خرید پیاز سنبل و گل مریم، با کیفیت و ضمانت برتر

0
73


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گل سنبل و گل زیبای مریم در گروه گیاهان چند ساله هستند. بسیاری از علاقمندان، به خاطر عطر دلنشین و مست‌کننده‌ این گل‌ها، به کسب اطلاعات کامل و کاربردی، پیرامون شرایط کاشت و نگهداری آن‌ها، تمایل بسیاری دارند. هنگام خرید پیاز گل باید به مجموعه‌ای از موارد مهم توجه کرد. در این صورت است که تلاش باغبان برای رشد این گیاهان زیبا به ثمر می‌نشیند. در ادامه راجع به خرید پیاز سنبل و مریم، نحوه کاشت و نگهداری آن‌ها بیشتر می‌خوانیم.

 گیاه سنبل از گل‌های بومی آسیا است و در قسمت‌های جنوبی این قاره و کشورهای سوریه، لبنان، و ترکیه رشد می‌کند. در واقع منشا اصلی این گیاه، منطقه مدیترانه شناخته شده است. گل سنبل به رنگ‌های مختلف زیر در طبیعت وجود دارد:

  • سفید
  • زرد
  • صورتی
  • بنفش
  • نارنجی
  • قرمز
  • آبی

با این حال، در ذهن بیشتر مردم به رنگ بنفش تداعی می‌شود. این گل فصلی را می‌توانید در خاک باغچه، محیط آپارتمانی و محل کار به راحتی نگهداری کنید.

خاستگاه گل مریم، کشور مکزیک و آمریکای مرکزی می‌باشد. این گل به رنگ‌های سفید و صورتی در بازار موجود است. اگر از آن دسته افرادی هستید که تمایل به نگهداری گل در خانه دارند، گل مریم همان گیاه مورد نظر است. با وجود عطر گل مریم در محیط، دیگر نیازی به مواد خوشبوکننده و عطرهای مختلف ندارید. از این رو بیشتر افراد، شیفته عطر و رایحه بی‌همتای آن هستند. اگر تمایل دارید در مورد کاشت و پرورش گل مریم و همچنین خرید پیاز گل، اطلاعاتی به دست آورید با ما در ادامه همراه باشید.

فصل کاشت و خرید پیاز سنبل

گیاه گل سنبل باید از اواسط آبان تا اوایل دی ماه کاشته ‌شود. براساس مکان کاشته شدن، زمان گلدهی این گیاه متفاوت است. زمان گل دادن سنبل با توجه به کاشت آن در هوای آزاد باغچه یا در گلدان و گلخانه‌ها، از اواخر اسفند ماه تا اوایل خرداد طول می‌کشد و در آن بازه، شما می‌توانید گل‌های زیبای آن را مشاهده کنید. در صورتی که سنبل را در گلدان بکارید، زمان گلدهی آن قابل تنظیم و کنترل است.

برای خرید پیاز سنبل سری به گل‌فروشی‌ها و گلخانه‌ها بزنید و با تعیین رنگ گل، پیاز گل مورد نظر را خریداری کنید. پیاز منتخب شما باید بافت سفت و سالم داشته باشد. پس از خرید پیاز گل، آن را در باغچه یا گلدان بکارید و از روند رشد آن، لذت ببرید. با توجه به موقعیت و محل زندگی خود می‌توانید یکی از انواع سنبل هلندی، سنبل رومی و سنبل ولایتی (پاریسی) را تهیه کنید و محیط خود را زیباتر کنید.

پیش از خرید پیاز سنبل، بهتر است با انواع آن آشنا شوید. گیاه سنبل هلندی دو نوع دارد. نوع اول آن تعداد گلبرگ‌های زیاد و دانه‌های گل ریز‌تر دارد. نوع کم گلبرگ سنبل هلندی، خوشه قوی‌تر و دانه‌های چسبیده به هم دارد. گل سنبل رومی، اندازه‌ای کوچک و عطری دلنشین و خوشبو دارد که به رنگ سفید دیده می‌شود. مزیت این گل رومی نسبت به سنبل هلندی این است که گل‌های آن زودتر از نوع هلندی باز می‌شود.

سومین نوع سنبل که برای ایام نوروز بر سر سفره‌های هفت‌سین مشاهده می‌کنید، سنبل ولایتی یا پاریسی است برای خرید پیاز سنبل پاریسی به شمال کشور و منطقه مازندران سفر کنید. بین دانه‌های این نوع گل فاصله زیادی وجود دارد و به علت دوام و ماندگاری پیاز آن در زمین،  نوع پاریسی، قوی‌تر و پرپشت‌تر از انواع دیگر سنبل‌ها است. گل‌های آن به رنگ بنفش تیره یا روشن می‌باشد. پس از خرید پیاز سنبل، پرورش و گلدهی آن، به خاک سبک (مخلوطی از خاک شن‌دار و خاک برگ)، دمای محیط، نورگیری، آفتاب مناسب، آبیاری و کوددهی کم بستگی دارد.

خرید پیاز سنبل و گل مریم، با کیفیت و ضمانت برتر

برای کاشت گل سنبل، اولین مرحله اقدام برای خرید پیاز سنبل است.

شیوه‌های کاشت پیاز گل سنبل

گل سنبل را می‌توانید از طریق کاشت پیاز آن، رشد دهید. هنگام خرید پیاز سنبل باید به کیفیت آن توجه شود. پیاز مرغوب پیازی است که سنگین وزن، سفت و رسیده باشد. پس از خرید پیاز گل سنبل و پیش از کاشت آن، باید پیاز را برای استراحت در محیط سرد قرار دهید. سپس آن را به محیطی با دمای بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد منتقل کنید. حالا پیاز گل سنبل، آماده تکثیر و جوانه‌زنی است. با توجه به میزان زمان باقی‌مانده برای گلدهی، می‌توانید دمای محیط را افزایش دهید تا روند گلدهی تسریع گردد.

برای کاشت سنبل و خرید پیاز گل، به چند روش می‌توانید عمل کنید. اولین شیوه، روش آبی است. برای ریشه زدن سنبل، تنگ شیشه‌ای را از آب جوشیده یا آب معدنی پر کنید و یک تکه ذغال تمیز و شسته شده، برای فاسد نشدن آب، در تنگ قرار دهید. سپس پیاز‌ها را در محلی تاریک، به دور از نور خورشید و در دمای ۲ تا ۷ درجه سانتی‌گراد نگهداری کنید. هنگامی که گیاه کمی ریشه زد آن را به دمای ۱۸ درجه منتقل کنید. این نکته را بدانید که هنگام رشد گیاه، تابیدن نور مستقیم خورشید موجب پژمردگی یا سوختگی آن می‌شود؛ پس باید از نور غیر مستقیم استفاده کرد.

روش دیگر، کاشت پیاز در خاک سبک است. قبل از جوانه‌زدن، پیاز سنبل احتیاج به محیط تاریک دارد. زمانی که پیاز جوانه زد و شاخه آن به طول ۵/۲ سانتی‌متر رسید باید گلدان آن را به محیطی روشن انتقال دهید. هنگامی که طول شاخه به ۱۰ سانتی‌متر رسید آن را در معرض نور آفتاب قرار دهید. برای صاف ایستادن گیاه می‌توانید از پایه چوبی یا پلاستیکی استفاده کنید.

فصل کاشت و خرید پیاز گل مریم

اگر به عطر گل مریم علاقه دارید قطعا برای خرید پیاز گل مریم و کاشت آن به این اطلاعات کاربردی نیاز پیدا می‌کنید. فصل کاشت گل مریم، بهار است و فرایند به گل نشستن آن از اوایل تابستان شروع و تا اواخر آن ادامه دارد. این گل برای رشد، نیاز به فضای زیادی ندارد. با داشتن یک گلدان مریم در اطراف خود از نمای زیبا و دلربای این گل عطرآگین لذت ببرید. ماه اردیبهشت که آفتاب بیشتری بر زمین می‌تابد، بهترین زمان کاشت گل مریم محسوب می‌شود.

 بستر مناسب گیاه مریم شامل خاک باغچه و خاک سبک است. خاک سبک خاکی است که ترکیب آن، ماسه و خاک رس باشد به طوری که میزان ماسه آن بیشتر از خاک رس باشد. پیاز گل مریم را در عمق ۲ الی ۴ سانتی متری خاک بکارید. دقت به شیوه قرارگیری پیاز‌ها رو به بالا، مسئله بسیار مهمی است. پیاز گل را در دمای کمتر از ۱۰ درجه سانتی‌گراد در گلدان کاشته و در دمای بیش از ۱۵ درجه سانتی گراد به باغچه منتقل کنید. فاصله هر پیاز با پیاز دیگر باید حدود ۳۰ سانتی‌متر باشد. میزان آبیاری این گیاه می‌بایست کنترل شده باشد. گل مریم بخاطر وجود برگ‌های گوشتی، به گیاه آفتاب دوست شهرت دارد. از این رو تابش آفتاب به پیاز کاشته شده ضرورت دارد.

نکات مهم خرید پیاز گل :

در مقایسه پیاز گل سنبل و گل مریم، توجه به مجموعه‌ای از شباهت‌ها و تفاوت‌ها الزامی است. لذا برای آگاهی شما از این شباهت‌ها و تفاوت‌ها این نکات را به صورت موردی برای شما شرح می‌دهیم.

شباهت‌های گل مریم و گل سنبل:

  • گل مریم همچون گل سنبل بخاطر داشتن بو و عطری بی‌نظیر، بسیاری از علاقمندان را شیفته خود کرده ‌است.
  • این دو گیاه از نظر سال‌ رشد، در گروه گیاهان چند ساله قرار دارند.
  • این گیاهان دارای گل‌هایی به شکل خوشه‌ای هستند.
  • هر دو این گل‌ها دارای پیاز هستند که برای رشد و تکثیر به آن نیاز دارند.
  • گل سنبل و مریم، جهت رشد، به نور آفتاب نیازمندند.
  • پیاز گل مریم و سنبل، نیاز آبی کمی دارند. پس میزان آب مصرفی این گیاهان باید کنترل شده باشد.
  • هر دو این گل‌ها جزء گیاهان با طول عمر بالا نیستند و پس از یک فصل گلدهی، از بین می‌روند.
  • مسئله حائز اهمیت بعدی کود مصرفی این گیاهان است. برخی از افراد نگران استفاده از کود شیمیایی برای گل‌ها هستند و به این مسئله واکنش نشان می‌دهند. در حالی که شما می‌توانید از کودهای پوسیده دامی برای مراقبت از گیاه استفاده کنید.
  • امکان نگهداری پیاز برای سالیان بعد هم وجود دارد. شما می‌توانید پیاز این گیاه را در پایان فصل رشد در مکانی تاریک برای فصل رشد بعدی، نگهداری کنید.
  • گلبرگ این دو گیاه مانند کاکتوس، ظاهری گوشتی دارند.
  • مزیت این دو گیاه در این است که به فضای کم برای رشد نیاز دارند.
  • برای خرید پیاز سنبل و خرید پیاز گل مریم حتما باید به یک مجموعه معتبر و با تجربه مراجعه کنید تا از کیفیت پیاز گل اطمینان حاصل کنید.

خرید پیاز سنبل و گل مریم، با کیفیت و ضمانت برتر

گلبرگ‌‌های گل مریم حالت ستاره ای دارند که موجب زیبایی بیشتر این گیاه شده است.

تفاوت‌های گل مریم و سنبل:

  • پیاز گل مریم بومی قاره آمریکا و کشور مکزیک می‌باشد در حالی که پیاز سنبل بومی، نواحی اطراف مدیترانه است.
  • با اینکه هر دو این گیاهان، از طریق پیاز، رشد و نمو دارند اما از لحاظ خانواده با هم متفاوت هستند. گیاه سنبل از رده سوسنیان به حساب می‌آید درحالی که گل مریم به خاطر داشتن فلس‌ها و قاعده‌ برگ‌ها در دسته گیاهان نیمه سوخدار قرار دارد؛ به خاطر همین گل مریم را به اصطلاح سوخ می‌نامند. اخیرا نیز به‌ دلیل دارا بودن بافت متراکم گل که درون فلس‌ها پنهان می‌شود، گل مریم در دسته خانواده مارچوبه سانان قرار گرفته است.
  • گل‌های مریم و سنبل، از لحاظ رنگ با هم متفاوت هستند. مریم را بیشتر به دو رنگ سفید و صورتی کم رنگ می‌بینید اما گل سنبل در ۶ رنگ متنوع وجود دارد. البته قابل ذکر است که رنگ بنفش سنبل از بین مابقی رنگ‌ها به خاطر استفاده بر سر سفره هفت‌سین، شناخته شده‌تر است.
  • فصل کاشت گیاه سنبل در پاییز است. این در حالی است که زمان کاشت پیاز گیاه مریم در فصل بهار است. ماه اردیبهشت که آفتاب بیشتری وجود دارد، بهترین زمان کاشت گل مریم محسوب می‌شود.
  • بخاطر زمان کاشت متفاوت این دو گیاه، بطور حتم، زمان گلدهی آن‌ها هم متفاوت می‌باشد. زمان گلدهی گل سنبل در بهار است و در اواخر این فصل، گلدهی آن به پایان می‌رسد. در حالی که زمان گلدهی گیاه مریم اوایل تابستان است و در اواخر تابستان گلدهی پایان می‌یابد. به طوری که در ماه مهر یک ساقه بی‌گل با تجمع زیاد برگ‌ها را مشاهده می‌کنید که در آبان ماه رشد این برگ‌ها هم متوقف می‌شود.
  • قرار دادن این گیاه در فضای تاریک و گرم که در فصل قبلی توضیح دادیم از شرایط حفظ پیاز گل مریم است. اما برای گیاه سنبل، رطوبت هم شرط دیگر نگهداری ریشه‌ است تا سال بعد هم بتوانید مجددا آن را در فصل بهار بکارید.
  • دیگر تفاوت گل مریم با گل سنبل را می‌توان در تعداد گلچه‌ها دانست. گلچه‌های گیاه سنبل بین ۳۰ تا ۵۰ عدد متغیر است اما گل مریم دارای فقط ۳۰ جفت گلچه زیبا و خوشبو است.
  • تفاوت دیگر این دو گیاه در برگ‌های آن‌ است. برگ‌های گل مریم به صورت متراکم، نیزه‌ای، باریک و بلند است و برگ سنبل به شکل نوک تیز و کشیده دیده می‌شود.
  • گل‌‌های سنبل به عنوان گل آذین خوشه‌ای نام گرفته است و به حالت زنگوله‌ای رشد می‌کند. گلبرگ موجود در این گیاه به حالت ستاره‌ای دیده می‌شود. اما زیبایی گل مریم بیشتر به خاطر وجود واریته‌هایی است که در گلبرگ‌های ابلق این گیاه وجود دارد.
  • شیوه کاشت گیاه مریم و سنبل با هم متفاوت است. مکان کاشت گل مریم در خاک گلدان یا باغچه است. بنابراین گلدان‌های بدون استفاده در خانه، مکان بسیار مناسبی برای کاشت پیاز گل مریم است. با این حال گل سنبل را می‌توان با ۳ شیوه متفاوت در سه مکان آب، باغچه و گلدان کاشت.
  • گل سنبل را همه به یکی از سین‌های سفره هفت سین می‌شناسند و گل مریم را نمادی برای گل‌های عروسی و یا مناسبت‌های احساسی می‌دانند.

خرید پیاز سنبل و گل مریم، با کیفیت و ضمانت برتر

برای خرید پیاز سنبل با کیفیت بالا باید به یک وبسایت معتبر مراجعه کنید.

برای خرید پیاز سنبل چگونه اقدام کنیم؟

پیاز گل‌های مریم و سنبل فقط در صورت سپری کردن دوره استراحت، جوانه می‌زنند. اگر قصد خرید پیاز گل برای آراستن باغچه یا گلدان خود را دارید، دقت کنید که از معتبرترین مرکز فروش پیاز، خرید خود را انجام دهید. ضمانت سلامت فیزیکی، پیش از خرید پیاز سنبل و مریم، از مهم‌ترین شروط یک خرید به صرفه است. بهترین شرکت فروش بذر گیاه و پیاز گل، باید سفارش شما را در اسرع وقت و به صورت رایگان در هر کجای کشور عزیزمان ارسال کند. قیمت خرید پیاز سنبل نیز از مهم‌ترین موارد قابل توجه است. وب سایت نازبو، به آدرس https://www.nazboo.com  از ممتاز‌ترین مجموعه‌ها جهت خرید پیاز گل است. این وبسایت با عرضه انواع پیازهای گل مرغوب توانسته، اعتماد همگان را بدست آورد. شما هم با اعتماد کردن به نازبو می‌توانید از کاشت گیاهان زینتی و خوراکی لذت ببرید.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید