بروزترین لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی

0
77


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برای راه‌اندازی یک آشپزخانه صنعتی لازم است تا شناخت کافی و به‌جایی از تجهیزات آشپزخانه صنعتی در اختیار داشته باشید. اگر یک لیست کامل از تجهیزات آشپزخانه صنعتی در اختیار داشته باشید؛ می‌توانید فکر شده‌تر جلو رفته و بخشی از آن تجهیزاتی که در آن لحظه بیشترین نیاز را دارید خریداری کرده و خرید بخشی از آن ها را به بعد موکول کنید. در ادامه با لیست کامل این تجهیزات ضروری و مهم آشنا می‌شوید. پس با ما همراه باشید.

بروزترین لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی

اهمیت استفاده از تجهیزات صنعتی آشپزخانه و رستوران

تجهیزات آشپزخانه لازمه شروع و ادامه کار یک آشپزخانه صنعتی هستند. بسیاری از افراد هستند که در ابتدا به دلیل نداشتن علم کافی در زمینه خرید این تجهیزات دچار نگرانی هستند. برای تهیه تجهیزات آشپزخانه صنعتی لازم است تا با نوع، مدل و انواع برند این تجهیزات آشنا باشید تا بدانید باید چه برندی را خریداری کنید. انتخاب یک برند معتبر و قابل اعتماد یکی از مراحل مهم در تهیه تجهیزات آشپزخانه صنعتی است.

اگر بتوانید یک برند معتبر ایرانی بیابید و خرید خود را از این برند انجام دهید، دیگر نیازی به خرید و پرداخت هزینه های بی دلیل هنگفت برای تهیه برندهای خارجی نخواهید داشت. برندهای ایرانی‌ای در زمینه تولید تجهیزات آشپزخانه صنعتی هستند که با تجربه گسترده در زمینه تولید این محصولات، کیفیت و طول عمر بالا را به طور هم‌زمان در اختیار شما قرار می‌دهند.

شما لازم است تا بسته به نوع کاربری و میزان مشتری، بزرگی آشپزخانه و میزان خروجی غذا در هر روز تجهیزات مورد نیاز خود را خریداری کنید و آنچه در حال حاضر نیاز ندارید را به بعد موکول کنید. به این شکل به‌راحتی می توانید هزینه های ابتدایی خود را مدیریت کنید و هزینه های راه‌اندازی را پایین آورید.

نکات مهم هنگام خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی

نکات مهمی وجود دارند که لازم است تا در هنگام خرید لوازم آشپزخانه صنعتی و یا به‌طور کلی تجهیزات رستوران مد نظر بگیرید؛ تا تجربه لذت‌بخشی را از خرید داشته باشید. در ادامه شما را با این نکات آشنا می کنیم.

بروزترین لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی

  • لازم است تا در ابتدا متراژ آشپزخانه در نظر گرفته شود و تجهیزات متناسب با آن خریداری شود.
  • باید ظرفیت تجهیزاتی که خریداری می‌کنید متناسب با میزان فروش رستوران شما باشد. بنابراین لازم است تا در ابتدا به میزان فروش رستوران خود بسته به محل قرارگیری آن، ابعاد رستوران و … آگاهی کافی داشته باشید.
  • باید در صورت نیاز با فردی که علم کافی در رابطه با تجهیزات رستوران دارد مشورت کنید؛ چراکه نوع تجهیزاتی که انتخاب می کنید باید با منو رستوران شما مطابقت داشته باشد.
  • بهتر است تا جنس بدنه تجهیزاتی که خریداری می کنید استیل ضد زنگ باشد تا در گذر زمان دار پوسیدگی و زنگ زدگی نشود.
  • و در اخر ابعاد و تعداد تجهیزات را متناسب با پرسنل داخل آشپزخانه انتخاب کنید.

بروزترین لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی

لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی

همان طور که گفتیم، در اختیار داشتن لیست تجهیزات آشپزخانه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این لیست شامل تجهیزات آماده‌سازی، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، تجهیزات انبار، تجهیزات پخت و پز و تجهیزات سرو است.

  • کباب‌زن صنعتی: کباب کوبیده گوشت و مرغ یکی از غذاهای مورد پسند ایرانی ها است که در محافل خانوادگی، مجالس و رستوران ها صرف می شود. تهیه کباب کوبیده به مهارت زیادی نیاز دارد و یکی از مهم ترین مراحل که حتی بهترین آشپز ها نیز گاهی در انجام آن مشکل دارند. دستگاه کباب زن یکی از دستگاه های کاربردی تجهیزات آشپزخانه صنعتی است.
  • همبرگرزن صنعتی: دستگاه های همبرگرزن در مدل های دستی و نیمه اتوماتیک در بازار موجود است، اما برای ارائه سریع و بهداشتی این غذای پرطرفدار نیاز به دستگاهی تمام اتوماتیک است که علاوه بر رعایت بهداشت، سرعت و کارایی را نیز بالا ببرد. دستگاه همبرگرزن پویا صنعت دارای سیستم تمام هیدرولیک است و باعث حفظ بافت گوشت می‌شود و قابلیت تولید همبرگر در وزن های یکنواخت در شکل های منظم و بدون دور ریز را دارد.
  • دیگ چلوپز صنعتی: برنج به عنوان غذای اصلی در منازل و مراکز پخت غذا، آشپزخانه های صنعتی و رستوران ها طبخ و به همراه انواع خورشت ها و کباب ها تحت عنوان چلو خورشت یا چلوکباب سرو می‌شود. به همین علت استفاده از دستگاهی که مراحل پخت را آسان کرده و سرعت بخشد از اهمیت بالایی برخوردار است. چرخ گوشت صنعتی: برای بالا بودن کیفیت گوشت چرخ‌کرده در آشپزخانه های بزرگ هیچ وقت از گوشت چرخ کرده آماده استفاد نمی‌شود. عموما این آشپزخانه‌ها به چرخ‌گوشت‌های صنعتی نیاز دارند. این چرخ گوشت‌ها برای چرخ کردن انواع گوشت با تنظیمات مختلف، کاربرد دارد.
  • سرخ‌کن صنعتی: اگر بخواهیم تعریفی از سرخ کن صنعتی داشته باشیم سرخ کن وسیله‌ای است که سرخ کردن تمامی مواد غذایی را با سرعت بیشتر و در حرارتی معین انجام می‌هد. این دستگاه شامل یک المنت گرم کننده‌ و یک محفظه‌ی روغن است که سرعت و کیفیت سرخ کردنی‌ها را بسیار افزایش می‌دهد.
  • کباب‌پز صنعتی: کباب پز های تابشی اتوماتیک در سایزها و ظرفیت‌های مختلف ۴۰۰، ۷۰۰، ۱۰۰۰ و ۱۵۰۰ سیخ در ساعت طراحی و تولید می‌شوند. از قابلیت‌ها و ویژگی‌های دستگاه کباب پز تابشی اتوماتیک می‌توان به کارکرد آن‌ها هم با گاز شهری و هم با گاز کپسول LPG اشاره کرد.
  • ماشین ظرف‌شویی صنعتی: ماشین ظرفشویی صنعتی دستگاهی است که وظیفه شستن ظروف کثیف را بر عهده دارد. با استفاده از مکانیسم کاملا صنعتی شده در ظرفیت های بالا قابلیت شستن و تمیز کردن ظروف و وسایل را دارا است. بسته به ظرفیت رستوران و آشپزخانه صنعتی، در ظرفیت های مختلف طراحی و ساخته شده است.

بروزترین لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی

از دیگر تجهیزات آشپزخانه صنعتی می‌توان به اجاق گاز،أنواع دستگاه گریل صنعتی، دیگ خورشت پز، تابه گردان، کباب پز صنعتی، کباب پز تابشی، هود صنعتی، یخچال صنعتی، میزکار، فرپیتزا، دستگاه خلال‌کن، آسیاب برقی صنعتی، خمیرگیر صنعتی، سالاد بار، ظروف بن ماری و … می‌توان اشاره کرد.

تجهیزات رستوران

این روزها رستوران داری یکی از پر رونق‌ترین کسب و کار ها به حساب می‌آید. به همین دلیل صاحبان کسب و کار در تلاش اند تا هرچه بیشتر از قبل مردم را به سمت استفاده از رستوران و فست فودها جذب کنند. به همین دلیل در صورتی که شما رستورانی با سالن پذیرایی دارید باید بدانید که غیر از تجهیزات آشپزخانه به تجهیزات گسترده دیگری نیز احتیاج دارید. اما بهتر است در خرید اولیه خود موارد زیر را مد نظر قرار دهید. از مهمترین تجهیزات رستوران می‌توان به یخچال و فریزر، ظروف سرو غذا، میکسرها، هم‌زن‌ها،دیگ چلوپز، انواع دستگاه کباب‌زن، انواع چرخ گوشت‌های صنعتی، آسیاب‌های صنعتی و … اشاره کرد.

بروزترین لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی

تجهیزات فست فود

برای تجهیزات فست فود می‌توان به اجاق فست ‌فود، دستگاه ذرت مکزیکی، دستگاه کباب ترکی، دستگاه مرغ بریان و سوخاری، سرخ‌کن صنعتی، شوت سیب زمینی، ظرف پیتزا، فر اغذیه، فر بلال تنوری، فر پیتزا، گریل ذغالی و … اشاره کر. البته شما به نسبت غذاهایی که خواستار ارائه آن در فست فود خود هستید می‌توانید هر کدام از این تجهیزات را که احتیاج می‌بینید، خریداری و استفاده کنید.

پویاصنعت؛ تولیدکننده تجهیزات آشپزخانه صنعتی با قیمت مناسب

در این مقاله سعی شد تا لیست از محصولات بروز تجهیزات آشپزخانه صنعتی را در اختیار شما قرار دهیم تا با اطلاعات کامل‌تری خرید خود را انجام دهید. اما توجه داشته باشید که انتخاب یک مجموعه معتبر برای خرید این تجهیزات از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

تجهیزات آشپزخانه صنعتی پویاصنعت یکی از مجموعه‌های تولیید کننده تجهیزات آشپزخانه صنعتی است که با هدف تولید و تامین تجهیزات آشپزخانه صنعتی وتجهیزات رستوران فعالیت خود را از سال ۱۳۸۳ آغاز کرده است و شما می‌توانید برای کسب اطلاعات تکمیلی در رابطه با تمام تجهیزات یک آشپزخانه صنعتی و لیست قیمت تجهیزات آشپزخانه صنعتی  به سایت  شرکت پویا صنعت مراجعه یا  با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید. تیم مجرب پویاصنعت لحظه به لحظه برای داشتن خریدی صحیح شما را همراهی خواهند کرد.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید