دقیقی: کمتر تیمی در دنیا مثل شمس‌آذر است!

0
72



کد خبر : ۱۸۶۷۹۱۷ |
۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۰۸ |
۹۷۶ بازدید |

۰
دیدگاه

رکوردشکنی می‌کنیم و به لیگ برتر می‌آییم؛


سرمربی شمس‌آذر عملکردشان را که سال گذشته گزینه سقوط و الان صدرنشین هستند، قابل ستایش دانست.

دقیقی: کمتر تیمی در دنیا مثل شمس‌آذر است!

به گزارش “ورزش سه”، سعید دقیقی در دومین تجربه سرمربیگری‌اش توانسته شمس‌آذر، تیم شهرش را صدرنشین لیگ یک کند و با پیروزی اخیرشان که مقابل پارس جنوبی جم به دست آوردند، تا حدود زیادی خیال‌شان را بابت تثبیت جایگاهشان راحت کردند.

شمس‌آذر قزوین با برتری خارج از خانه مقابل پارس جنوبی ۴۱ امتیازی شد و با توجه به توقف سایپا و خیبر، تیم‌های دوم و سوم جدول لیگ یک، فاصله ۱۰ امتیازی با نارنجی‌پوشان پیدا کرد که همین عملکرد موفق بهانه‌ای برای گفت‌وگو با دقیقی شد:

* با یک اردوی خوب آماده شدیم

جا دارد خدای متعال را شکر کنم بابت همه لطفی که به من، مجموعه تیم و بازیکنان شایسته ما دارد. ما مزد تلاشمان را می گیریم. بعد از بازی‌های نیم فصل با یک اردوی خوب سعی کردیم بچه‌ها را از لحاظ روحی و روانی برای نیم‌فصل دوم آماده کنیم چون واقعا در نیم فصل دوم بازی ها سخت می شود

* هفته قبل با ۲۰ موقعیت مساوی کردیم

در هفته گذشته درحالی که بالغ بر ۲۰ موقعیت داشتیم، اما بازی مساوی شد. سعی کردیم از لحاظ روحی و روانی و آمادگی جسمانی به شرایط ایده آل برسیم که در این راه از مالکین محترم گرفته تا مدیر عامل و قائم‌مقام و‌ اعضای فنی تیم به ما کمک کردند. مقابل پارس جنوبی هم بچه ها مزد زحماتشان را گرفتند ‌و‌ با یک بازی خوب و جانانه پیروز شدیم. جا دارد به پارس جنوبی هم تبریک بگویم، تیم خوب و جوانی دارند، در نیمه اول به جز یکی دو صحنه که اشتباهات سهوی دروازه بانمان به خاطر اینکه از فضای بازی یک ماه و نیم دور بود یک پنالتی دادیم که خودش توانست آن را بگیرد  در تمام دقایق دیگر کامل سوار بر بازی بودیم و با احترام به تیم پارس جم‌ موقعیت های متعددی داشتیم. یک دروازه خالی نزدیم، روی یک صحنه برزگر می توانست گل بزند و به اعتقاد من خیلی موقعیت داشتیم، هر چند در نیمه دوم بازی خیلی فیزیکی بود ولی ما تلاشی که کردیم تا نتیجه خوبی بگیریم به ثمر نشست.

* همه رکورد ها را می‌شکنیم

از سال گذشته که این تیم شانزدهم جدول بود، به رده نهم رساندیم و از آن روز گفتم هر بازی حکم فینال را دارد تا به امروز که فصل جدید شروع شده. به هر بازی نگاه حذفی داریم. امروز هم فینال بعدی ما بود، یک اهداف تاکتیکی داشتیم و با تلاش‌هایی که بچه ها داشتند توانستیم این بازی را ببریم. تا روز آخر هر بازی برای ما حکم فینال دارد و سعی می کنیم هرچه زودتر صعود کنیم و هر چه بیشتر امتیاز بگیریم و تمام رکورد هایی که می توانیم را به دست بیاوریم. الان هم برای فینال بعدی که استقلال ملاثانی در خانه است، آماده می شویم.

* درود بر شرف داور

آقای ترابیان هم آدم فوق العاده با شخصیت و با کلاس و جنتلمن در حوزه داوری است، هم اخلاق و فن داوری خیلی خوبی دارد. اعضا داوری فوق العاده کار کردند هرچند یکسری صحنه‌های ۵۰-۵۰ را به نفع حریف می زدند، برخی از جاها تصمیم گیری سخت می شود ولی از بابت قضاوت  عادلانه ای که داشتند  به شرافتشان درود می فرستم.

* کمتر تیمی در دنیا مثل شمس آذر است!

از فصل گذشته که تیم را در شرایط بحرانی گرفتیم به دنبال هدف های خیلی بزرگ بودیم. من آن موقع ترسیمی از اهداف باشگاه داشتم که در کوتاه مدت حفظ تیم، در میان مدت که پایان فصل گذشته بود حفظ و جایگاه خوب در میانه جدول که اگر همه را می بردی ششم، هفتم می‌شد که ما آخرش نهم شدیم و امسال فکر می کنم صعود به لیگ برتر، شاید در تاریخ فوتبال ایران یا حتی لیگ‌های اروپایی کمتر موردی باشد یک تیمی کمتر از ۱۰ ماه از موقعی که تیم را در فصل گذشته گرفتیم تا به از شانزدهم که کاندیدای سقوط باشد تا به امروز با ۱۰ امتیاز اختلاف مدعی صعود است. این میسر نمی‌شد مگر با حمایت مالکین محترم، مدیر عامل جوان آقای زندی، قائم مقام آقای خواجه‌گیری، مدیران فنی آقایان رضایی و حمیداوی و در کنارش کادرفنی عزیز و گران قدرم و در آخر تلاش بچه های فوق العاده با اخلاق و آدم هایی که به تیمشان انرژی می دهند. ما از روزی که بازیکن جذب کردیم سعی کردیم بچه ها کمترین حاشیه را داشته باشند و به دنبال پیشرفت باشند، همین امروز هم در رختکن این را گفتند که اگر ما اینجا هستیم دلیل اصلی اش یکدلی در کنار کار های تاکتیکی بوده.

* شرمنده دوستان نشدیم

در دوران بازی ام تیم های زیادی عوض کردم و سعی کردم همیشه بهترین کیفیت را داشته باشم. یک دوره در خدمت مردم عزیز قزوین در شورا شهر بودم و سعی کردیم در آن فضا یکسری خدمات به مردم قزوین بدهیم. همزمان به لطف آقای تاج در فدراسیون در جایگاه مشاوره عالی پروژه‌های عمرانی بودم. با لطف خدا و کمک دوستان یک پروژه خانه فوتسال را افتتاح کردیم که ماندگار می‌شود و کل مباحث عمرانی‌اش را با حمایت های آقای ساکت و علوی، من پیگیری کردیم.  در ادامه خیلی خدمات در بحث عمرانی، آسفالت و زیبا سازی کمپ تیم های ملی را داشتیم. یک فصل را در باشگاه پیکان به عنوان مشاور اجرایی و مدیر تیم در کنار آقای اکبر محمدی تجارب خوبی را کسب کردیم که ثمره اش یک تیم خیلی جوان در سال گذشته در پیکان شد که اگر بررسی کنید از لحاظ میانگین سنی و عملکردی کیفیت خیلی خوبی داشتند.

* جزو شاگردهای خوب کلاس بودم!

در کلاس های مربیگری هم باز لطف خدا شامل حال ما شد و در تمام دوره ها به دوره های بعد معرفی شدم و جزو شاگردهای خوب بودم. اساتید عزیز ما که به ترتیب آقایان میرزاده، پیروانی عزیز و دستیار آقای پیروانی و در کلاس A در خدمت آقای اقبالی و امیری بودیم و در آن فضا کلی از این عزیزان یاد گرفتیم و خدا را شاکریم امروز به جایگاهی رسیدیم که اگر خداوند به آدم استعدادی داده شرمنده عزیزانی که به ما اعتماد کردند نشدیم. چه مدیریت چه سرمربی در جایگاه خودش استرس و فشار دارد ولی اینکه شما سعی کنید کارت را درست انجام دهی و تلاش کنی مهم است. باورتان نمی شود در ۲۴ ساعت فقط ۶ ساعت وقت خواب دارم بقیه را یا دارم مطالعه می کنم که خوراک جدید به بازیکنانم بدهم و یا دارم تیم های حریف را آنالیز می کنم که بتوانیم امتیاز های خوبی بگیریم.

* ما یک تیم ستاره داریم

بعضی از کانال های تلگرامی در مورد ما می زنند سوپر استارها، کهکشانی‌ها، اگر علی‌اصغر اعرابی امروز یکی از بهترین بازیکن های لیگ یک است پارسال بازیکن قشقایی تبریز بوده و رقم قراردادش از تیم های حریف ما از نصف هم کمتر است ولی امروز ستاره شد؛ آن هم به خاطر تلاشش ‌و کمک‌هایی که ما داشتیم. آقای رحمان جعفری در سال گذشته آمار خوبی نداشته، اما الان بهترین مهاجم است که شایستگی حضور در تیم‌های لیگ برتر و بالاترین سطح را دارد. امیر نسایی را شاید کسی اسمش را نشنیده باشد ولی امروز یکی از بهترین بازیکنان ما با پایین‌ترین رقم قرارداد است. صادق بوسوی بازیکن خلیج فارس ماهشهر در لیگ دو بوده و امروز یکی از بهترین هافبک های ایران است. پوریا سرآبادانی، احسان جودکی و همچنین مهدی محمدی، وحید نعمتی و میلاد احمدی به عنوان بازیکنان بومی خیلی خوب و جوان هایی مثل رضا آروین، روح‌الله صفویان این‌ها همه بازیکنانی ‌بودند که شاید گذشته شان را بررسی کنید از لحاظ رزومه ستاره و کهکشانی نباشند ولی ستاره به معنای واقعی هستند چون هرچه به آن ها می گوییم خوب یاد گرفتند. امروز همه آن ها ستاره هستند و اگر ما با ده امتیاز اختلاف در صدر جدول هستیم به خاطر این است که یک تیم ستاره داریم.  

* ظرفیت فوتبال قزوین را افزایش می‌دهیم

اگر فوتبال قروین را بررسی کنید شاید بازیکنانش رزومه آنچنانی در سطح بالا نداشته باشند؛ به جز من،‌ علیرضا جهانبخش و روح‌الله بیگدلی، سیفی، عطایی، مجید رضایی و امید رودباریان تک چهره‌هایی در سطح کشور بودند و آن زمینه را نداشته ولی ما امسال سعی کردیم اسم قزوین را که افتخاری برای ما است به عنوان یک شهروند قزوینی  ارتقا بدهیم و از این طرف هم تیم امید های خیلی خوبی داریم که امسال در سطح لیگ یک با مربیگری آقای صادق افشار خوب درخشیدند. این ظرفیت ایجاد می شود برای اینکه در آینده نزدیک بتوانیم از نفرات بهتر و جوان های شایسته تر به قامت تیم اضافه کنیم. اعتقاد دارم همه بازیکنانی که من دارم  می توانند در سطح لیگ برتر بازی کنند.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید