زنده: آخرین تحولات و تحرکات بازار زمستانی ایران

0
73


به گزارش “ورزش سه”، پنجره زمستانی ایران در شرایطی بسته خواهد شد که بازار نقل و انتقالات اروپایی همچنان داغ و باز است و تیم‌ها در حال انتخاب بازیکنان موردنظر برای تقویت خود در ادامه مسابقات هستند. با این حال ریجیستر شدن یک تاریخ مشخص برای یک بازه مشخص برای بازار نقل و انتقالات فوتبال ایران باعث می‌شود این فصل جذاب و هیجان‌انگیز برای هواداران فوتبال نیمه‌شب پنج شنبه به پایان برسد. این در شرایطی است که تیم‌ها طی دو روز مختلف بازی‌های حساس خود را در این هفته برگزار خواهند کرد.

در اینجا مهم‌ترین نقل و انتقالات و احتمالات جابه‌جایی در این مدت ۲۴ساعته را با شما در میان خواهیم گذاشت. این پست به صورت زنده به‌روزرسانی خواهد شد.

۰۱:۱۵- محمد نژادمهدی مدافع سپاهان احتمالا امروز پنجشنبه در آخرین روز نقل و انتقالات به باشگاه دیگری نقل مکان خواهد کرد.

۰۰:۳۵- علی فتح‌الله‌زا‌ده شب گذشته در گفت‌وگوی تلویزیونی اعلام کرد به دنبال فوتبالیستی است که در اورتون و منچسترسیتی بازی کرده. احتمالا منظورش جو، مهاجم برزیلی است که با این مشخصات مطابقت دارد.

۰۰:۳۴- جست‌وجوی ملوان برای جذب یک مهاجم خارجی ادامه دارد. آن‌ها گزینه داخلی خود را پیدا کرده‌اند و شاید از خیر گزینه خارجی با توجه به وسواس مازیار زارع بگذرند.

۰۰:۳۳- در بین تیم‌هایی که در حال مبارزه برای فرار از سقوط هستند، مس کرمان تا به حال قرارداد با دو بازیکن جدید را رسمی کرده و فردا از سایر خریدهای خود رونمایی خواهد کرد.

۰۰:۳۰- شاید یکی از جذاب‌‌ترین خریدهای نقل و‌ انتقالاتی را محمدرضا زنوزی با جذب مهاجمی خارجی که مدنظر پاکو خمس قرار دارد، انجام دهد. خریدی که تراکتور را قوی‌تر از قبل می‌کند.

۰۰:۲۵- در شرایطی که بخش زیادی از صحبت‌های ریکاردو ساپینتو به موضوع سیاوش یزدانی در استقلال اختصاص داشت، مشخص نشد چرا هیچ بحثی درباره آمانوف، هافبک ازبک آبی‌ها که در این فصل یک بازی هم برای آن‌ها انجام نداده، نشد. آمانوف که فصل گذشته سال نسبتا خوبی با فرهاد مجیدی داشت، در این فصل هرگز از سوی سرمربی استقلال مورد آزمایش قرار نگرفت و به یک نیمکت‌نشین محض تبدیل شد تا در نهایت برای جدایی‌اش در انتظار تصمیم نهایی باشگاه برای تسویه حساب باشد.

۰۰:۱۵- محمد ربیعی، سرمربی مس رفسنجان، با درخواست چند تیم بالانشین لیگ برتری، مبنی بر جدایی سیدمهدی حسینی، مخالفت کرد.

۰۰:۱۰- علی قلی‌زاده، وینگر ملی‌پوش فوتبال ایران موردتوجه باشگاه سپاهان قرار گرفته است. البته سپاهانی‌ها استخدام یک وینگر خارجی هم در دستور دارند که در نهایت یکی از این دو جایگزین سیدمحمدرضا حسینی خواهد شد.

۲۳:۴۵- باشگاه تراکتور با ورود محمدرضا زنوزی به تبریز قصد دارد امشب یک توافق بزرگ دیگر را هم انجام بدهد. در حال حاضر بحث بین هواداران مربوط به نحوه قراردادهایی است که ممکن بود باعث جدایی ستاره‌ای مثل ریکاردو آلوز شود.

1790903

۲۳:۴۰- با فسخ قرارداد آیاندا پاتوسی، جواد نکونام از فرناندو تورس، مهاجم جدید و اسپانیایی خود، مقابل پرسپولیس استفاده خواهد کرد و باید منتظر دیدن کیفیت کاپیتان سابق اوساسونا بود.

۲۳:۳۵- با مخالفت گادوین منشا با جدایی از مس رفسنجان به مقصد نفت آبادان، ممکن است تیم‌های دیگری در روز آخر نقل و انتقالات سراغ این مهاجم نیجریه‌ای بیایند.

۲۳:۳۰- سیدمحمد حسینی، وینگر موردعلاقه امیر قلعه‌نویی در دوران حضورش در سپاهان و ذوب‌آهن به جمع گل‌گهری‌ها ملحق شد. او ممکن است روز مقابل مس رفسنجان به میدان برود.

1795081

۲۳:۲۵- در شرایطی که شایعات درباره ریکاردو آلوز به اوج خود رسیده‌ بود، تراکتور با این بازیکن توافق کرد و قرارداد وی را با حذف بند جدایی، به مدت سه سال تمدید کرد تا ضربه شست بزرگی به بازار نقل و انتقالات نشان داده باشد.

1795096

۲۳:۱۰- حمله بی‌سابقه ساپينتو به سياوش يزداني در كنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی با ملوان، سياست قبلی فتح‌الله‌زاده كه ٢٤ ساعت قبل با يك شبكه تلويزيونی در مورد یزدانی حرف زده بود را عيان‌تر كرد، اينكه استقلال می‌خواهد يك جا برای ستاره موردعلاقه‌اش باز كند و براي اين اتفاق فقط يك هدف مشترك دارند. آن‌ها در خروجی را به مدافع و آخرین كاپيتان نشان دادند. حتی گفته می‌شود كه استقلالی‌ها برای فسخ يك طرفه هم آخرین استعلام را از سازمان ليگ گرفته‌اند ولی گويا به نتيجه مورد نظر بدون خسارت نرسیده‌اند و به همين دليل چاره‌ای جز اين نبود تا ساپينتو  بيشترين وقت كنفرانس را به اين موضوع اختصاص دهد و مدعی شود كه یزدانی برای استقلال مشكل‌ساز شده است. درحالي‌كه تا اين لحظه هيچ‌كدام از مديران اصلی با او نه جلسه‌ای برگزار نموده‌اند و نه به طور مستقيم و قطعی از اخراج صحبت کرده‌اند.

1795116

۲۰:۲۰ –  سجاد شهباززاده پیشنهاد باشگاه صنعت نفت آبادان را برای حضور در این تیم رد کرد.

۱۹:۱۲ – فولاد به دنبال جذب کاسیانو مهاجم برزیلی است که در ابتدای فصل مورد توجه پرسپولیس قرار داشت و مدتی هم به الفیصلی رفت.

۱۹:۱۰ لئوناردو پریرا گزینه خط حمله پرسپولیس، همچنان مورد توجه این تیم قرار دارد و پرسپولیس امیدوار است به زودی این مهاجم را جذب کند.

۱۷:۲۵ – علی زارعی هافبک جوان مس رفسنجان در ساعات پایان نقل و انتقالات رضایت‌نامه خود را از این تیم دریافت کرد و به زودی مقصد بعدی‌اش را مشخص خواهد کرد.

۱۷:۱۲- در شرایطی که فرشاد فرجی مدافع میانی مازنی پرسپولیس با چند پیشنهاد مواجه بود، این باشگاه به وی اجازه جدایی در پنجره زمستانی را نداد.

1676684

۱۷:۱۰- در شرایطی که کی‌روش استنلی از گل گهر به ملوان لینک شده، این باشگاه به دنبال جذب یک مهاجم داخلی دیگر نیز هست که در فاصله ۲۴ ساعت مانده به نقل و انتقالات مذاکرات را پیش می‌برد.

۱۷:۰۸- رضا میرزایی از استقلال نیز جزء بازیکنانی بود که زمزمه‌هایی مبنی بر جدایی‌اش از این تیم شنیده می‌شود و حتی با پیشنهاد رسمی مس کرمان نیز مواجه بود اما تا این لحظه کسی از این باشگاه این خبر را تایید نکرده است.

۱۷:۰۷- هیچ بازیکنی از لیگ یک به لیگ برتر منتقل نشده است و این نشانه خوبی برای فوتبال ایران نمی‌تواند محسوب شود که از فقدان بازیکن بااستعداد تازه‌وارد رنج می‌برد.

۱۷:۰۵- باشگاه تراکتور برای تقویت خط حمله خود همچنان روی گزینه خارجی متمرکز شده است و تلاش برای این انتقال را دنبال می‌کند. آن‌ها البته با حامد پاکدل مهاجم پرسپولیس قرارداد بسته‌اند و یک مهاجم خارجی دیگر را نیز زیر نظر دارند.

1784296

۱۶:۳۳– باشگاه ملوان بندرانزلی به دنبال جذب یک مهاجم است و بازیکنان مختلفی به مازیار زارع و پژمان نوری پیشنهاد شده‌اند. از آپشن‌های پیشنهادی کی‌روش، استنلی مهاجم گل گهر و یکی دو مهاجم خارجی آزاد شاغل در لیگ‌های خارجی هستند.

۱۶:۳۲- رشید مظاهری ممکن است امشب تیم تازه خود را معرفی کند. در بین تیم‌های لیگ، نفت مسجدسلیمان و پیکان بیشترین علاقه را به جذب این دروازه‌بان تراز اول دارند.

۱۶:۳۲- رضا عنایتی سرمربی جدید نفت مسجدسلیمان هنوز تحرک خاصی در فصل نقل و انتقالات نیم فصل نشان نداده و همه منتظر هستند تا ببینند او چگونه بعد از دوره ابراهیم اشکش این تیم را تقویت خواهد کرد. آن‌ها تا این لحظه محمدمهدی احمدی که فصل گذشته در این تیم ستاره شده بود را به صورت قرضی از پرسپولیس گرفته‌اند.

1722290

۱۶:۳۱- جدایی آیاندا پاتوسی از فولاد خوزستان قطعی شد. گفته می‌شود او به تیم گل گهر خواهد رفت و همچنین این احتمال وجود دارد که این هافبک آفریقایی مس کرمان را برای ادامه فوتبال انتخاب کند. پاتوسی صبح امروز قرارداد خود را با فولاد فسخ کرد تا نکونام این هافبک اسبق استقلال که در زمان سعید آذری به فولاد انتقال یافته بود، خلاصی پیدا کند. پاتوسی در فولاد آن‌چنان که باید دوره موفقی را سپری نکرد.

1706935

۱۶:۳۰- هنوز از توافق سیامک نعمتی و پرسپولیس خبری نیست. باشگاه پرسپولیس از سیامک مبلغ بالایی برای صدور رضایت‌نامه طلب کرده و خود این بازیکن در پیشنهاد با دو سه تیمی که خواهان وی بودند درخواست کرده تا به این شکل ضرر خود را جبران کند. به این ترتیب فعلا راه این انتقال چندان باز نیست.

۱۶:۳۰- باشگاه سپاهان رناتو داسیلویرا مدافع برزیلی بلندقامت خود را آزاد کرد و این بازیکن اولین فوتبالیستی است که جمع شاگردان ژوزه مورایس را ترک می‌کند. جالب اینکه این مدافع برزیلی طی این فصل در ۱۳ بازی برای سپاهان به میدان رفته بود و جزو مدافعان خوب لیگ محسوب می‌شود اما به نظر می‌رسد اولویت سپاهان تغییر کرده است.

1787474

۱۶:۲۸- وریا غفوری مدافع راست سابق استقلال و فولاد بعید است به تیم سابقش استقلال برگردد. قرارداد او با هر تیم از لیگ برتر می‌تواند یک خبر بزرگ و پر سر و صدا باشد.

1783249

۱۶:۲۸– سوگیتا هافبک ژاپنی سابق تراکتور که هم‌تیمی دوره کهکشانی سرخپوشان با چهره‌هایی مثل اشکان دژآگه، مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی بود، گفته می‌شود دوباره به فوتبال ایران بازخواهد گشت و احتمالا  به فولاد خواهد پیوست.

۱۶:۲۸- تیتو اوکلو مهاجم سودانی تیم پیکان از جمع شاگردان مجتبی حسینی جدا شد.

۱۶:۲۶- باشگاه استقلال به تلاش‌های خود برای جذب بهترین هافبک لیگ، ریکاردو آلوز از تراکتور ادامه خواهد داد.

۱۶:۲۵– با وجود تمایل مهدی تارتار برای قطع همکاری با آرمان قاسمی این شاگرد همیشگی سرمربی ذوب آهن برای جدایی از جمع سفید و سبزپوشان توافق نکرده و باید دید او به تیم تازه‌ای منتقل خواهد شد یا نه.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید