جدیدترین گوشی سامسونگ رونمایی شد+ مشخصات و عکس

0
130



جدیدترین گوشی سامسونگ رونمایی شد+ مشخصات و عکس


|


۱۴۰۱/۱۱/۱۲ ۲۲:۵۶:۵۲

گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس سامسونگ تغییرات زیادی به خود ندیده‌اند، اما جزیره‌ی دوربین ندارند و از قوی‌ترین تراشه‌ی دنیای اندروید استفاده می‌کنند.

به گزارش زومیت، گلکسی اس ۲۳ سامسونگ که در مدل‌های استاندارد، پلاس و اولترا رونمایی شده است تفاوت‌های انقلابی با نسل قبل ندارد و از همان فرمول موفق استفاده می‌کند. همچنان شاهد گوشی‌هایی چنددوربینه با نمایشگر تمام‌صفحه هستیم که بدنه‌ی خوش‌ساخت و باکیفیتی دارند و تجربه‌ی تصویربرداری هیجان‌انگیزی ارائه می‌دهند.

 

مشخصات اس 23

 

گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس به نمایشگر Dynamic AMOLED 2X با نرخ نوسازی تغییرپذیر ۱۲۰ هرتز مجهز هستند. نمایشگر بسته به نوع محتوا، نرخ نوسازی را تا ۴۸ هرتز پایین می‌آورد. مدل استاندارد از نمایشگر ۶٫۱ اینچ و مدل پلاس از نمایشگر ۶٫۶ اینچ استفاده می‌کند. هر دوی این گوشی‌ها محتوای بصری را با وضوح فول HD پلاس به‌تصویر می‌کشند. سامسونگ نرخ نمونه‌برداری لمسی نمایشگر گوشی‌هایش را ۲۴۰ هرتز اعلام کرده است. گلکسی S23 و S23 پلاس در زمینه‌ی نمایشگر تغییر نسلی تجربه نکرده‌اند.

گوشی‌های سری گلکسی S23 دو قابلیت نرم‌افزاری جالب دارند که یکی از آن‌ها (Enhanced Comfort) تغییر تن رنگ و کنتراست را ممکن می‌کند و دیگری (Vision Booster) چهار سطح تنظیم نور دارد.

سامسونگ می‌گوید گوشی‌های جدیدش به شیشه‌ی محافظ گوریلا گلس ویکتوس ۲ مجهز هستند. تا قبل از سامسونگ هیچ شرکت دیگری از ویکتوس ۲ استفاده نکرده است. این شیشه‌ی جدید مقاوم‌ترین شیشه‌ی محافظ در بین گوشی‌های اندرویدی محسوب می‌شود.

دو گوشی جدید سامسونگ در پنل پشتی از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی میزبانی می‌کنند که لنز عریض با میدان دید ۸۵ درجه‌ و دیافرگام f/1.8 دارد. دوربین دوم مجهزبه حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و لنز فوق عریض با میدان دیدن ۱۲۰ درجه است و سومین دوربین حسگر ۱۰ مگاپیکسلی را در پشت لنز تله‌فوتو با بزرگ‌نمایی اپتیکال (بدون افت کیفیت) سه برابری قرار می‌دهد.

گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس در بالای نمایشگر خود میزبان دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی هستند. این دوربین سلفی ویدیوی ۶۰ فریم‌برثانیه ضبط می‌کند.

کره‌ای‌ها صرفا روی سخت‌افزار دوربین متمرکز نشده‌اند و همچنان به نرم‌افزار نیز اهمیت زیادی می‌دهند. سامسونگ می‌گوید گوشی‌های پرچمدار جدیدش از طریق قابلیت Nightography و با اتکا بر هوش مصنوعی، تصاویر را در محیط‌های کم‌نور «با کیفیت سینمایی واقعی» ثبت می‌کنند.

اپلیکیشن Expert RAW در گوشی‌های سری گلکسی عکاسی به سبک دوربین‌های حرفه‌ای DSLR را ممکن می‌کند. حالت ویژه‌ای در این اپلیکیشن به کاربران گوشی‌ سامسونگ امکان می‌دهد تصویر نجومی بگیرند. گوشی‌های جدید سامسونگ ویدیوی ۸K با نرخ فریم ۳۰fps ضبط می‌کنند. گوشی‌های سری گلکسی S22 ویدیوهای ۸K را با نرخ فریم ۲۴fps ضبط می‌کردند.

اس 23 +

 

یکی از مهم‌ترین تغییرات گلکسی S23 نسبت‌به نسل قبل، بهره‌مندی از پردازنده‌ی Snapdragon 8 Gen 2 است. سامسونگ با تأیید ادعای افشاگران می‌گوید گلکسی S23 از نسخه‌ی تقویت‌شده‌ی این سیستم-روی-چیپ استفاده می‌کند. Snapdragon 8 Gen 2 در پرچمداران جدید سامسونگ، پردازنده‌ی مرکزی و پردازنده‌ی گرافیکی قوی‌تری نسبت‌به مدل استاندارد دارد.

سامسونگ هر سال گوشی‌های سری گلکسی را در بازارهای مختلف با دو تراشه‌ی اسنپدراگون یا اگزینوس عرضه می‌کرد، اما امسال خبری از مدل اگزینوس نیست. مطابق شایعات، سامسونگ با تشکیل تیمی جدید در تلاش است تا سال ۲۰۲۵ تراشه‌های سری اگزینوس را مجددا احیا کند. تا آن زمان احتمالا تمامی گوشی‌های سری گلکسی S صرفا به پردازنده‌ی اسنپدراگون مجهز خواهند بود.

Snapdragon 8 Gen 2 در واحد CPU تنوع بالایی از هسته‌ها را استفاده می‌کند. CPU این تراشه همچنان هشت هسته‌ای است، اما چینش‌ کلاسترها به شکل غیرمنتظره‌ای تغییر کرده. این واحد CPU یک هسته‌ی پرقدرت اصلی دارد که از نوع Cortex-X3 است. دو هسته‌ی Cortex-A715 و دو هسته‌ی Cortex-A710 کلاستر میانی را تشکیل می‌دهند و در نهایت سه هسته‌ی Cortex-A510 کلاستر کم‌مصرف هستند.

 

اس 23 -

 

تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 2 مجهز به واحد گرافیکی مجتمع Adreno 740 است که نسبت‌به نسل قبل ۲۵ درصد قدرت بیشتر دارد و در صورت استفاد‌ه‌ی بازی‌ها از رابط Vulkan 1.3، تفاوت عملکرد به ۳۰ درصد می‌رسد. کوالکام می‌گوید میزان مصرف انرژی Adreno 740 تا ۴۵ درصد کمتر از قبل است. واحد گرافیکی Snapdragon 8 Gen 2 از فناوری رهگیری پرتو (Ray Tracing) برای بهبود کیفیت بازی‌های موبایلی پشتیبانی می‌کند.

گلکسی‌های جدید سامسونگ به‌لطف پردازنده‌ی کوالکام که قوی‌ترین سیستم-روی-چیپ دنیای اندروید محسوب می‌شود، تا ۳۰ درصد عملکرد بهتر نسبت‌به نسل قبل دارند. این گوشی‌ها به محفظه‌ی بخار بزرگ‌تری مجهز هستند تا گرمای ناشی از فعالیت Snapdragon 8 Gen 2 رفع شود.

سامسونگ می‌گوید گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس به هشت گیگابایت رم و حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مجهز هستند. مدل استاندارد از باتری ۳٬۹۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند و مدل پلاس به باتری ۴٬۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز است.

گلکسی S23 با آداپتور ۲۵ وات در عرض نیم‌ساعت به ۵۰ درصد شارژ دست پیدا می‌کند. درصد شارژ گلکسی S23 پلاس با آداپتور ۴۵ وات در نیم‌ساعت به ۶۵ می‌رسد. هر دو گوشی جدید سامسونگ از شارژ بی‌سیم و شارژ معکوس پشتیبانی می‌کنند. سامسونگ همچون نسل قبل، آداپتور شارژ گوشی‌های جدیدش را به‌صورت جداگانه می‌فروشد.

به گفته‌ی سامسونگ، گوشی‌های جدید سری گلکسی S قابلیتی تحت عنوان Multi Control دارند که استفاده از آن‌ها را با کیبورد و ماوس امکان‌پذیر می‌کند.

گوشی‌های جدید سامسونگ از ۵G و Wi-Fi 6E و Bluetooth 5.3 بهره‌مند هستند و به‌لطف استاندارد IP68 در برابر نفوذ آب و گردوغبار از خود مقاومت نشان می‌دهند.

سامسونگ می‌گوید گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس با رابط کاربری One UI 5.1 بر پایه‌ی سیستم‌عامل اندروید ۱۳ روانه‌ی بازار می‌شوند. گوشی‌های نسل جدید سامسونگ تا پنج سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل و به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهند کرد.

گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس در تاریخ ۱۷ فوریه‌ی ۲۰۲۳ (۲۸ بهمن) در رنگ‌های مشکی، سبز، کرمی و نیلی کمرنگ روانه‌ی بازار می‌شوند. قیمت پایه‌ی مدل استاندارد از ۷۹۹ دلار و قیمت پایه‌ی مدل پلاس از ۹۹۹ دلار شروع می‌شود.

 

اما غول ۲۰۰ مگاپیلکسلی اس ۲۳ اولترا..

 

 گلکسی اس ۲۳ اولترا ترکیبی از جدیدترین دستاوردهای سامسونگ در صنعت موبایل است. این گوشی در پنل جلویی، نمایشگر بزرگ ۶٫۸ اینچی با لبه‌ی خمیده و وضوح +QHD دارد که از نرخ نوسازی تغییرپذیر یک تا ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کند. انحنای لبه‌ی اس ۲۳ اولترا کمتر از نسل قبل شده است تا کاربر محتوای بیشری روی صفحه‌نمایش ببیند.

 

اس 23 اولترا سامسونگ

 

گلکسی S23 اولترا اولین گوشی سامسونگ با حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی است. این حسگر در پشت لنز OIS عریض با میدان دید ۸۵ درجه قرار گرفته است و تصاویر را از طریق تکنیک ترکیب پیکسل‌ها ثبت می‌کند. ترکیب پیکسل‌ها باعث افزایش نور تصویر و در نهایت بالا رفتن کیفیت می‌شود. بدون استفاده از این تکنیک، می‌توان تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی نیز ثبت کرد. گلکسی S23 اولترا ویدیوی ۸K با نرخ فریم ۳۰fps ضبط می‌کند. پرچمدار نسل قبل ویدیوهای ۸K را با نرخ فریم ۲۴fps ضبط می‌کرد.

پرچمدار جدید سامسونگ افزون‌بر دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی به دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و دو دوربین تله‌فوتو مجهز است که هر دو حسگر ۱۰ مگاپیکسلی دارند اما صرفا یکی از آن‌ها بزرگ‌نمایی اپتیکال (بدون افت کیفیت) ۱۰ برابری ارائه می‌دهد. دوربین تله‌فوتوی دیگر بزرگ‌نمایی اپتیکال سه برابری دارد.

به گفته‌ی سامسونگ، گلکسی S23 اولترا مجهزبه قابلیت Space Zoom برای بزرگ‌نمایی ۱۰۰ برابری است. البته از بزرگ‌نمایی ۱۰ برابر به بعد، کیفیت تصویر افت می‌کند.

گلکسی S23 اولترا با اتکا بر هوش مصنوعی و دوربین قدرتمندش، تصاویری روشن از محیط‌های کم‌نور ثبت می‌کند. پرچمدار جدید سامسونگ همچون گلکسی S22 اولترا به فناوری Adaptive Pixel مجهز است که مشکل روشنایی تصاویر را برطرف می‌کند. جدیدترین گوشی اولترای سامسونگ دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی دارد که از پس ضبط ویدیوهای ۶۰ فریم‌برثانیه‌ای برمی‌آید.

گوشی‌های سری گلکسی S23 دو قابلیت نرم‌افزاری جالب دارند که یکی از آن‌ها (Enhanced Comfort) تغییر تن رنگ و کنتراست را ممکن می‌کند و دیگری (Vision Booster) چهار سطح تنظیم نور دارد.

گلکسی S23 اولترا همچون مدل‌های استاندارد و پلاس به نسخه‌ی تقویت‌شده‌ی پردازنده‌ی Snapdragon 8 Gen 2 کوالکام مجهز است که قوی‌ترین سیستم-روی-چیپ دنیای اندروید محسوب می‌شود. این پردازنده در واحد CPU از یک هسته‌ی Cortex-X3 با فرکانس ۳٫۱۹ گیگاهرتز، دو هسته‌ی Cortex-A715 با فرکانس ۲٫۸ گیگاهرتز، دو هسته‌ی Cortex-A710 با فرکانس ۲٫۸ گیگاهرتز و سه هسته‌ی Cortex-A510 با فرکانس ۲٫۰ گیگاهرتز استفاده می‌کند.

 

مشخصات اس 23



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید