تنها یحیی ۶۰ درصد پول گرفته!/ وام ۱۳۰ میلیاردی خرج شد ولی باشگاه پول قسطش را ندارد!

0
87


|


۱۴۰۱/۱۱/۲۲ ۲۱:۳۰:۳۷

|

|


«اعتمادآنلاین» از بحران مالی در پرسپولیس گزارش می‌دهد:



وضعیت مالی پرسپولیس اصلاً مناسب نیست و ممکن است در آینده‌ای نزدیک باشگاه درگیر حاشیه شود.




تنها یحیی 60 درصد پول را گرفته!/ وام 130 میلیاردی خرج شد ولی باشگاه پول قسطش را ندارد!


|


۱۴۰۱/۱۱/۲۲ ۲۱:۳۰:۳۷

باشگاه پرسپولیس از لحاظ مالی در شرایط نامساعدی به سر می‌برد. طبق اطلاعاتی که خبرنگار اعتمادآنلاین از باشگاه به دست آورده، بحران مالی به احتمال زیاد خیلی زود تیم را دچار حاشیه‌های جدی خواهد کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، باشگاه پرسپولیس که ابتدای فصل همکاری خود را با کارگزارش پایان داد، بعد از ماه‌ها تعلل، در نهایت قرارداد این شرکت را فسخ کرد تا رسماً بتواند با شرکت دیگری برای اسپانسری قرارداد همکاری امضا کند؛ اما در این بین گذشت چند هفته و تعلل فراوان باعث شده حالا سرخ‌ها با یک بحران بزرگ مالی روبه‌رو باشند. نکته مهم این است که قرارداد قبلی پرسپولیس به صورت کارگزاری بود و شرکت طرف قرارداد باید با اسپانسر قرارداد امضا می‌کرد اما حالا پرسپولیس خودش مستقیماً با اسپانسر مد نظرش قرارداد امضا کرده تا بدون واسطه به منابع مالی تامین‌شده دسترسی پیدا کند.

در قرارداد کارگزار پرسپولیس عملاً هیچ تعهدی ذکر نشده بود و با وجود وعده سرپرست سابق باشگاه پرسپولیس که گفته بود کارگزار به زودی ضمانت‌نامه بانکی برای تعهد پرداخت کف قرارداد یعنی ۶۳۰ میلیارد تومان به باشگاه ارائه می‌کند، هیچ ضمانت‌نامه‌ای به باشگاه نداد؛ یعنی در واقع کارگزار اگر درآمدی حاصل کرد، به پرسپولیس پرداخت می‌کرد و هیچ ضمانتی برای پرداخت ۶۳۰ میلیارد تومان مورد ادعای مدیران پیشین نداشت. یکی دیگر از ایراداتی که در قرارداد وجود داشت و رضا درویش به شدت مخالف آن بند بود، بحث انحصار کارگزار پرسپولیس در قراردادهای تبلیغاتی بود. به عبارت دیگر اگر حتی مدیران پرسپولیس با شرکتی برای اسپانسری به توافق می‌رسیدند، قرارداد باید به امضای هر سه طرف می‌رسید و کارگزار هم سهم خود را از این قرارداد برداشت می‌کرد. درویش بارها از این موضوع انتقاد کرده و گفته بود هیچ سهمی برای کارگزار قائل نیست.

باشگاه پرسپولیس در دوره مدیریت رضا درویش، طی قراردادی با یک شرکت اپراتور تلفن همراه، مبلغ خوبی به حساب باشگاه آورد اما کارگزار معتقد بود پرسپولیس از این قرارداد باید سهم این شرکت را نیز بپردازد و همین نکته هم جرقه اختلافات طرفین را شعله‌ور کرد تا اینکه در نهایت در پایان لیگ بیست‌ویکم، پرسپولیس پایان همکاری‌اش را با کارگزار اعلام کرد.

در این بین به خاطر مشکلات حقوقی فراوان، هفته‌ها مذاکرات طرفین ادامه داشت تا اینکه پرسپولیس رسماً قرارداد را فسخ و شرکت کارگزار هم از این باشگاه شکایت کرد. بعد از آن پرسپولیس سعی داشت با انعقاد قرارداد اسپانسری مشکلات مالی خود را برطرف کند اما با گذشت چند هفته از لیگ اسپانسر جدید پرسپولیس حاضر نشد پول هفته‌های ابتدایی لیگ را بپردازد تا عملاً کل فصل پرسپولیس از این شرکت درآمد نداشته باشد.

بررسی‌های خبرنگار اعتمادآنلاین نشان می‌دهد باشگاه پرسپولیس تا اینجای فصل که هفته بیستم برگزار می‌شود، ۴۴ درصد مطالبات بازیکنان و مربیان خود را پرداخت کرده و در این بین فقط دریافتی یحیی گل‌محمدی بیشتر از ۶۰ درصد است. از طرف دیگر از آنجا که به هفته‌های پایانی لیگ نزدیک می‌شویم، بازیکنان پرسپولیس توقع دارند دریافتی آنها به حداقل ۷۰ درصد برسد اما منابع مالی پرسپولیس اجازه نمی‌دهد پرداختی‌ بازیکنان در هفته‌های پیش رو بیشتر از ۱۰ درصد باشد. در حال حاضر اسپانسر پرسپولیس درصد زیادی از تعهدات خود را در ابتدای انعقاد قرارداد پرداخت کرده و مدیران پرسپولیس امید زیادی ندارند که تا پایان فصل از این شرکت دریافتی چندانی داشته باشند. از طرف دیگر وام ۱۳۰ میلیاردی اخذشده از یک بانک هم صرف امور جاری باشگاه شده و پرسپولیسی‌ها حتی توان پرداخت اقساط آن را ندارند و در فکر تمدید وام هستند تا در یک بازه زمانی طولانی‌تر بتوانند منابع مالی لازم برای بازپرداخت وام را فراهم کنند. از طرف دیگر پرسپولیس اقساط مطالبات رادوشوویچ را نیز در پیش دارد که برای پرداخت آن هم باید فکری کند.

رضا درویش از زمانی که روی صندلی مدیرعاملی پرسپولیس نشسته تلاش زیادی کرده تا خواسته‌های سرمربی خود را اجرایی کند و به همین خاطر پرسپولیس امسال نسبتاً گران بسته شده و از نظر دستمزد بازیکنان در رتبه اول لیگ قرار دارد. حالا که به هفته‌های پایانی لیگ نزدیک می‌شویم و پرسپولیس هم در کورس قهرمانی است، درویش باید فکری به حال مشکلات مالی پرسپولیس کند تا مشکلات مالی به نتایج این تیم در اواخر فصل ضربه نزند.

 




منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید