روز زلزله‌زده

0
70


|


۱۴۰۱/۱۱/۱۸ ۲۳:۰۰:۱۶

|

|


مرور کوتاه اعتمادآنلاین بر خبرهای هجدهم بهمن در چهاردقیقه



در روزی‌که دنیای بنی‌آدم به درد مردمان زلزله‌زده‌ی ترکیه و سوریه بی‌قرار شده، اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای روز را برای‌تان مرور کرده است. به این خبرها می‌توان اعتماد کرد.


روز زلزله‌زده


|


۱۴۰۱/۱۱/۱۸ ۲۳:۰۰:۱۶

در روزی‌که دنیای بنی‌آدم به درد مردمان زلزله‌زده‌ی ترکیه و سوریه بی‌قرار شده، اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای روز را برای‌تان مرور کرده است. به این خبرها می‌توان اعتماد کرد.

از ترکیه و سوریه چه خبر؟

از ترکیه و سوریه خبر رسید که تاکنون بیش‌از شش‌هزارنفر در این دو کشور، در اثر دو زلزله بنیان‌کن روز دوشنبه جان باخته‌اند و بیش‌از ۲۰هزار زخمی برجامانده است.

رئیسی، رئیس‌ جمهوری اسلامی، هم با همتای ترکیه‌ای‌اش، اردوغان، تلفنی گفت‌وگو کرد و ابراز همدری کرد.

ارتباطات از طریق اینترنت که در ترکیه قطع نیست به نجات جان برخی زیرآوارماندگان یاری بسیاری رسانده است.

جبلی؛ بی‌رودربایستی

امروز پیمان جبلی، رئیس صداوسیما، بی‌ هیچ رودربایستی به دفاع از ابوالقاسم طالبی، کارگردان سینما، پرداخت و گفت توهین‌های او در یک برنامه تلویزیونی به زنان معترض ماه‌های اخیر، «طبیعی بوده است و پیش می‌آید» چون از نظر این مسوول رسانه ملی مملکت، «اعتراضات اخیر توهین به مقدسات بوده است.»

خبر آمد که خانه سینما و کانون کارگردانان سینمای ایران هم در بیانیه‌هایی به‌شدت از حرف‌های طالبی انتقاد کردند.

ابوالقاسم طالبی، کارگردان سینما، در یک برنامه تلویزیونی، همراه با بهروز افخمی، مجری همان برنامه، به زنان سینماگری توهین کرد که در اعتراضات سراسری اخیر همراهی نشان داده‌بودند،

یک پایگاه زیرزمینی

امروز پایگاه هوایی زیرزمینی نیروی هوایی ارتش با نام «عقاب ۴۴» هم با حضور فرماندهان ارشد ارتش رونمایی شده است.

به گزارش ایرنا، این پایگاه «قابلیت پذیرش و عملیاتی‌کردن انواع جنگنده‌های شکاری و بمب‌افکن و همچنین پرنده‌های بدون سرنشین نیروی هوایی ارتش را دارد.»

ایران و ژاپن؛ صفر صفر

بهرام شکوری، رئیس کمیته مشترک ایران و ژاپن از «به صفر رسیدن» تجارت مستقیم دو کشور خبر داد و اعلام کرد الان تنها تجارت ایران با چین، روسیه، ترکیه، امارات و عمان به‌صورت مستقیم انجام می‌شود و مراوده تجاری با بقیه بلاد جهان، غیرمستقیم است.

همه منهای دو

دولت آلمان که دست‌اندرکار برگزاری پنجاه‌ونهمین دوره‌ی مهم‌ترین کنفرانس امنیتی سالانه جهان در شهر مونیخ است، ده‌ها کشور را به این اجلاس جهانی دعوت کرده، به جز ایران و روسیه.

و سرانجام؛ در مهم‌ترین بازی‌های لیگ‌برتر فوتبال مردان، استقلال ۳ به یک نفت مسجدسلیمان و سپاهان با یک‌گل فولاد خوزستان را بردند.

 



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید