رئیس صنف جایگاه‌داران: مردم برای دریافت پول نقد به پمپ بنزین مراجعه می‌کنند

0
79


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رئیس صنف جایگاه‌داران کشور گفت: شاهدیم که در برخی موارد خودپردازهای بانکی خالی از پول نقد هستند یا درست کار نمی‌کنند و مردم ناچارا برای دریافت پول نقد به پمپ بنزین‌ها مراجعه می‌کنند و نمی‌دانیم دقیقا باید چکار کنیم که نه شرمنده مردم شویم و نه مشکل قانونی و مالیاتی داشته باشیم. درخواست ما این است که بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی سریعا اظهارنظر و تدبیر کنند.

اسدالله قلیزاده اظهار کرد: مردم راحت‌ترین و در دسترس ترین راه برای دریافت پول را پمپ بنزین‌ها می‌دانند و مراجعه دارند. آمار بالایی از مراجعات داریم و لازم است مسئولین سریعا تدبیری بیاندیشند.

وی ادامه داد: مالکان پمپ بنزین‌ها از سراسر کشور خصوصا کلانشهرها، شهرهای توریستی و زیارتی استعلام‌های زیادی از ما داشته اند که چه کنند؟ واقعیت این است که جایگاه‌های سوخت فعالیت شبانه روزی دارند و ارائه خدمت انجام می‌دهند، ولی تکلیفی در جهت عرضه پول نقد به مردم ندارند، البته در برخی مواقع واقعا مردم نیاز دارند و برای وجوه خرد مراجعه می‌کنند که جایگاه‌داران نمی‌دانند باید چه کنند تا از طرفی شرمنده مردم و از طرفی با مشکلات قانونی یا مالیاتی آتی روبرو نشوند.

وی اظهار کرد: لازم است سازمان مالیاتی و بانک مرکزی در این زمینه اظهارنظر شفاف کنند و تشریح موارد قانونی را داشته باشند تا تکلیف همه روشن شود، البته مشاغل دیگر هم احتمالا با این مساله روبرو هستند.

وی افزود: ما سعی کردیم طی سالیان اخیر مردم را ترغیب کنیم که بهای سوخت را الکترونیکی پرداخت کنند و تا حدودی موفق بودیم و شاهد کاهش روز افزون پول نقد در جایگاه‌ها هستیم و امیدواریم با غلبه بر نگاه بسته برخی افراد و ورود تکنولوژی جدید و روش‌های متنوع پرداخت هرچه بیشتر در این زمینه پیش برویم.

قلیزاده ضمن انتقاد از بی تفاوتی برخی بخش‌های سیستم بانکی به این مساله گفت: ما انتظار داریم بانک‌ها پاسخگو باشند، اینکه بانکها در ایام کرونا خیلی کم پول نقد از مردم دریافت می‌کردند و پمپ بنزینها محل خرج کردن پولهای نقد مردم شده بود و حالا وجه نقد در برخی خودپردازها به درستی توزیع نمی شود و مردم برای رفع نیازشان به پمپ بنزینها مراجعه دارند قابل پذیرش نیست، جایگاه‌های سوخت خودپرداز بانکی نیستند و لازم است بانک مرکزی به طور جدی در این مساله ورود کند.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید