روز هولناک مسمومیت

0
86


|


۱۴۰۱/۱۱/۲۵ ۲۳:۳۷:۵۲

|

|


مرور کوتاه اعتمادآنلاین بر خبرهای بیست‌وپنجم بهمن در چهاردقیقه



اعتمادآنلاین، مهم‌ترین خبرهای روز را برای‌ شما مرور کرده است. به این خبرها می‌توان اعتماد کرد.


روز هولناک مسمومیت


|


۱۴۰۱/۱۱/۲۵ ۲۳:۳۷:۵۲

در روزی که دلهره‌ی مسمومیت دختران در مدرسه‌های‌شان تا تهران گسترش پیدا کرد، اعتمادآنلاین، مهم‌ترین خبرهای روز را برای‌ شما مرور کرده است. به این خبرها می‌توان اعتماد کرد.


دلهره‌ی مسمومیت دختران

در پی تداوم مسمومیت سریالی دانش‌آموزان در مدارس قم، والدین و خانواده‌های دانش‌آموزان مقابل فرمانداری این شهر تجمع کرده و خواستار پاسخگویی مسئولان شدند.

البته احمد امیرآبادی که گویا نماینده همین مردم در مجلس است و باید پیگیر مطالبات آن‌ها باشد، به رسانه‌ها گفته خبر مسمومیت‌ها در مدرسه‌های دخترانه، «بزرگ‌نمایی» است.

جز این در تهران هم خبر رسید دانش‌آموزان یک مدرسه دخترانه بر اثر استنشاق یک گاز، که گفته شد اسپری حشره‌کش، بوده، به‌شدت مسموم شده و به بیمارستان منتقل شده‌اند.

قم نیوز، رسانه محلی قم، در یادداشتی از احتمال انتساب انتشار گازهای مسموم‌کننده در مدارس دخترانه قم، به گروه‌های تندروی مذهبی نوشت.

ابراهیم در چین

ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری ایران روز سه‌شنبه برای یک سفر سه روزه وارد چین شد. این سفر با دعوت رسمی شی جین پینگ رئیس جمهور چین صورت گرفت و گویا در همان روز اول ۲۰تفاهم‌نامه بین دو کشور امضا شده است.

پنجمین بسته از اروپا می‌‌رسد

وزیر خارجه فرانسه روز سه‌شنبه ۲۵ بهمن از آماده شدن پنجمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا در ارتباط با سرکوب اعتراضات سراسری در ایران خبر داد.

کاترین کولونا در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان پارلمان فرانسه در مورد ایران گفت این بسته تحریمی احتمالا روز دوشنبه در نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل به تصویب برسد.

سرمایه هم در حال فرار است

در حالی که ابراهیم در سفر چین و ماچین است، گزارش‌های بانک مرکزی منتشر شدند که نشان می‌داد در نیمه اول سال ۱۴۰۱ خالص حساب سرمایه کشور منفی ۱۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون دلار بوده است.

بدین ترتیب، نزدیک به ۱۳ میلیارد دلار فرار سرمایه از کشور در نیمه ابتدایی امسال رخ داده که نزدیک به دو برابر دور مشابه پارسال و بیش از سه برابر شش ماهه اول سال ۱۳۹۹ است.

باز هم کارگران جان می‌بازند

انفجار کپسول گاز در یک ساختمان نیمه‌کاره در پارک‌وی تهران به مرگ چهار کارگر انجامید.

۴۲پشتیبان بازداشت شدند

به‌گفته یکی از مدیران معاونت ضدتروریسم وزارت اطلاعات«۴۲نفر از اعضای شبکه‌ای که حادثه حمله به شاهچراغ را پشتیبانی می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.»

بیانی را آزاد کنید!

برنامه محیط زیست سازمان ملل خواستار آزادی نیلوفر بیانی، فعال محیط‌‌ زیستی و همه فعالان و متخصصان محیط‌ زیستی زندانی در ایران شده است.

این نهاد در بیانیه‌اش یادآوری کرده که بیانی بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷، به‌عنوان مشاور در دفتر این نهاد مستقر در ژنو کار می‌کرد.

 

و سرانجام این‌که رئیس‌جمهور ترکیه بهمن اعلام کرد شمار قربانیان زلزله اخیر در جنوب این کشور به ۳۵ هزار و ۴۱۸ نفر رسیده و بیش از ۱۳ هزار نفر از مصدومان این حادثه نیز هنوز در بیمارستان بستری هستند.

 



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید