اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق: نظارت امریکا بر بانک‌ها و نقل و انتقالات بغداد محدودیت‌هایی در زمینه دلار به دنبال داشته

0
72


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: اخبار منتشر شده مبنی بر توقف یا اختلال در تجارت با این کشور صحت ندارد و فقط جنگ روانی برای ایجاد فضای نامناسب در روابط دو کشور است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با بیان اینکه صادرات به عراق بدون هیچ‌گونه مانعی ادامه دارد، گفت: اخبار منتشر شده مبنی بر توقف یا اختلال در تجارت با این کشور صحت ندارد و فقط جنگ روانی برای ایجاد فضای نامناسب در روابط دو کشور است.

یحیی آل اسحاق با بیان اینکه روابط ایران و عراق در زمینه‌های مختلف بسیار محکم است، اظهار داشت: دو کشور روابطی دوستانه فارغ از حضور دولت‌های وقت با یکدیگر دارند و این رابطه محکم امری حیاتی برای تهران و بغداد است.

وی با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر اختلال و توقف در تجارت دو کشور، تاکید کرد: چنین اخباری صحت ندارد و صادرات به عراق بدون هیچ‌گونه مانعی ادامه دارد و حتی افزایش در مبادلات تجاری نیز پیش‌بینی می‌شود.

آل اسحاق خاطرنشان کرد: با تحریم‌های جدید بانکی از سوی آمریکا، نظارت بر بانک‌ها و نقل و انتقالات این کشور در زمینه دلار افزایش یافته که محدودیت‌هایی را به دنبال داشته است.

وی بیان کرد: عرضه دلار در بازار عراق کاهش یافته و قیمت آن افزایش داشته که این روند به تجارت این کشور لطمه وارد کرده است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق تاکید کرد: در این مدت هر ۱۰۰ دلار به ارزش یک هزار و ۷۰۰ دینار رسیده بود که با تدابیر اندیشیده شده از سوی دولت این کشور، در حال حاضر قیمتی معادل یک هزار و ۵۰۰ دینار کاهش یافته است.

آل اسحاق تاکید کرد: در حال حاضر برخی صرافان عراقی در نقل و انتقالات تعلل کرده‌اند زیرا انتظار می‌رفت بار دیگر نرخ دینار افزایشی باشد که این اتفاق رخ نداد و طی روزهای آینده مشکلات انتقال نیز رفع می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه روابط تجاری ایران و عراق محفوظ است، گفت: با ایجاد تعادل در بازار نرخ دینار و دلار در عراق از سوی دولت این کشور، فضای نوسانی کاهش خواهد داشت و مشکلات رفع خواهد شد.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید