افشاگری درباره نقش پنتاگون در جنگ اوکراین

0
65


|


۱۴۰۱/۱۱/۲۲ ۱۶:۳۵:۴۷

|

|





نیرو‌های اوکراینی تقریباً هیچ وقت تسلیحات پیشرفته را بدون دریافت مختصات خاص ارائه شده توسط پرسنل نظامی ایالات متحده از پایگاهی در دیگر نقاط اروپا پرتاب نمی‌کنند.


افشاگری درباره نقش پنتاگون در جنگ اوکراین


|


۱۴۰۱/۱۱/۲۲ ۱۶:۳۵:۴۷

مقامات اوکراینی می‌گویند که برای اکثر حملات با استفاده از سیستم‌های موشکی پیشرفته‌ای که ایالات متحده ارائه کرده است، به مختصاتی نیاز دارند که توسط ایالات متحده و متحدانش ارائه یا تأیید شده است؛ این رویه‌ای که قبلاً فاش نشده بود، نقش عمیق‌تر و فعال‌تر پنتاگون در جنگ اوکراین را نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه واشنگتن‌پست، این افشاگری که با اظهارات سه مقام ارشد اوکراینی و یک مقام ارشد آمریکایی تأیید شده، پس از ماه‌ها حمله نیرو‌های کی‌یف به اهداف روسیه – از جمله مقر فرماندهی، انبار‌های مهمات و پادگان‌ها – در خاک اوکراین با «سامانه موشکی توپخانه با تحرک بالا» موسوم به «هیمارس» که توسط ایالات متحده ارائه شده بود و سایر تسلیحات هدایت‌شونده دقیق مشابه، مانند سامانه موشکی چندپرتابی ام۲۷۰ انجام شد.

یک مقام ارشد اوکراینی گفت که نیرو‌های اوکراینی تقریباً هیچ وقت تسلیحات پیشرفته را بدون دریافت مختصات خاص ارائه شده توسط پرسنل نظامی ایالات متحده از پایگاهی در دیگر نقاط اروپا پرتاب نمی‌کنند. مقامات اوکراینی می‌گویند که این روند باید به واشنگتن در مورد ارائه تسلیحات دوربردتر به کی‌یف اطمینان دهد.

یک مقام ارشد آمریکایی که مانند سایرین به دلیل حساسیت موضوع به شرط ناشناس ماندن صحبت کرد، نقش کلیدی آمریکا در این کمپین را تایید کرد و گفت که کمک به هدف‌گیری برای اطمینان یافتن از دقت و حفظ ذخایر محدود مهمات برای حداکثر اثربخشی است. این مقام گفت، اوکراین به دنبال دریافت تاییدیه از ایالات متحده در مورد اینکه به چه چیزی حمله کند، نیست و به طور معمول خود نیرو‌های روسی را با سلاح‌های دیگری هدف قرار می‌دهند. این مقام گفت که ایالات متحده مختصات و اطلاعات هدف‌گیری دقیق را صرفاً در نقش مشاوره‌ای ارائه می‌دهد.

حملات هدایت‌شده توسط جی‌پی‌اس، نیرو‌های مسکو را در میدان نبرد عقب رانده و به عنوان یک عامل کلیدی در تلاش کی‌یف برای جلوگیری از حمله تقریبا یک ساله روسیه به شمار می‌رود. زمانی که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در ماه دسامبر از کاخ سفید بازدید کرد، به بایدن یک مدال نظامی داد که برای خدمات شایسته توسط فرمانده یک واحد هیمارس اوکراین تایید شده بود.

این موضوع برای دولت ایالات متحده حساس است که خود را به عنوان یک «دوست غیر متخاصم» برای دولت کی‌یف، در حالی که برای حاکمیت و بقای خود مبارزه می‌کند، معرفی کرده است. کرملین بار‌ها ایالات متحده و متحدانش در ناتو را به جنگ نیابتی در اوکراین متهم کرده است.

مقامات ارشد پنتاگون برای روز‌ها از پاسخ دادن به سؤالات در مورد اینکه آیا مختصات حملات ارتش اوکراین را فراهم می‌کنند و این کار چطور انجام می‌شود، خودداری کردند و به نگرانی‌ها در مورد امنیت عملیات‌ها اشاره کردند. آن‌ها در عوض بیانیه‌ای ارائه کردند که محدودیت‌های دخالت آمریکا را برجسته می‌کرد.

 



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید