مهاجم یا دروازه‎‌بان: پست آینده نورافکن!

0
70



کد خبر : ۱۸۶۸۵۰۰ |
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۵:۰۷ |
۲۴K بازدید |

۲۰
دیدگاه

واکنش مثبت به تغییرات تمام‌نشدنی؛


امید نورافکن به معنای واقعی یک فوتبالیست حرفه‌ای به‌شمار می‌رود که تمام تلاشش را برای تطابق سبک بازی‌اش با تفکرات مربی به‌کار می‌گیرد.

مهاجم یا دروازه‎‌بان: پست آینده نورافکن!

به گزارش “ورزش‌سه”، اگرچه امید نورافکن با بازی‌های موثر در پست دفاع چپ بود که خودش را به اهالی فوتبال معرفی کرد، اما کمی بعد‌تر وینفرد شفر آلمانی او را به خط میانی آورد و در پست هافبک دفاعی از این بازیکن مستعد بهره برد.

*تیم المپیک و پست جدید باز بازوبند کاپیتانی 
در همین حین، امید نورافکن به چهره شاخص تیم امید با زلاتکو کرانچار تبدیل شده بود و با تصمیم این مربی به دلیل نبودن مدافع میانی مطمئن، به قلب خط دفاعی تیم المپیک برده شد تا در پست جدیدی محک بخورد؛ تجربه‌ای که در مرحله مقدماتی المپیک که فروردین ماه در تهران برگزار شد به خوبی جواب داد و تیم امید توانست با عنوان صدرنشین به مرحله نهایی راه پیدا کند. در ادامه مسیر هم با وجود تغییراتی که در تیم امید ایجاد شد و در ادامه فرهاد مجیدی و حمید استیلی سرمربی تیم شدند، نورافکن کاپیتان و چهره شاخص تیم باقی ماند.

1798199
نورافکن که طی سه فصل اخیر به یکی از محبوب‌ترین بازیکنان سپاهان بدل شده است، با تمدید قرارداد محبوبیتی دوچندان در اصفهان پیدا کرده است.

*قلعه‌نویی نورافکن را به میانه زمین بازگرداند
تجربه حضور در فوتبال بلژیک اگرچه برای نورافکن موفق نبود، اما تجربه بسیار خوبی برایش ایجاد کرد و این بازیکن در بازگشت توانست جایگاه خود را در فوتبال ایران سال به سال بهبود ببخشد. این‌بار امیر قلعه‌نویی برای پست هافبک دفاعی او را در نظر گرفته بود و در لیگ نوزدهم یکی از بازیکنان اصلی سپاهان لقب گرفت.
با حضور محرم نویدکیا در راس کادر فنی سپاهان، امید نورافکن بار دیگر در پست دفاع چپ به میدان رفت و طی دو سالی که اسطوره اصفهانی هدایت تیم را برعهده داشت، در کنار دانیال اسماعیلی‌فر بخش مهمی از بار تاکتیکی تیم به گردن این دو مدافع رونده بود.

*طرح ویژه مورایس برای فوتبالیست منطعف 
مورایس اما طرح ویژه‌تری برای نورافکن داشت که البته چند هفته طول کشید تا به آن سر و شکل بدهد و سرانجام پس از جام جهانی بود که بازیکن چندپسته و کلیدی سپاهان در پست جدیدی مورد استفاده قرار گرفت و به پشت مهاجمین رفت. این اتفاق پیش از جام جهانی نیز در برخی مسابقات رخ داده بود، اما پس از تورنمنت قطر که نورافکن با تصمیم عجیب کی‌روش، حضور در آن را از دست داد، به‌طور کامل یکی از دو هافبک تهاجمی طلایی‌پوشان اصفهانی شد.

1798197

بازیکن ۲۵ساله سپاهان که همواره اشتیاقی تمام‌نشدنی برای گلزنی دارد، در پست جدید هم به نمایش‌های خوب خود ادامه داد و علاوه‌بر ارائه عملکردی که در فاز دفاعی برای یک هافبک تهاجمی مورد نظر مورایس است، در فاز تهاجمی هم خیره‌کننده ظاهر شده و طی سه بازی برابر نفت مسجدسلیمان، استقلال و نساجی مازندران موفق به ثبت سه گل برای تیمش شد. او در دور رفت مسابقات هم در دیدار هفته هفتم مقابل هوادار در تهران روی ارسال رامین رضائیان با ضربه سر گلزنی کرده بود.

*نورافکن نزدیک‌تر از همیشه به خط دروازه
نکته جالب توجه دیگر درباره تغییرات مداوم پست امید نورافکن حضور او در پست وینگر چپ در دیدار برابر گل‌گهر بود تا بیشتر از گذشته به خط دروازه نزدیک شود؛ جایی که او اگرچه با تمارضی ناشیانه که شاید به دلیل تازگی حضور در این منطقه جدید باشد، در دقیقه ۵۰ تیمش را ۱۰ نفره کرد، اما تا پیش از آن با ارسال یک پاس گل زمینه‌ساز گل اول تیمش شد و در ادامه هم در کنار رامین رضائیان و شهریار مغانلو از برترین بازیکنان سپاهان بود.

1798200
بازی در بخش هجومی به نظر می‌رسد همان تغییر ایده‌آل نورافکن باشد؛ جایی که او بیشتر از گذشته به خط دروازه حریفان نزدیک می‌شود و مانند بازی‌های قبل می‌تواند آمار گلزنی‌هایش را هم ارتقا دهد.

*نورافکن آماده وفق‌پذیری با هر تغییر  
نه‌تنها برای افراد که برای هر سازمانی نیز ایجاد تغییر یکی از پرمخاطره‌ترین اقدامات است؛ چرا که معمولاً انسان‌ها دوست ندارند از وضعیت فعلی خود دست بکشند. بی‌توجهی به آموزش و یادگیری، فیلترهای ذهنی منفی، ترس، تعصب و غرور، فرافکنی اشتباهات خود و بسیاری از موارد دیگر از جمله دلایلی هستند که سبب مقاومت در مقابل تغییر می‌شوند، اما امید نورافکن که فوتبال را از پایین‌ترین رده آغاز کرده و توانسته با تلاش و تمرین به بالاترین سطح آن راه یابد، نگاهی حرفه‌ای به آن دارد و به‌خوبی توانسته با تغییرات و موانع زیادی که طی سال‌های اخیر پیش روی او قرار گرفته، خودش را تطبیق دهد.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید