هشدار زرد و نارنجی هواشناسی برای ۳۰ استان

0
82


|


۱۴۰۱/۱۱/۱۸ ۲۲:۴۵:۳۲

|

|





۳۰ استان کشور برای روزهای آتی از سازمان هواشناسی هشدارهای سطح زرد و نارنجی دریافت کردند.


هشدار زرد و نارنجی هواشناسی برای ۳۰ استان


|


۱۴۰۱/۱۱/۱۸ ۲۲:۴۵:۳۲

سازمان هواشناسی با صدور هشدارهای زرد و نارنجی از بارش برف یا باران، رخداد مه، کاهش دید، وزش باد شدید، در نواحی با اقلیم گرم رگبار و رعدو برق، در مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف، احتمال وقوع بهمن و کولاک برف در بخش وسیعی از کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، بر این اساس فردا (چهار شنبه) در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی و ارتفاعات و دامنه گلستان، مازندران و گیلان و روز پنجشنبه ارتفاعات گیلان، مازندران و گلستان با سطح هشدار نارنجی تحت تاثیر قرار می گیرند.

اثر مخاطره آمیز این شرایط «انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌های مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه استان‌های واقع در رشته کوه زاگرس، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، صاعقه، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به صنعت کشاورزی، رخداد بهمن و اختلال در انتقالِ منابع انرژی بویژه برق و گاز» است.

روز چهارشنبه برای استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، شمال و شرق فارس، یزد و شرق و شمال هرمزگان انتظار وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک با سطح هشدار نارنجی انتظار می رود.

وزش این باد سبب سقوط اشیاء از ارتفاعات، خسارت به سازه‌های موقت و سست، سقوط تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهن‌سال، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، تاخیر و احتمال لغو پرواز می شود.

همچنین برای روز پنجشنبه نیز این شرایط در نیمه شمالی و شرق سیستان و بلوچستان روی می دهد.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید