صدمین قهرمانی رئال، پاداش ۲۵ میلیونی برای الهلال

0
64



کد خبر : ۱۸۶۹۸۵۵ |
۲۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۱۰ |
۲٫۴K بازدید |

۰
دیدگاه

یک جام و چند رکورد شگفت انگیز برای کهکشانی‌ها


رئال مادرید با غلبه بر الهلال و فتح جام باشگاههای جهان، صدمین جام رسمی تاریخ خود را به دست آورد.

صدمین قهرمانی رئال، پاداش 25 میلیونی برای الهلال

به گزارش “ورزش سه”، رئال مادرید در دیدار پایانی جام باشگاههای جهان موفق شد الهلال عربستان را با نتیجه ۵ بر ۳ در ورزشگاه پرنس عبدالله مراکش شکست داده و برای هشتمین بار فاتح این مسابقات شود؛ قهرمانی امشب شاگردان کارلو آنچلوتی، صدمین قهرمانی تاریخ باشگاه رئال بود.

رئال مادرید اولین قهرمانی خود در جام باشگاههای جهان را در سال ۱۹۶۰ کسب کرد و پیش از قهرمانی امشب، در سال ۲۰۱۸ هفتمین عنوانش را به دست آورده بود. میلان و بایرن مونیخ به عنوان دومین تیم های پرافتخار جام باشگاههای جهان، نصف رئال قهرمان شده اند (هرکدام چهار بار) و به نظر نمی رسد که به این زودی ها عنوان پرافتخارترین تیم این جام از کهکشانی ها گرفته شود.

1800883

رئالی ها همچین از سال ۲۰۰۲ که موفق به قهرمانی در جام باشگاههای اروپا شدند، تنها یک بار طی ۱۸ فینال شکست خورده اند و این هم یک آمار جذاب دیگر برای آنها به شمار می رود که نشانگر قدرت و ثبات مثال زدنی و بی نظیرشان است.

1800882

کارلو آنچلوتی که سال ۲۰۲۱ برای دومین بار به نیمکت رئال مادرید برگشت، با فتح این جام، تعداد قهرمانی های خود در این مدت را به عدد ۵ رساند. اوایل هفته گذشته بود که برخی منابع او را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی برزیل معرفی کردند ولی این مربی ایتالیایی بدون توجه به شایعات، تیمش را به فینال جام باشگاهها و سپس قهرمانی آن رساند تا همچنان یک چهره موفق در کسب جام‌های مختلف باشد.

1800880

پیروزی امشب و کسب هشتمین عنوان قهرمانی جام باشگاههای جهان باعث ثبت رکوردهای فردی شگفت انگیزی نیز برای چند بازیکن رئال شد. مهمترین رکوردی که می توان به آن اشاره کرد، رکورد تونی کروس است. این هافبک آلمانی که یک بار با بایرن مونیخ (۲۰۱۳) فاتح جام باشگاههای جهان شده بود، برای پنجمین بار این موفقیت را با رئال تکرار کرد تا با ۶ عنوان قهرمانی، با اختلاف پرافتخارترین بازیکن تاریخ جام باشد.

1800878

کریم بنزما، ستاره فرانسوی رئال مادرید که کارلتو در پایان بازی عملکرد او را در کنار والورده و وینیسیوس مورد تحسین قرار داد، با بالا بردن جام قهرمانی جام باشگاههای جهان به پرافتخارترین بازیکن تاریخ فوتبال فرانسه تبدیل شد. او ۳۲ جام تاکنون کسب کرده که بیشترین تعداد در میان تمام بازیکنان تاریخ فوتبال کشورش است. کریم اگر بتواند دو جام دیگر با رئال کسب کند، به پرافتخارترین بازیکن تاریخ این باشگاه نیز تبدیل خواهد شد.

1800881

به نظر می رسید که پیروزی رئال مادرید به این معنی است که تیم الهلال از دستیابی به جایزه ۲۲۲ هزار پوندی برای هر بازیکن که توسط الولید بن طلال پیشنهاد شده بود، بازماند. اما این میلیارد عربستانی بعد از پایان مسابقه، در توئیتی اعلام کرد که به کل تیم (الهلال) بابت بازی خوبی که در طول جام و مقابل رئال انجام داده اند ۱۰۰ میلیون ریال سعودی پاداش (حدود ۲۵ میلیون دلار) در نظر گرفته است.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید