پرواز ۴۰ درصدی قیمت کالباس در عرض ۳۰ روز

0
59


۱- قیمت کالباس پرسی آندره با وزن نیم‌کیلو ۲۲۱ هزار و ۹۹۰ تومان است. این یکی را یک ماه قبل می‌توانستید حدود ۲۰۰ هزار تومان بخرید و الان قیمت یک کیلو از آن را می‌توانیم حدود ۴۴۵ هزار تومان درنظر بگیریم. یعنی معادل قیمت دو کیلو گوشت قلوه‌گاه گوسفندی. کالباس خشک پرسی آندره از گوشت گوساله درست شده و میزان گوشت آن را روی بسته، ۷۰ درصد نوشتند. از همین برند آندره کالباس پرسی مرغ را تقریبا ۱۲۱ هزار تومان یعنی حدود ۱۰۰ هزار تومان ارزان‌تر از کالباس گوشت می‌فروشند.

۲- ژامبون با کالباس تفاوت دارد. به‌جز شیوه درست کردن، معمولا ژامبون را با گوشت ران گوساله یا گوسفندی درست می‌کنند، اما این شرط برای کالباس وجود ندارد. یکی از گران‌ترین بسته‌های ژامبون در بازار، بسته ۳۰۰ گرمی برند ۲۰۲ است که آن را به‌اسم ژامبون ۹۰ درصد، ۱۳۷ هزار و ۴۰۰ تومان می‌فروشند. یعنی حدود ۱۳ هزار تومان گران‌تر از هفته پایانی دی‌ماه.

۳- قیمت ژامبون گوسفندی برند دهکده پروتئین در بسته ۳۰۰ گرمی، ۱۴۶ هزار و ۷۰۰ تومان است. برندی که از آن، فقط سوسیس و کالباس تولید می‌کند و محصولاتش را به‌اسم دست‌ساز و می‌فروشد. مثلا سوسی گوسفندی دست‌ساز دهکده پروتئین با وزن نیم‌کیلو ۲۴۴ هزار و ۵۰۰ تومان است و چیز‌هایی مثل سوسیس نورنبرگ و سوسیس مرغ و سوسیس و بوقلمون این برند در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های پروتئینی وجود دارد. بسته ۳۰۰ گرمی کالباس گوسفندی دهکده پروتئین شامل گوشت گوسفندی و گوشت مرغ می‌شود.

۴- قیمت کالباس خشک هلندی سولیکو با وزن ۵۰۰ گرم، الان ۱۲۰ هزار تومان است. نسبت به یک ماه قبل حدود ۱۲ هزار تومان یعنی نزدیک ۱۰ درصد گران‌تر فروخته می‌شود و ارزش یک کیلو از آن را می‌توانیم ۲۲۰ هزار تومان بدانیم که با این پول می‌توانیم بسته یک کیلویی گوشت چرخ‌کرده مخلوط گوساله و گوسفندی را بخریم. میزان گوشت قرمز در کالباس خشک هلندی سولیکو ۶۰ درصد است.

۵- قیمت کالباس ۹۰ درصد برند فارسی ۱۰۴ هزار تومان است. آن را در بسته ۲۵۰ گرمی می‌فروشند که با گوشت فیله درست شده و عبارت‌های ۹۰ درصد و دودی روی این بسته‌های دیده می‌شود. حالا که ۲۵۰ گرم از این کالباس را ۱۰۴ هزار تومان می‌فروشند، می‌توانیم قیمت تقریبی یک کیلو از آن را معادل ۴۱۶ هزار تومان بدانیم. به‌همین خاطر یکی از گران‌ترین بسته‌های کالباس در بازار است و قیمتش با یک کیلو استیک گوساله برابری می‌کند.

۶- قیمت کالباس کاپو در بسته ۳۰۰ گرمی به ۱۶۶ هزار و ۹۰۰ تومان است. می‌توانیم ارزش یک کیلو از آن را حدود ۵۵۰ هزار تومان لحاظ کنیم که معادل قیمت ۱۰ کیلو مرغ است. البته بدنیست بدانید همین بسته ۳۰۰ گرمی کالباس نوروزی کاپو را یک ماه پیش ۱۱۶ هزار تومان می‌فروختند و همزمان با افزایش قیمت گوشت قرمز در هفته‌های اخیر، قیمت این بسته ظرف یک ماه حدود ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است. در بسته کالباس ۳۰۰ گرمی کاپو که از گوشت گوساله درست شده، حدود هشت تا ۱۰ تا کالباس وجود دارد.

گران‌ترین کالباس در فروشگاه‌های پروتئینی

برند

وزن

قیمت

کاپو (کالباس ۹۰ درصد)

۳۰۰ گرم

۱۶۶ هزار و ۹۰۰ تومان

آندره‌ (کالباس خشک ۹۰ درصد)

۵۰۰ گرم

۲۲۱ هزار و ۹۹۰ تومان

دهکده پروتئین (ژامبون ۹۰ درصد گوسفندی)

۳۰۰ گرم

۱۴۶ هزار و ۷۰۰ تومان

۲۰۲ (ژامبون ۹۰ درصد)

۳۰۰ گرم

۱۳۷ هزار و ۴۰۰ تومان

سولیکو (کالباس هلندی ۶۰ درصد)

۵۰۰ گرم

۱۲۰ هزار تومان

فارسی (کالباس ۹۰ درصد)

۲۵۰ گرم

۱۰۴ هزار تومان

 



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید