جزئیات ماجرای شکایت سیاوش یزدانی از استقلال

0
84



کد خبر : ۱۸۶۹۷۶۷ |
۲۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۳ |
۲٫۹K بازدید |

۰
دیدگاه

وکیل حقوقی آبی‌ها مدارک فسخ قرارداد را آماده می‌کند


در روزهایی که سیاوش یزدانی خود را برای حضور در ترکیب اصلی سپاهان آماده می کند، او به دنبال پیگیری مطالباتش از استقلال است.

جزئیات ماجرای شکایت سیاوش یزدانی از استقلال

به گزارش “ورزش سه”، حضور سیاوش یزدانی در ترکیب سپاهان کاملا به موقع بود. در روزی که این تیم غایبین زیادی در ترکیب خود داشت و محمد دانشگر این بازی را از دست داده بود، او توانست در دیداری سخت و دشوار برابر فولاد، نمایش قابل قبولی داشته باشد و ضمن مشارکت در پیروزی مقابل میزبان خوزستانی، به کمک دیگر هم تیمی هایش یک کلین شیت را در فولاد آره نا به ثبت رساند.

حالا و در شرایطی که یزدانی خود را برای حضور در ترکیب اصلی سپاهان آماده می کند و تمرینات اختصاصی و پرفشاری را نیز پشت سر می گذارد، او پیگیر پرونده اش و شکایت از باشگاه استقلال است. در روزهای منتهی به بازار نقل و انتقالات، استقلالی ها تلاش زیادی انجام دادند تا به صورت مسالمت آمیز به همکاری خود با این مدافع پایان دهند اما یزدانی علاقه ای به فسخ قراردادش نداشت و حتی به اطرافیانش اعلام کرده بود که قصد دارد چند سال دیگر به فوتبالش در این تیم ادامه دهد.

1799472

سرانجام و در آخرین ساعات بازار نقل و انتقالات و در شرایطی که طرفین پس از برگزاری چند جلسه به توافق دست پیدا نکردند، استقلال به صورت یکطرفه قرارداد یزدانی را فسخ کرد تا یک جای خالی برای جذب بازیکن جدید خارجی باز شود. استناد مدیران باشگاه به فسخ قرارداد نیز، زیر پا گذاشتن مفاد تفاهم نامه از جمله انجام مصاحبه علیه ارکان باشگاه توسط سیاوش عنوان شده است.

نکته جالب اینکه در روز آخر بازار نقل و انتقالات زمستانی، یک نفر به نمایندگی از باشگاه استقلال در سازمان لیگ حضور پیدا کرده بود تا در صورت به نتیجه نرسیدن جلسه یزدانی و مدیران، قرارداد این بازیکن را به صورت یکطرفه فسخ کند. در نهایت و پس از اینکه علی فتح‌الله‌زاده از عدم علاقه سیاوش به جدایی اطمینان حاصل کرد، در آخرین لحظات و پیش از اتمام مهلت قانونی، چراغ سبز فسخ این بازیکن را به نماینده باشگاه داد.

پس از اینکه آبی ها به صورت رسمی قرارداد یزدانی را در سازمان لیگ فسخ کردند، این بازیکن راهی سپاهان شد و حالا قرار است در روزهای پیش رو، او به صورت رسمی از باشگاه استقلال شکایت کند. اعتقاد سیاوش بر این است که فسخ صورت گرفته، غیرقانونی بوده و او می خواهد با کشاندن پرونده به کمیته تعیین وضعیت، مطالباتش را از این تیم دریافت کند. نکته جالب اینکه یزدانی برای این پرونده، قصد دارد از عبدالصمد ابراهیمی، وکیل سابق مهدی طارمی استفاده کند و شخص مذکور پس از اتمام تعطیلات فعلی، شکایت سیاوش علیه استقلال را به ثبت خواهد رساند.

1795438

حالا در این بین نگرانی های زیادی برای هواداران استقلال پیش آمده است. در صورتی که فسخ صورت گرفته از سوی مدیران این تیم وجهه قانونی نداشته باشد، آبی ها با جرایم سنگینی روبرو خواهند شد. انتظار می رود که این تیم حداقل از ۲ پنجره نقل و انتقالاتی محروم شود که قطعا پرونده سیاهی در کارنامه مدیران فعلی خواهد بود. اما موضوع اصلی این است که یزدانی علاقه ای به محرومیت باشگاه سابقش ندارد. در واقع سیاوش قصد دارد مطالباتش در نیم فصل نخست لیگ بیست و دوم را از استقلال دریافت کند. یزدانی همچنین به دنبال این موضوع است تا مبلغ قراردادی که برای فصل آینده با استقلال داشت را از مبلغ قرارداد فصل آینده اش با سپاهان کسر کند و مازاد آن را از آبی ها دریافت کند. بر فرض اگر قرارداد فصل بعد این بازیکن با آبی ها ۱۵ میلیارد تومان بوده باشد و اصفهانی ها برای لیگ بعد با این بازیکن قراردادی ۱۰ میلیاردی به امضا رسانده باشند، یزدانی خواهان دریافت آن پنج میلیارد ما به تفاوت از استقلال است.

به هر شکل باید دید جلسه کمیته تعیین وضعیت درخصوص پرونده شکایت یزدانی از استقلال چه زمانی برگزار می شود. تجربه نشان داده که در زمان حضور سیاوش در استقلال، او هیچ وقت درخصوص مسائل مالی سخت گیر نبوده اما اتفاقات اخیر و فسخ قرارداد یک طرفه آبی ها سبب شده تا این بازیکن مجبور به شکایت از باشگاه سابقش شود.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید