کاوه: امامی درس گرفت که هر حریفی خطرناک است

0
84



کد خبر : ۱۸۶۹۶۹۰ |
۲۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۳۹ |
۸۴ بازدید |

۰
دیدگاه

ترس کشتی با اسنایدر برای آذرپیرا از بین رفت


مدیر تیم‌های ملی کشتی گفت یونس امامی باید از فینال تورنمنت زاگرب این درس را گرفته باشد که هر حریفی می‌تواند خطرناک باشد.

کاوه: امامی درس گرفت که هر حریفی خطرناک است

به گزارش “ورزش سه” و به نقل از تسنیم، محسن کاوه درباره مسابقات قهرمان کشوری جوانان که طی سه روز ۱۲، ۱۳ و ۱۴ بهمن در تهران به انجام رسید، اظهار داشت: مسابقات خوبی بود. در غیاب بچه‌هایی مثل برادران فیروزپور، آذرپیرا، الهی و… که از نظر سنی کارشان در رده جوانان تمام شده است، جا برای بقیه کشتی‌گیران باز بود که خودی نشان دهند. نکته خوب این رقابت‌ها آن بود که ما در مسابقات جوانان شاهد قهرمانی کشتی‌گیرانی از کرمان و گیلان بودیم. این اتفاق خوبی بود و نشان داد این بچه‌ها و هیئت‌های‌شان اگر تلاش کنند، می‌توانند به درجات بالا برسند.

وی در پاسخ به این سؤال آیا با کیفیت و کمیتی که در مسابقات کشوری شاهد آن بود، می‌توان امیدوار به پر شدن جای مدعیان قبلی تیم ملی جوانان در کوتاه مدت بود یا خیر، گفت: باید تلاش کنیم. اینها در رده سنی جوانان هستند و باید تجربه کسب کنند. تغییر نسل جوانان در حال اتفاق است. روی چند وزن باید خیلی بیشتر کار کرد، زمان هم داریم. تمام هدف ما این است که دوباره جوانانی شناسایی شوند که بتوانند در سطح بزرگسالان هم مدعی باشند.

مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد درباره عملکرد شش کشتی‌گیر اعزامی به تورنمنت زاگرب که دو نفر آنها در فینال باختند، تأکید کرد: اگر قرار است باختی بدهیم، خوب است که در این مقطع باشد. نه اینکه باختن خوب باشد، اما در این مقطع از سال، جای جبران دارد و باید ضعف‌ها را برطرف کرده و دنبال جبران آن در آینده باشیم. به نظر من یونس امامی می‌توانست برنده کشتی با جیسون نولف باشد. شاید مدل کشتی او با حریف آمریکایی نشان می‌داد که به نوعی با خیال جمع کشتی گرفت، اما یونس باید این درس را گرفته باشد که هر حریفی می‌تواند خطرناک باشد. در مورد آذرپیرا هم به نوعی ترس کشتی با اسنایدر برای او از بین رفت. آذرپیرا کشتی‌گیر جوانی است و کشتی او و اسنایدر نشان از برتری مطلق حریف آمریکایی نداشت. آذرپیرا به لحاظ فنی به حریف نزدیک بود و متوجه شد که می‌تواند او را شکست دهد، به شرطی که آذرپیرا همین‌طوری تلاش کند و هر روز بهتر از روز قبلش باشد. حتماً اعضای کادر فنی هم نکات لازم برای بهتر شدن را به او خواهند گرفت.

کاوه در خاتمه درباره چهار طلای کشتی آزاد در تورنمنت زاگرب هم یادآور شد: حسن یزدانی که خیلی آماده بود و خوب نشان داد. او مثل همیشه با صلابت کشتی گرفت و برد. این طلا از نظر روحی برای رضا اطری هم اتفاق خوبی بود، چون بعد از مسابقات جهانی در لیگ و قرقیزستان باخت داده بود. حضور در چنین مسابقه‌ای و کسب مدال طلا اعتمادبه‌نفس خوبی به کشتی‌گیری مثل اطری می‌دهد که می‌تواند علاوه بر تکرار، رنگ مدالش را هم ارتقا دهد. سوادکوهی و زارع هم عملکرد خوب و قابل قبولی داشتند.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید