پایان لیگ برتر ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای در محلات

0
56



کد خبر : ۱۸۶۹۶۶۷ |
۲۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۰ |
۲ بازدید |

۰
دیدگاه


دور برگشت سیزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای بزرگسالان کشور، جام وحدت، با معرفی تیم‌های برگزیده در شهرستان محلات به کار خود خاتمه داد.

پایان لیگ برتر ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای در محلات

به گزارش “ورزش سه” و به نقل از ایسنا، دور برگشت این مسابقات، ۲۱ بهمن‌ماه با حضور ۶ تیم علی‌ابن ابیطالب(ع) محلات، پهلوان جان فدا تهران، شهید حدادزادگان قزوین، مس رفسنجان کرمان، شهید ذوالفقارنسب خوزستان و مقاومت بسیج، در زورخانه حضرت علی‌ابن ابیطالب(ع) محلات، با راهیابی تیم‌های علی‌ابن ابیطالب محلات، نیروی مقاومت بسیج، پهلوان جان فدا و مس رفسنجان به مرحله نهایی به پایان رسید.

دور برگشت این مسابقات در دو گروه ۳ تیمی برگزار شد، در گروه الف، مس رفسنجان با ۱۷ امتیاز رتبه اول را کسب کرد و پهلوان جان فدا با ۱۶ امتیاز و شهید حدادزادگان با ۸ امتیاز در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. در گروه ب، تیم علی‌ابن ابیطالب محلات با ۲۰ امتیاز مقام اول را کسب کرد و تیم‌های نیروی مقاومت بسیج با ۱۰.۵ امتیاز و شهید ذوالفقارنسب با ۹.۵ امتیاز، دوم و سوم شدند.

در مجموع دور رفت و برگشت، در گروه الف، تیم پهلوان جان فدا با ۳۴ امتیاز رتبه اول را کسب کرد و مس رفسنجان با ۳۳ امتیاز و شهید حدادزادگان با ۱۵ امتیاز در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. در گروه ب، تیم علی‌ابن ابیطالب محلات با مجموع ۴۰ امتیاز مقام اول را کسب کرد و تیم‌های نیروی مقاومت بسیج با ۱۸.۵ امتیاز و شهید ذوالفقارنسب با ۱۷.۵ امتیاز، دوم و سوم شدند.

با برگزاری این دوره از مسابقات، تیم‌های علی‌ابن ابیطالب محلات، نیروی مقاومت بسیج، پهلوان جان فدا و مس رفسنجان راهی مرحله نهایی مسابقات شدند. مرحله نهایی این مسابقات با حضور ۴ تیم برتر این مسابقات، ۲۹ بهمن‌ماه در قشم برگزار خواهد شد.

سید حسن قریشی، سرپرست هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان مرکزی در حاشیه این مسابقات در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: در این دوره از مسابقات، رقابت‌های خوبی بین استان‌ها برگزار شد و ورزشکاران خوبی در گود مسابقات حضور داشتند. شهرستان محلات با پذیرش میزبانی این دوره از مسابقات، کار بسیار بزرگی را انجام داد و این میزبانی نیز به خوبی صورت پذیرفت.

وی افزود: باعث افتخار استان مرکزی است که ظرفیت برگزاری این مسابقات بزرگ در شهرستان‌های استان مرکزی وجود دارد. استان مرکزی از ظرفیت‌های خوب و ورزشکاران بزرگ و توانمندی برخوردار است و امیدواریم بتوانیم از تمام ظرفیت‌ها در راستای تحقق و پیشرفت این ورزش استفاده کنیم. از همه پیشکسوتان، بزرگان و ورزشکارانی که در برگزاری این مسابقات همراهی کردند، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: در هر یک از شهرستان‌های استان مرکزی یک زورخانه وجود دارد و در مرکز استان نیز ۸ زورخانه و باشگاه فعال داریم.

وی در ارتباط با برنامه‌های آتی هیئت گفت: مسابقات انتخابی مرشدان ۲۶ بهمن ماه در ۳ گروه سنی به منظور شرکت در مسابقات کشوری برگزار می‌شود و مسابقات نهایی، سوم اسفند به میزبانی فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی در تهران برگزار خواهد شد. همچنین ۲۷ بهمن ماه، مسابقات انتخابی پیشکسوتان استان در گروه‌های سنی ۴۰ تا ۵۰ سال و ۵۰ تا ۶۰ سال را در اراک برگزار خواهیم کرد.

وی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر گفت: از خانواده بزرگ قهرمانی و پهلوانی دعوت می‌کنیم که با حضور حداکثری در راهپیمایی بزرگ ۲۲ بهمن، مشت دیگری بر دهان یاوه‌گویان و دشمنان نظام جمهوری اسلامی زده شود تا با آرمان‌های بلند مرتبه و بزرگ حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، پیمان ببندیم.

در حاشیه این مسابقات با اهدای لوح از طرف سید حسن قریشی، سرپرست هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان مرکزی از زحمات حاج ناصر یارمحمدی در اعتلا و ترویج این رشته و نگهداری از زورخانه علی‌ابن ابیطالب(ع) شهرستان محلات، تقدیر شد.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید