چطور تخفیف‌های بیمه ثالث را انتقال دهیم

0
80


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چطور تخفیف‌های بیمه ثالث را انتقال دهیم

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های افراد هنگام تمدید بیمه‌نامه، موضوع انتقال تخفیف‌ها است. از زمانی که تخفیف‌های بیمه براساس شماره پلاک ثبت و مشخص شد، موضوع انتقال این تخفیف‌ها در صورت فروش یا تعویض خودرو مبحث مهمی محسوب می‌شود.

در بحث انتقال تخفیف‌های بیمه شخص ثالث همواره سوالات و ابهاماتی وجود دارد که باعث شده برای متقاضیان، این موضوع پیچیده به‌نظر برسد.

انتقال تخفیف‌های بیمه شخص ثالث

انتقال تخفیف بیمه ثالث مخصوصا برای کسانی‌که با رانندگی خوب و محتاطانه تا جای ممکن قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده‌اند مهم است. این اهمیت همچنین، برای افرادی که هنگام تصادف و در شرایطی که مقصر بوده‌اند هزینه خسارت را شخصا بر عهده گرفته‌اند؛ موقع فروش خودرو پر رنگ‌تر می‌شود.

شرایط انتقال تخفیف‌های بیمه شخص ثالث چیست؟

بر اساس آیین‌نامه‌های سال ۱۴۰۱ تخفیف‌های بیمه‌نامه شخص ثالث فقط در صورت داشتن یکی از شرایط زیر امکان پذیر است.

  • انتقال به خودروی جدید مالک فعلی خودرو (که نمی‌تواند صفر کیلومتر باشد.)
  • انتقال به خودروی افراد درجه یک خانواده مالک فعلی اعم از همسر، پدر، مادر و فرزندان
  • انتقال از خودروی فرسوده به خودروی جدید مالک (که باید حتما کارکرده باشد.)
  • انتقال از خودروی متعلق به یک شرکت حقوقی به خودروی دیگر از اموال همان شرکت با همان کاربری (مثلا سواری به سواری، وانت به وانت و …)

اگر یکی از شرایط گفته شده شامل حال خودرو شما می‌شود، می‌توانید با روش‌های مختلفی تخفیف‌های بیمه‌نامه خود را منتقل کنید. از بین راه‌های موجود تمدید آنلاین بیمه‌نامه شخص ثالث و انتقال تخفیف‌ها به صورت آنلاین کم ‌دردسرترین راه موجود است.

روش‌های آنلاین انتقال تخفیف بیمه‌نامه

برای انتقال تخفیف‌های بیمه‌نامه به صورت آنلاین، کافیست وارد یکی از سایت‌های خدمات آنلاین بیمه شوید، برای مثال در سایت بیمه‌بازار به کمک امکان استعلام آنلاین توسط پلاک خودرو شما می‌توانید بدون نیاز به پیچیدگی خاصی تمام سوابق و تخفیف‌های شماره پلاک خودرو خود را منتقل کنید.

به‌طور کلی انتقال تخفیف‌ها شرایط و ضوابط متفاوتی دارد اما در سایت بیمه‌بازار بسیاری از این پیچیدگی‌ها حل شده و به دلیل تاییدیه‌های بیمه‌مرکزی این سایت قادر است در لحظه تنها با شماره پلاک خودرو و کد ملی مالک از سامانه سنهاب استعلام گرفته و در صورت داشتن تخفیف از سال‌های قبل، این تخفیف را به خودرو جدید منتقل کند.

در صورتی که برای انتقال تخفیف‌ها نیاز به الحاقیه یا مدارک دیگری باشد، تیم پشتیبانی حرفه‌ای و تخصصی بیمه‌بازار به شما کمک خواهند کرد تا حد امکان بدون پیچیدگی و مراجعه حضوری بتوانید کلیه امور انتقال تخفیف‌ها را با موفقیت انجام دهید.

همچنین با خرید بیمه‌ بدنه از بیمه‌بازار می‌توانید امنیت خودرو خود را افزایش دهید.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید