هتک حرمت امیر ممنوع است/علنی انتقاد نکنید

0
89


|


۱۴۰۱/۱۱/۲۴ ۱۴:۲۸:۴۸

|

|





ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در پاسخ گفت: اصول اخلاق اسلامی این است که امیر هتک حرمت نشود و انتقاد‌ها علنی نبوده و از طریق مجاری قابل اعتمادمطرح شود.




دستور جدید سخنگوی طالبان: هتک حرمت امیر ممنوع است/ علنی انتقاد نکنید


|


۱۴۰۱/۱۱/۲۴ ۱۴:۲۸:۴۸

به دنبال انتقاد تند سراج الدین حقانی، وزیر کشور دولت طالبان از رهبری طالبان، ذبیح‌الله مجاهد وی را به شدت مورد انتقاد قرار داد و هتک حرمت امیر را مجاز ندانست.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت العربی الجدید، سراج الدین حقانی، وزیر کشور دولت طالبان گفت: برخی هستند که خودشان را برحق می‌دانند و تصمیماتشان را درست می‌دانند؛ اما آن‌ها دولت و ملت را به سمت خطر می‌برند. کسانی هستند که بر قدرت سلطه دارند و سیاست‌هایش را تغییر نمی‌دهند و به هیچ کسی و هیچ ملتی گوش نمی‌دهند چراکه فکر می‌کنند تنها آن‌ها درست می‌گویند. این وضعیت غیرقابل تحمل است. ملت افغانستان حقی بر ما دارند.

وی گفت: ملت افغانستان حتی اگر راه درست را نروند و از دین دور باشند پس مسؤولیت ما کجاست. ما روز گذشته مسؤولیتی غیر از مسؤولیت امروز بر دوشمان داشتیم. اگر اینگونه با ما مردم تعامل کردیم آیا انتظار دارید بهتر با ما برخورد کنند.

سراج الدین حقانی معاون رهبر طالبان و رهبر شبکه حقانی در میان این جنبش یکی از تندرو‌ها محسوب می‌شد؛ اما بعد از رسیدن طالبان به قدرت مواضعش کم کم تغییر کرد و بار‌ها بر لزوم تعامل با جهان خارج و دادن حق آموزش و کار به زنان تأکید کرده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در پاسخ گفت: اصول اخلاق اسلامی این است که امیر هتک حرمت نشود و انتقاد‌ها علنی نبوده و از طریق مجاری قابل اعتمادمطرح شود. اما اگر شرایط مهیا نبود انتقاد بشود، ولی امیر نباید واکنش تند داشته باشد و باید مساله را حل کند و جواب را به روشنی بدهد. امارت اسلامی افغانستان، چون داعیه حکومت اسلام را دارد لازم می‌داند اعتراضات را با روی باز و حوصله و نرمی پاسخ دهد.

 




منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید