تنش‌ها میان واشینگتن و پکن بالا گرفت؛ برگزاری رزمایش دریایی آمریکا در منطقه

0
80


|


۱۴۰۱/۱۱/۲۴ ۰۹:۲۱:۵۳

|

|





به دنبال ماجرای نفوذ بالن چینی به حریم هوایی آمریکا، نیروی دریایی ایالات متحده از برگزاری رزمایشی با حضور تفنگداران دریایی و ناو هواپیمابر خود در منطقه خبر داده است.


تنش‌ها میان واشینگتن و پکن بالا گرفت؛ برگزاری رزمایش دریایی آمریکا در منطقه


|


۱۴۰۱/۱۱/۲۴ ۰۹:۲۱:۵۳

به دنبال ماجرای مرتبط با ورود بالن چین به حریم هوایی آمریکا و افزایش تنش بین واشنگتن با پکن، نیروی دریایی و تفنگداران دریایی ایالات متحده از برگزاری رزمایشی در دریای چین جنوبی خبر دادند.

به گزارش فارس و به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس» ناوگان هفتم آمریکا مستقر در ژاپن روز یکشنبه اعلام کرد که ناو هواپیمابر «نیمیتس» و ناو  گروه آن و همچنین یگان تفنگداران دریایی این کشور در حال انجام عملیات یکپارچه در دریای چین جنوبی هستند.

ناوگان هفتم آمریکا اعلام کرده که رزمایش‌هایی که شامل کشتی‌های جنگی، نیروهای زمینی و هواپیماها می‌شد  را از روز شنبه آغاز کرده، اما به جزئیات زمان زمان آغاز یا پایان آن اشاره‌ای نکرد.

این در حالی است که چین مدعی مالکیت بر بخش بیشتری از دریای چین جنوبی است و به شدت فعالیت نظامی سایر کشورها در  این منطقه را زیر نظر دارد.

ایالات متحده همچنین در حال تقویت روابط نظامی خود با فیلیپین است، که با گارد ساحلی چین در منطقه در چند نوبت تقابل داشته است.

ناوگان هفتم دریایی آمریکا در بیانیه خود اعلام کرده که این عملیات مشترک حضور قدرتمندی در منطقه ایجاد کرده  و از صلح و ثبات حمایت می‌کند. دربخشی از این بیانیه آمده است: «به‌عنوان نیروی واکنش سریع ، آماده اجرای طیف گسترده‌ای از ماموریت‌ها از جمله استقرار تفنگداران دریایی در خشکی، امدادرسانی و بازدارندگی علیه دشمنان از طریق قدرت رزمی هستیم.»

این گزارش حاکیست، روابط پرتنش بین واشنگتن و پکن به دلیل درگیری دیپلماتیک ناشی از بالنی که هفته گذشته در حریم هوایی ایالات متحده در سواحل «کارولینای جنوبی» سرنگون شد، تشدید شده است.

پنتاگون مدعی است که این بالن بخشی از یک برنامه نظارتی بزرگ بود که چین برای چندین سال انجام داده است. ایالات متحده اعلام کرد که این بالن بدون سرنشین برای شناسایی و جمع آوری پیام‌های اطلاعاتی مجهز شده بود، اما پکن اعلام کرد که این یک بالن تحقیقاتی هواشناسی بوده که به طور تصادفی از مسیر خارج شده بود.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید