خطر بزرگی که پرسپولیس و یحیی را تهدید می‌کند!

0
78



کد خبر : ۱۸۷۰۲۸۶ |
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۰ |
۱۰٫۹K بازدید |

۰
دیدگاه

هنوز برای این واکنش زود است:


یحیی گل محمدی احتمالا خودش را شایسته سرزنش شدن نمی داند، اما عمر ستایش و تمجید در فوتبال همینقدر کوتاه است.

خطر بزرگی که پرسپولیس و یحیی را تهدید می‌کند!

به گزارش “ورزش سه”، روند نتایج نه چندان خوب پرسپولیس در هفته های گذشته، این هفته نیز ادامه پیدا کرد و تیم یحیی گل محمدی در روزی که موقعیت چندانی به حریف نداد، روی یک اشتباه عجیب فردی در دقایق پایانی و البته عدم خلق موقعیت های فراوان گلزنی در طول مسابقه، سومین شکست فصل خود را پذیرا شد. آن فاصله قابل توجه با رقبای دیگر حالا به طور کامل از دست رفته و البته بسیاری از مسابقات دشوار پرسپولیس در ادامه فصل نیز باقی مانده است. هواداران این تیم امیدوارند با اضافه شدن یک مهاجم نوک تخصصی و باکیفیت در هفته های پیش رو، دوباره تیم یحیی گل محمدی نمایشی مانند نیم فصل اول ارائه داده و صدر جدول را از آن خود کند. اما نمایش امروز پرسپولیس فارغ از اشتباه داوری و البته خطای بزرگ فرشاد فرجی، از نظر فنی دچار نقص های بارزی هم بود.

1801641

یک- شروع بازی با سیستم ۲-۴-۴ و استفاده از دو هافبک به نام های سینا اسدبیگی و میلاد سرلک احتمالا اولین اشتباه یحیی گل محمدی در دیدار مقابل هوادار بود. گرچه سبک بازی سرلک و اسدبیگی متفاوت بوده و میلاد میانه میدان را نیز پوشش می دهد، اما این روش برای تیمی که در تهران و با حضور هوادارانش پذیرای رقیبی از نیمه دوم جدول است، ترکیبی دفاعی محسوب می شود و از اواخر بازی و با ورود سروش رفیعی به میدان بود که سبک بازی پرسپولیس عوض شده و این تیم آرایشی هجومی تر به خود گرفت، اما دیگر فرصتی برای نتیجه گیری باقی نمانده بود.

1801640

دو- همین تصمیم یحیی گل محمدی باعث شد راه استفاده از عمق تقریبا باز خط دفاعی هوادار از پرسپولیس گرفته شود و این تیم ۸۰ دقیقه راه حلی جز کشاندن بازی به کناره ها و استفاده از ارسال هایی عموما با ارتفاع کم نداشت. لزوما استفاده از دو مهاجم نوک همزمان در ترکیب اصلی به معنای رویکردی هجومی نیست و علیرغم حضور شیخ دیاباته و عیسی آل کثیر در ترکیب ثابت، کندی ذاتی این دو بازیکن و عدم وجود یک هافبک بازی ساز در ترکیب باعث شد قرمزپوشان قادر به خلق موقعیت زیادی در طول بازی نباشند.

1801639

سه- از همان فصل تابستان نیز مشخص بود که پرسپولیس در پست دفاع چپ در طول این فصل بازیکنی تخصصی در اختیار ندارد. وحید امیری در این سن و سال شرایط درخشش مکرر در بازی های متوالی و تقویم شلوغ پرسپولیس را ندارد و علیرغم نمایش قابل قبول این بازیکن بعد از جام جهانی، حساب کردن روی او در سن ۳۵ سالگی برای تمامی فصل شاید کمی ریسک باشد. فرشاد فرجی نیز با اشتباه مهلک و کشنده خود در دقایق پایانی در سمت چپ، پیروزی را به حریف تقدیم کرد.

چهار- پرسپولیس در هفته های اخیر نتایج چندان خوبی نگرفته و اختلاف قابل توجه خود با دیگر تیم های مدعی را از دست داده است. البته در دو بازی با آلومینیوم و هوادار و شاید فولاد، اشتباهات داوری نیز نقش مهمی در نتیجه نگرفتن تیم یحیی داشت. طرفداران پرسپولیس به حق اعتقاد دارند این تیم همانند نیم فصل اول هجومی و زیبا بازی نمی کند، اما انتقاد شدید و بی وقفه از تیمی که تخش قابل توجهی از فصل را در رتبه اول قرار داشت، احتمالا منصفانه نخواهد بود. مرور تاریخ و این مدل اعتراضات هواداری در اواسط فصل نشان داده احتمالا سرنوشت چندان خوبی در انتظار آن تیم نخواهد بود.

1801638

پنج- البته هواداران منصف پرسپولیس نباید فراموش کنند این تیم تقریبا یک مقطع دو ماهه و در دشوارترین مقطع فصل بهترین مهاجم خود و در واقع تنها گلزن واقعی ترکیب خود را از دست دادند و باقی ماندن در جمع مدعیان کسب عنوان قهرمانی در این شرایط و البته اتفاقات بازی با تراکتور رفت، کار تا همینجا بزرگی بوده که به دست یحیی گل محمدی و بازیکنان این تیم رقم خورده است. استقلال و سپاهان، دو رقیب اصلی پرسپولیس از نظر نیروی انسانی شرایط بهتری دارند و حواشی این دو تیم در طول این فصل کمتر از اردوی پرسپولیس بوده است. انتقاد شدید از بازیکنان و کادر فنی تیمی که بعد از مدت ها صدر جدول را از دست داده و هنوز یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی محسوب می شود، احتمالا واکنشی غیرمنطقی و احساسی از سوی گروه هوادارانی است که می توانند در صورت ادامه این روند، از عوامل مهم سقوط تیم محبوب خود لقب بگیرند.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید