تاسیس سازمان «گفت‌وگو» در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد

0
85


|


۱۴۰۱/۱۱/۲۰ ۱۱:۵۶:۳۶

|

|


حبیب رضا ارزانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد:



مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه باید جلسات گفت‌وگو برگزارشده و نقدها و اعتراضات شنیده شود، گفت: در حال حاضر موضوع تأسیس سازمان گفت‌وگو به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب‌شده و در حال انجام است.




تاسیس سازمان «گفت‌وگو» در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد


|


۱۴۰۱/۱۱/۲۰ ۱۱:۵۶:۳۶

حبیب رضا ارزانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امام خمینی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بر جمهوری اسلامی تأکید داشتند و این یعنی حاکمیت باید شامل همه مردم، ادیان و گروه‌ها شود. این انقلاب زمانی قدرتمند است که وحدت و همدلی در آن برقرار باشد، در غیر این صورت وجود تمام موشک‌های جهان هم بی‌فایده است و این باید باور قلبی همه ما باشد و نه صرفاً حرفی بر زبان.

به گزارش ایسنا، ارزانی تأکید کرد: باید اجازه بدهیم همه حرف بزنند و اعتراض خود را مطرح کنند همان‌طور که در حدیث است که “اُحب اُخوانی اِلی مُن اَهدی اِلیَ عُیوبی” یعنی “بهترین دوست ما کسی است که عیوب ما را  هدیه دهد.” در این بین عده قلیلی هم هستند که اگرچه شناسنامه ایرانی دارند، اما مرام ایرانی ندارند، زیرا مرام ایرانی با آتش زدن و کشتن و نامردی نسبتی ندارد.

او با بیان اینکه باید جلسات گفت‌وگو برگزارشده و نقدها و اعتراضات شنیده شود، گفت: در حال حاضر موضوع تأسیس سازمان گفت‌وگو به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب‌شده و در حال انجام است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مهم، وحدت و نزدیکی قلوب است و اگر این اتفاق رقم خورد، رحمت خدا نازل می‌شود. این موضوع با بیان مختلف در بسیاری کتب مقدس آمده است‌ که‌ با اختلاف و دشمنی، رحمت و نگاه خدا از جامعه رخت می‌بندد. وقتی ارتباط قلبی و معنوی با خدا وصل شود، در این سیم ارتباطی، مسیحیت و یهودی و زرتشتی یا مسلمان معنا ندارد، چراکه وقتی انسان غرق خدا شد این تعیُنات بی‌معنا خواهد بود.




منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید