گزارش: رئال اورجینال مقابل رئال آفریقا

0
67



کد خبر : ۱۸۶۹۲۰۹ |
۱۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۰ |
۱۱۱ بازدید |

۰
دیدگاه

مادرید به دنبال جام در مراکش


رئال مادرید تلاش برای قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها را از امشب و دیدار با الاهلی در نیمه‌نهایی این رقابت‌ها در ورزشگاه شاهزاده عبدالله مراکش آغاز می‌کند. برنده این بازی به فینال شنبه صعود می‌کند.

گزارش: رئال اورجینال مقابل رئال آفریقا

به گزارش “ورزش سه”، الاهلی با عبور از تیم‌های اوکلند سیتی و سیاتل ساندرز در مراحل قبلی برای سومین سال متوالی در بازی نیمه‌نهایی حاضر می‌شود. «شیاطین سرخ» بعد از پیروزی آسان ۳ بر صفر مقابل نماینده نیوزیلند در دور نخست، با گل محمد مجدی که با برخورد به بازیکنان حریف تغییر جهت داد، برابر تیم آمریکایی ساندرز برنده شد. الاهلی در فصل اخیر لیگ قهرمانان آفریقا در فینال به وداد کازابلانکا باخت اما چون این تیم سهمیه میزبانی داشت، به‌عنوان دومین نماینده آفریقا در جام جهانی باشگاه‌ها حضور یافت.
تیم مارسل کولر که در حال حاضر با شش امتیاز اختلاف در صدر جدول لیگ برتر مصر قرار دارد، حالا در ۲۳ بازی پیاپی در رقابت‌های مختلف شکست نخورده و در پنج بازی آخرش برنده از زمین خارج شده. الاهلی برای هشتمین بار در جام جهانی باشگاه‌ها حاضر شده و هیچ تیمی در تاریخ این رقابت‌ها به رکورد ۲۰ بازی این تیم نرسیده است.
اما داستان بازی امشب فرق دارد. آنها باید با پرافتخارترین تیم اروپا بازی کنند و برای اینکه نخستین بار به فینال جام جهانی باشگاه‌ها بروند، کار بسیار سختی پیش رویشان است. مقاومت در برابر خط حمله رئال یک مبارزه جانانه را می‌طلبد اما الاهلی به‌دنبال ارائه یک بازی دفاعی دلچسب دیگر است از آن جهت که این تیم در هشت تا از ۱۰ بازی آخرش کلین‌شیت کرده و در هشت بازی‌اش در سال ۲۰۲۳ تنها یک گل خورده است.
رئال مادرید اما در تلاش برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در لالیگا این هفته ضربه بدی خورد و با یک گل در زمین تیم میانه جدولی مایورکا باخت. در دقیقه ۱۳ بازی ناچو فرناندس در موقعیت بدی به اشتباه دروازه خودی را باز کرد و مارکو آسنسیو هم نتوانست از ضربه پنالتی به دست آمده در حدود دقیقه ۶۰ استفاده کند و برابر پردراگ رایکوویچ، دروازه‌بان میزبان ناکام شد تا مایورکا سه امتیاز باارزش بگیرد. دارنده ۳۵ قهرمانی لالیگا در سه تا از پنج بازی‌اش در لالیگا در سال ۲۰۲۳ امتیاز از دست داده و برای همین هشت امتیاز از بارسلونای صدرنشین عقب افتاده است.
کارلو آنچلوتی خیلی مایل است در لالیگا هر چه زودتر به روزهای پیروزی برگردد اما او و تیمش فعلاً روی جام جهانی باشگاه‌ها تمرکز دارند، رقابتی که با چهار قهرمانی در فاصله سال‌های ۲۰۱۸-۲۰۱۴ در آن رکورددار هستند. مثل همیشه مدافع عنوان قهرمانی اروپا شانس اول قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها است. هرچند همواره این‌طور نبوده و نمونه‌اش رئال مادرید که در سال ۲۰۰۰ زیر نظر ویسنته دل بوسکه نتایج بدی گرفت. سفیدها در آن سال در مرحله گروهی پشت سر کورینتیانس قرار گرفتند که در نهایت به ‌عنوان قهرمانی رسید و در پلی‌آف رده‌بندی هم در ضربات پنالتی به تیم مکزیکی نکاکسا باختند.

اخبار تیمی
الاهلی مصطفی شبیر، کریم فواد و اکرم توفیق را در اختیار ندارد که بعد از مصدومیت‌های طولانی در حال ریکاوری هستند. خط دفاع چهار نفره الاهلی متشکل از محمد هانی، محمود متولی، محمد عبدالمنعم و علی معلول احتمالاً دست‌نخورده می‌ماند و آلیو دینگ، محمد السولیه و حمدی فتحی در مرکز زمین بازی خواهند کرد. مربی سوییسی الاهلی که سابقه کار در لیگ کشورش و همچنین آلمان و اتریش را دارد، شاید تغییراتی در خط حمله ایجاد کند و احمد عبدالقادر، حسین الشحات و محمد شریف که همه در بازی آخر در ترکیب اصلی نبودند، ممکن است در این بازی از ابتدا در زمین باشند.
رئال مادرید هم فرلان مندی، ادن آزار و لوکاس واسکس را به‌دلیل مصدومیت ندارد. علاوه بر آن، احتمالاً تیبو کورتوآ که در گرم کردن قبل از بازی با مایورکا دچار ناراحتی عضلانی شد، این بازی را از دست می‌دهد. کریم بنزما و ادر میلیتائو هم در بازی با مایورکا غایب بودند و وضعیتشان برای این مسابقه مبهم است.
اگر کورتوآ نرسد، آندری لونین دوباره از دروازه تیم محافظت می‌کند و داوید آلابا که از آسیب‌دیدگی ساق پا خلاص شده، به جای ادواردو کاماوینگا در دفاع چپ به میدان می‌رود. دو هافبک باتجربه تیم، تونی کروس و لوکا مودریچ که در آخرین بازی رئال در ترکیب اصلی نبودند، احتمالاً از ابتدا در زمین باشند و اگر بنزما آمادگی بازی را به دست نیاورد، رودریگو جایش را در مرکز خط حمله حفظ می‌کند.

ترکیب احتمالی
الاهلی: الشناوی؛ هانی، متولی، عبدالمنعم، معلول؛ فتحی، دینگ، السولیه؛ تائو، شریف، عبدالقادر
رئال مادرید: لونین؛ کارواخال، ناچو، رودیگر، آلابا؛ کروس، شوامنی، مودریچ؛ والورده، رودریگو، وینیسیوس

منبع: ایران ورزشی



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید