بازار نفت قرمز شد؛ استفاده از ذخایر راهبردی راهکار آمریکا برای مهار قیمت

0
81


|


۱۴۰۱/۱۱/۲۵ ۲۳:۰۹:۳۵

|

|



احتمال ادامه روند افزایشی نرخ بهره بانک‌های مرکزی


آزادسازی و عرضه ذخایر راهبردی نفت ایالات متحده آمریکا روند بهای شاخص‌های نفت را منفی کرد.




بازار نفت قرمز شد؛ استفاده از ذخایر راهبردی راهکار آمریکا برای مهار قیمت


|


۱۴۰۱/۱۱/۲۵ ۲۳:۰۹:۳۵

پس از اینکه دولت ایالات متحده اعلام کرد نفت خام بیشتری از ذخایر استراتژیک نفت خود را آزاد خواهد کرد قیمت‌های بازار نفت افت کرد. 

به گزارش خبرآنلاین، بهای معاملات آتی نفت برنت ۹۰ سنت یا ۱ درصد کاهش یافت و به ۸۵.۷۱ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت خام آمریکا ۱.۱۶ دلار یا ۱.۵ درصد کاهش یافت و به ۷۸.۹۸ دلار در هر بشکه رسید. وزارت انرژی ایالات متحده (DOE) اعلام کرد که ۲۶ میلیون بشکه نفت از SPR به فروش خواهد رساند که در حال حاضر به پایین ترین سطح خود از سال ۱۹۸۳ رسیده است.

معامله گران به دنبال سرنخ هایی از داده های مهم شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) در ماه ژانویه بودند. این نشان می‌دهد که قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده شتاب گرفته است، اما این افزایش سالانه کوچک‌ترین افزایش از اواخر سال ۲۰۲۱ بوده که نشان‌دهنده تداوم کاهش تورم و احتمالاً نگه داشتن فدرال رزرو در مسیر افزایش نرخ بهره متوسط است.

نظرسنجی رویترز نشان داد که اکثر اقتصاددانان انتظار دارند که فدرال رزرو آمریکا در ماه های آینده حداقل دو بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد. تورم بالاتر و افزایش نرخ بهره ممکن است بر دارایی های ریسکی مانند نفت تأثیر بگذارد.

 




منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید