کسی که فوق‌لیسانس دارد که نباید خودش را به حاشیه ببرد!/ امسال از نظر مالی واقعا شرایط خوبی داشتیم!

0
72


|


۱۴۰۱/۱۱/۱۱ ۱۰:۳۵:۰۳

|

|


عضو هیات‌مدیره استقلال در مورد جدایی پرحاشیه سیاوش یزدانی:



عضو هیئت مدیره استقلال در مورد جدایی سیاوش یزدانی و وضعیت مالی استقلال در این فصل اظهارات جالبی مطرح کرد




کسی که فوق‌لیسانس دارد که نباید خودش را به حاشیه ببرد!/ امسال از نظر مالی واقعا شرایط خوبی داشتیم!


|


۱۴۰۱/۱۱/۱۱ ۱۰:۳۵:۰۳

بعد از تساوی استقلال برابر مس رفسنجان در ورزشگاه آزادی و شکست برابر تراکتور و سپاهان در هفته پانزدهم و شانزدهم لیگ برتر، شاگردان ساپینتو با چهار گل در ورزشگاه آزادی برابر ملوان به برتری رسیدند و حالا شرایط خود را در جدول بهتر کرده‌اند. با این حال این برد هم نتوانست حواشی باشگاه استقلال را کم کند و کار به جایی رسید که همه با اشاره به این باشگاه فقط درباره سیاوش یزدانی صحبت کنند. در همین حال باشگاه استقلال رسما اعلام کرد که قرارداد سیاوش یزدانی را فسخ کرده و او دیگر بازیکن این باشگاه نیست. این درحالی است که به گفته ساپینتو، یزدانی بعد از قرار گرفتن نامش در لیست مازاد، حاضر نبود قرارداد خود را فسخ کند.

به گزارش روزنامعه اعتماد، درباره این موضوع و حواشی باشگاه استقلال با محمد مومنی همکلام شدیم تا نظر عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال را جویا شویم. مومنی در ابتدای صحبت‌های خود به «اعتماد» گفت: هر بازیکنی باید برای آینده خود بهترین تصمیم را بگیرد و باید تلاش کند طوری رفتار کند که آینده‌اش دچار مشکل نشود. مربی، بازیکن را آماده و تلاش می‌کند نکات فنی او را اصلاح کند تا او در بازی‌ها عملکرد خوبی داشته باشد اما وقتی می‌بیند بازیکن کارهایی که او گفته را اجرایی نمی‌کند تصمیم دیگری می‌گیرد. شاید تصمیم ساپینتو درباره کنار گذاشتن سیاوش یزدانی تصمیمی شخصی باشد اما او برای سربلندی خود و باشگاه استقلال چنین تصمیمی گرفته است. گاهی بازیکن هم به خود و هم به تیم آسیب می‌زند. ساپینتو به دنبال این بود بازیکن زیر سوال نرود و به عملکرد دیگران آسیب نزند. ساپینتو به خاطر این چنین تصیمیمی گرفته و ما هم پشت تصمیم او هستیم. همه بازیکنان در مقاطعی کارهایی می‌کنند که خودشان را زیر سوال می‌برند. ساپینتو آرامشی را برای خودش به ارمغان آورده و به دنبال این است که این آرامش ادامه داشته باشد. کارهایی که آقای ساپینتو کرده به سود منافع تیم بوده و ما هم از این تصمیمات کاملا حمایت می‌کنیم.»

ریکاردو ساپینتو در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر ملوان درباره وضعیت سیاوش یزدانی گفته بود: «به سیاوش یزدانی خیلی فرصت دادم. اینکه او را کنار گذاشتم به خاطر دادن پنالتی در بازی با سپاهان نبود بلکه به خاطر اشتباهات 

پشت سر هم او بود. بیشتر آنها نیز روی ضربات ایستگاهی بود و تیم‌های حریف راحت می‌توانستند به استقلال گل بزنند. باز هم می‌گویم به یزدانی خیلی فرصت دادم. اطمینان من از او سلب شد. به خود او هم گفتم. می‌خواستیم نام او را از لیست بیرون بیاوریم تا فضا برای جذب بازیکن دیگر ایجاد شود. شنیده‌ام یزدانی مشکل‌سازی می‌کند و برای فسخ قرارداد نمی‌خواهد به تیم کمک کند.»  مومنی درباره این موضوع به «اعتماد» گفت: «سیاوش یزدانی فوق لیسانس دارد و در کنکور دکترا هم شرکت کرده بود. کسی که فوق ‌لیسانس دارد و به این دانش رسیده، بعید است دیگران او را به حاشیه ببرند. او با این همه سواد از فرصتی که ساپینتو به او داده بود باید استفاده می‌کرد. او در شرایط بحرانی باید عصای دست سرمربی باشد. وقتی به بازیکن جوانی توصیه شود و او اشتباه کند، آن بازیکن جای اشتباه دارد اما بازیکنی که در سطح حرفه‌ای چند سال بازی کند، بعید است از فرصت‌ها استفاده نکند و باز هم اشتباه کند. او باید کارهایی که سرمربی خواسته را انجام دهد. مدافعین در محوطه جریمه آن‌هم در دقایق پایانی فرصت اشتباه ندارند. در دقایق پایانی بازیکنان تلاش می‌کنند از اشتباهات استفاده کنند و در این دقایق بازیکنانی بازی می‌کنند که کمتر اشتباه کنند. اشتباه سیاوش یزدانی فقط به بازی سپاهان خلاصه نمی‌شود. یزدانی در بازی با مس رفسنجان روی بازیکن حریف خطا کرد و داور می‌توانست اعلام پنالتی کند. با این حال این پنالتی گرفته نشد و شانس آوردیم. این موضوعات واقعا خوب نیست. یزدانی می‌خواهد فوتبالش را ادامه دهد و باید به این مسائل توجه کند. یزدانی پارسال در استقلال بود اما الان ساپینتو عملکرد او را قبول ندارد. متاسفانه یزانی قدر خود را نمی‌داند.» وی در ادامه درباره اینکه آیا با یزدانی صحبت کرده تا وارد حاشیه نشود، گفت: «نه من با او صحبتی نداشتم. بالاخره من عضو هیات‌مدیره هستم و وظیفه من نیست که صحبت کنم. شاید در زمینه‌ای نیاز باشد صحبت می‌کنیم اما این وظیفه مدیرعامل است که با آنها صحبت کند. این موضوعات در حیطه اختیارات ما نیست. اگر مدیرعامل بگوید تکلیف بر ما این است که با آن بازیکن صحبت کنیم. گاهی بازیکنی اشتباه می‌کند و مدیرعامل سعی می‌کند با صحبت او را متوجه اشتباه خود کند اما این موضوع وظیفه عضو هیات‌مدیره نیست. بازیکنی مثل سیاوش یزدانی استعداد خوبی در فوتبال دارد اما قدر خود را نمی‌داند. فوتبال همیشه با فشار همراه است. فوتبالیست باید این فشار را مدیریت کند که وارد حاشیه نشود و به خود هم مغرور نشود. فوتبالیستی موفق است که این فشار را مدیریت کند. بازیکن باید نشان دهد فشارها روی او تاثیر منفی ندارد. این شاکله یک فوتبالیست است. اگر فوتبالیستی آماده بازی باشد حتما فشارها را مدیریت کرده است. خوب است در بازی‌های اخیر ما تماشاگر در بازی‌ها نداشتیم. اگر تماشاگر در بازی بود که فشارها چند برابر می‌شد. اگر در ورزشگاه تماشاگر حضور داشت فشار روی یزدانی ۱۰۰ برابر بود. الان فقط فشار صحبت‌های ساپینتو وجود دارد و فشار هوادار وجود نداشت. هوادار در فضای مجازی فقط تجزیه و تحلیل کرده و در ورزشگاه حضور نداشت که فشارها روی یزدانی بیشتر شود.» 

مومنی در ادامه درباره اینکه باشگاه استقلال قرارداد سیاوش یزدانی را یکطرفه فسخ کرده است، گفت: «باشگاه استقلال قرارداد او را فسخ کرده و حتما ‌بندی قانونی وجود داشته است. وقتی سرمربی، بازیکنی را نمی‌خواهد باشگاه به دنبال جانشین او است. حتما آقای فتح‌الله‌زاه براساس ‌بندی در قرارداد توانسته قرارداد را فسخ کند. به هر جهت باشگاه استقلال براساس منافع خود قرارداد بازیکنی را فسخ می‌کند تا بازیکن جانشین را بیاورد. هر باشگاهی به دنبال این است که از قرارداد سود ببرد و از فسخ هم متضرر نشود. بازیکن هم باید به حق و حقوق خود برسد اما ما به این نگاه می‌کنیم کدام بازیکن با جان و دل در تیم کار کرده. بازیکن باید با جان و دل در تیم کار کند. امسال در تیم استقلال شرایط به گونه‌ای است که بازیکن اصلا مشکل ندارد و پول خود را به‌موقع می‌گیرد. از طرفی استقلال یکی از تیم‌های پرافتخار ایرانی است که هواداران زیادی دارد. هر بازیکنی باید از خدایش هم باشد که عضو تیمی چون استقلال باشد. امسال از نظر مالی واقعا شرایط خوبی داشتیم و بازیکنان اصلا دغدغه نداشتند. بازیکن باید افتخار کند که در استقلال بازی می‌کند، نه اینکه برای این تیم کلاس بگذارد. بازیکنی باید در استقلال بازی کند که از نظر کلاس در حد بالا باشد نه اینکه دایم درگیر حاشیه باشد. وقتی در تیمی رفاقت دوطرفه وجود دارد، بازیکن هم باید هر کاری برای باشگاه انجام بدهد. استقلال هر کاری برای رفاه و آرامش بازیکن انجام می‌دهد و بازیکن هم باید در مقابل دوستی و رفاقتش را نشان دهد.» 

او درباره نتایجی که ساپینتو در استقلال کسب کرده هم گفت: «هیات‌مدیره باشگاه از آقای ساپینتو حمایت می‌کند تا تیم در آرامش به کارش ادامه بدهد. پالس‌های مثبتی از سرمربی به تیم اتنقال پیدا می‌کند. ما هم از این پالس‌ها و آرامش حمایت می‌کنیم و امیدواریم روند خوب‌مان ادامه داشته باشد. ما دو بازی حساس برابر مس کرمان و نفت مسجدسلیمان داریم که کسب نتیجه در این دو دیدار ما را به صدر جدول نزدیک می‌کند. رقبای ما بازی‌های رو در رو دارند و ما در این دو هفته می‌توانیم امتیازات لازم را بگیریم به صدر جدول نزدیک بشویم. ما پارسال از کادر فنی حمایت کردیم و تیم قهرمان شد و الان هم هدف ما کمک به استقلال است. آرامش داشتن استقلال قطعا یکی دیگر از اهداف ما است. شک نکنید ما به کسب عنوان قهرمانی امیدواریم. ما تلاش زیادی انجام می‌دهیم و آقای فتح‌الله‌زاده تلاش می‌کند تا ان‌شاءالله نتیجه بگیریم. هواداران هم به کسب قهرمانی امیدوار هستند و امیدوارم امسال هم قهرمان شویم. ما از صدر جدول فاصله داریم اما در دو هفته آینده می‌توانیم به صدر نزدیک شویم.»

 




منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید