شورای رقابت به زودی به قیمت‌گذاری خودروها باز می‌گردد؟

0
75


|


۱۴۰۱/۱۱/۱۳ ۲۳:۰۹:۴۸

|

|





روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: با توجه به نشانه‌های موجود، بازگشت شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودرو بسیار جدی شده و این احتمال وجود دارد که فرمول قیمت‌گذاری با داده‌های مشترک این شورا و وزارت صمت تهیه شود.




شورای رقابت به زودی به قیمت‌گذاری خودروها باز می‌گردد؟


|


۱۴۰۱/۱۱/۱۳ ۲۳:۰۹:۴۸

 روزنامه دنیای اقتصاد افت تولید ماهانه خودروسازان، انعطاف وزارت صمت و نرمش نمایندگان مجلس را نشانه‌های بازگشت شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودروها دانسته است.

به گزارش دنیای اقتصاد، بازگشت شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودرو هرچند به‌طور رسمی اعلام نشده، با این حال این روزها نشانه‌هایی وجود دارد که این سناریو را بسیار محتمل و قریب‌الوقوع کرده است. از انعطاف وزارت صمت و نرمش نمایندگان مجلس شورای اسلامی گرفته تا افت نسبی تولید ماهانه خودروسازان و شرایط اخیر فروش، همه نشانه‌هایی است که گمانه بازگشت شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودروهای داخلی را تقویت کرده است. بر این اساس عنوان می‌شود که شورای رقابت با فرمول‌سازی به دنبال رشد قیمت محصولات پرتیراژ خودروسازان است.

روزنامه دنیای اقتصاد در بخشی دیگری از این گزارش نوشته است: در این شرایط که سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار نتوانستند در بازار خودرو کاری از پیش ببرند، هر جور مدلی برای تغییر این شرایط به ذهن می‌رسید الا اینکه شورای رقابت برای بار سوم به قیمت‌گذاری خودرو برگردد. حتی خود اعضای شورای رقابت نیز اعتماد‌به‌نفس لازم برای بازگشت به قیمت‌گذاری خودرو را نداشتند. در مجموع به نظر می‌رسد با توجه به نشانه‌های موجود، بازگشت شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودرو بسیار جدی شده و این احتمال وجود دارد که فرمول قیمت‌گذاری با داده‌های مشترک این شورا و وزارت صمت تهیه شود.

 




منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید