… و ناگهان کوادکوپترها

0
76


|


۱۴۰۱/۱۱/۰۹ ۲۳:۱۴:۳۷

|

|


مرور کوتاه اعتمادآنلاین بر خبرهای نهم بهمن در چهاردقیقه



اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای روز نهم بهمن ۱۴۰۱ را برای‌تان مرور کرده است. به این خبرها می‌توان اعتماد کرد.


... و ناگهان کوادکوپترها


|


۱۴۰۱/۱۱/۰۹ ۲۳:۱۴:۳۷

در روزی‌که مردم در خوی با سرما و آوارهای زمین‌لرزه سر کردند، و خبرها درباره حمله به اصفهان دست‌به‌دست می‌شد، اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای روز نهم بهمن ۱۴۰۱ را برای‌تان مرور کرده است. به این خبرها می‌توان اعتماد کرد.

زلزله هم درگیری دارد؟

از زمین‌لرزه خوی این خبرها را داریم؛ سه‌کشته و بیش‌از ۸۶۰ زخمی و البته مشکلات و گرفتاری‌های چشم‌گیر و عجیب مردم برای دسترسی به کمک‌ها و خدماتی از جمله که حتی به درگیری با نیروهای امنیتی انجامیده است.

چه کسی به اصفهان حمله کرد؟

سحرگاه بود که خبر رسید با چند کوادکوپتر به یک مرکز مهمات‌سازی در اصفهان حمله شده و وزارت دفاع که این مرکز بدان مربوط است اعلام کرد این حمله با سه کوادکوپتر ناموفق مانده است و تنها به سقف این مرکز آسیب خورده است.

نشریه وال‌استریت ژورنال مدعی شد این حمله کار اسراییلی‌ها بوده است و یک نماینده مجلس خودمان هم همین حرف را زد؛ میرزایی، نماینده اصفهان گفت این پهپادها از اسراییل هدایت می‌شده‌اند.

نشریه آمریکایی اکسیوس و نشریه اسراییلی جروزالم پست هم مدعی شدند برخلاف حرف‌های مقام‌های کشورمان، این عملیات که علیه یک مرکز تولید سلاح‌های پیشرفته و موشکی، بسیارموفق بوده.

قطری‌ها از سوی آمریکایی‌ها

وزیر خارجه قطر همین امروز به تهران آمد و علنا گفت که پیامی از جانب آمریکا همراه داشته و در نشست خبری او و امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، امیرعبداللهیان گفت حمله دیشب به اصفهان، در برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران خللی پدید نیاورده.

اهالی همسایه شمالی به خانه برگشت

پس‌از حمله مسلحانه روز جمعه به سفارت آذربایجان در تهران، امروز همه کارکنان این سفارت‌خانه از تهران به باکو برگشتند و روشن نیست چه زمان این سفارت‌خانه دوباره باز خواهد شد.

مسعودخان و نصیریان جشنواره نمی‌رود اما

کانون فیلم‌سازان مستقل ایران امروز خبر داده که مسعود کیمیایی، کارگردان سرشناس سینما، که می‌خواسته به جشنواره فیلمی در هلند برود، نتوانسته از ایران خارج شود چون ممنوع‌الخروج شده بوده است.

علی نصیریان، بازیگر کهنه‌کار سینما و تلویزیون، هم امروز در نامه کوتاهی به مسوولان جشنواره فیلم فجر نوشت که به ‌علت کسالت جسمی و نیز عوارض روحی در این جشنواره هیچ شرکتی نخواهد داشت- یکی‌ دیگر از بزرگان هنر به تحریم جشنواره‌های فجر پیوست.

یک خبر خوب آزادی

خبر آمد مهدی قدیمی، روزنامه‌نگار پس‌از نزدیک به یک‌ماه بازداشت، به قید وثیقه از زندان آزاد شده‌ است.

 



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید