تورس حرف اسکوچیچ را تکرار کرد، مشکل تاکتیک‌پذیری

0
76



کد خبر : ۱۸۶۸۷۱۴ |
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۳:۰۳ |
۲۳K بازدید |

۰
دیدگاه

این بار کسی موضع نمی‌گیرد، حتی مهدی طارمی


یکی از بازیکنان خوب و با کیفیت خارجی که به تازگی وارد لیگ برتر ایران شده، تورس مهاجم سابق اوساسونا بوده که به تیم فولاد ملحق شده است.

تورس حرف اسکوچیچ را تکرار کرد، مشکل تاکتیک‌پذیری

به گزارش “ورزش سه”، این مهاجم در همان شروع کار با گلزنی در بازی با پرسپولیس سه امتیاز حیاتی برای فولاد به ارمغان آورد و نشان داد چه بازیکن باکیفیتی است. دیدگاه بازیکن لالیگایی فولاد به طور حتم در مورد لیگ برتر می‌تواند جذاب باشد و حتما هم بازتاب خوبی در رسانه‌های خارجی خواهد داشت.

او در مورد حضور در ایران و بازی در لیگ برتر می گوید: «من واقعا شگفت‌زده شدم چون به خاطر ناآگاهی فکر می‌کنید لیگ ایران یک لیگ فرعی و بی‌کیفیت است که شاید سطح بالایی نداشته باشد، اما از همان جلسه اول تمرین متوجه شدم، اشتباه کرده‌ام. اینجا فوتبالیست‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند، آن‌ها از نظر بدنی و پا به توپ بسیار خوب هستند. چیزی که شاید برای آن‌ها کمی دشوارتر باشد، جنبه تاکتیکی آن است، زمانی که قرار است تصمیم بگیرند که چگونه بازی کنند یا بازی را به این سمت یا طرف دیگر ببرند؛ بسته به اینکه بازی چطور جریان دارد.»

جالب است تورس همان حرفی را زد که پیش از این خیلی از بازیکنان و مربیان خارجی در مورد فوتبال و فوتبالیست‌های ایرانی زده بودند. آخرین بار اسکوچیچ گفته بود بازیکنان ایرانی از نظر تکنیکی خوبند، اما در تاکتیک‌پذیری مشکل دارند. این اظهار نظر با موضع‌گیری جدی از سوی مهدی طارمی همراه شد و سوء تفاهم برای این بازیکن به وجود آورد. موضوعی که موجب شد تا با تصمیم اسکوچیچ، مهدی طارمی دو بازی با لبنان و سوریه در مقدماتی جام جهانی را از دست دهد. در حالی که همه به خوبی می‌دانستیم این تنها یک اظهار نظر فنی است.

1776784

همان‌طور که می‌شد بر مطلب اسکوچیچ صحه گذاشت دیدگاه مشابه تورس به راحتی قابل درک است و می‌توان آن را به عنوان یک واقعیت پذیرفت. بازیکنان ایرانی از نظر تکنیکی خوبند، به طوری که بازیکنانی چون مهدی طارمی در لیگ‌های معتبر بازی می‌کنند و درخشش دارند، اما شاهد هستیم در لیگ برتر ایران تیم‌ها از نظر تاکتیکی دارای ایراد هستند. به طور مثال در لیگ برتر میانگین گل زده هیچ تیمی به عدد ۲ نزدیک نیست و تیم‌های زیادی هستند که معدل گلِ زده‌شان در هر بازی به یک گل نمی‌رسد. یا اینکه دهه‌های متمادی است که در جام ملت‌های آسیا قهرمان نشده‌ایم. در لیگ آسیا به روی سکو نرفته‌ایم و تیم ملی امید هم از صعود به المپیک باز می‌ماند و می‌توان به این ناکامی‌ها عدم صعود به دور دوم جام جهانی را هم اشاره کرد و طبیعتا دلیل اصلی همه این نشدن‌ها تاکتیک تیمی است. به این خاطر که فوتبال یک بازی گروهی است و آن چیز که سبب موفقیت یا ناکامی می‌شود فوتبال تیمی یا تاکتیک تیمی است.

1755667

در برابر حرف تورس بعید به نظر می‌رسد کسی موضع بگیرد. به این خاطر که این یک واقعیت و دیدگاه یک خارجی در مورد فوتبال ایران است. دیدگاهی که حتی اگر درست هم نباشد، قابل احترام است. از سویی تورس سرمربی تیم ملی فوتبال ایران نیست.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید