وزیر نیرو: کشور از مرز تولید یک هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر عبور کرد

0
61


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر نیرو گفت: کشور از مرز تولید یک هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر عبور کرد و نیروگاه‌های خورشیدی توسعه می‌یابد.

علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو صبح امروز در دومین روز از ایام‌الله دهه مبارک فجر در آیین افتتاح نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی پاسارگاد دامغان اظهار کرد: دهه مبارک فجر را به مردم استان سمنان و مردم سربلند شهرستان دامغان تبریک گفته و امروز افتخار داریم تا در جمع مردم استان سمنان و مردم عزیز و انقلابی دامغان باشیم.

وی ادامه داد: انرژی یکی از مؤلفه‌های قدرت است و کشوری که تولید انرژی پایدار داشته باشد، در مدیریت مصارف خود موفق بوده و امکان تبادل با دیگر کشورها را خواهد داشت.

وزیر نیرو اضافه کرد: کاهش منابع تجدیدناپذیر، تأمین آب و موضوع محیط‌زیست سه چالشی است که در کشور با آن مواجه هستیم.

محرابیان بیان کرد: توجه به انرژی‌های تجدیدپذیر ازجمله خورشید و باد، راهکار برون‌رفت از این چالش‌هاست.

وی بیان کرد: با توجه به این مهم، مصارف آب کاهش یافته و برای محیط‌زیست نیز آلودگی نخواهد داشت؛ البته که میزان هزینه‌ها نیز در بحث استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی کاهش می‌یابد.

وزیر نیرو اضافه کرد: از دولت و مجلس شورای اسلامی برای حمایت از برنامه‌های مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر خورشیدی و بادی وزارت نیرو، تقدیر می‌کنیم.

محرابیان گفت: علمیات اجرایی تعداد زیادی نیروگاه تجدیدپذیر در یک سال گذشته آغاز شده است و روند اجرایی بسیاری نیز تکمیل شده و به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: امروز ما از مرز تولید یک هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر در کشور عبور کردیم و نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی پاسارگاد دامغان از فناوری‌های روز برخوردار است و می‌تواند بیشترین استفاده را از انرژی خورشیدی داشته باشد؛ چراکه صفحات متحرک هستند و از رو و پشت پنل قدرت تولید برق وجود دارد.

وزیر نیرو ادامه داد: استاندار سمنان نیز خبر خوبی را در خصوص واگذاری زمینی برای احداث طرح توسعه و راه‌اندازی نیروگاه ۲۴ مگاواتی داد که بسیار ارزشمند است.

محرابیان افزود: این نیروگاه ۱۰ مگاواتی بیش از ۶۰ درصد برق شهر دامغان را تأمین می‌کند و با استفاده از این‌گونه نیروگاه‌ها، بخش قابل‌توجهی از برق مصرفی بدون ایجاد آلودگی، حذف منابع آبی و با لحاظ ملاحظات محیط‌زیست تأمین خواهد شد.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید