کیهان درمورد وضعیت معیشت مردم: سطح رفاه به طرز ملموسی افزایش یافته اما توقعات جامعه نیز بالا رفته

0
86


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کیهان نوشت: در تحلیل عملکرد اقتصادی جمهوری اسلامی، آنچه در دیدگاه اغلب مردم و حتی نخبگان خودنمایی می‌کند، مشکلات اقتصادی از جمله تورم،بیکاری و… است.

جدای از اینکه مشکلات اقتصادی موجود امری انکارناپذیرند، اما مع‌الاسف کلان‌روایت دشمن در این زمینه بر اذهان غلبه کرده و آن هم نمایش مردم ایران به عنوان مردمی غرق در بدبختی و فلاکت و فاقد ضروریات زندگی‌ است! حقیقت این است که هم با اتکا به آمارهای بین‌المللی و هم با نگاهی ساده به وضعیت معیشت مردم و مقایسه آن با دهه‌های گذشته در می‌یابیم که سطح رفاه اغلب اقشار جامعه به طرز ملموسی افزایش یافته است. اما به موازات افزایش سطح رفاه، توقعات اقتصادی جامعه نیز بالا رفته و آنچه امروزه بسیاری از مردم احساس می‌کنند، نه «فقر مطلق»‌، بلکه «فقر نسبی» است که از مقایسه وضع فعلی با وضع ایده‌آل حاصل می‌شود.

البته سیاست‌های غلط اقتصادی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم فشار مضاعف و بی‌سابقه‌ای را بر معیشت مردم وارد نمود و مردم حتی برای تامین برخی نیازهای اساسی مانند مالکیت مسکن نیز دچار سختی و مشقت شدند. اما نکته قابل ‌توجه در این زمینه، بزرگنمایی عجیب مشکلات و دشواری‌های اقتصادی در اذهان است.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید