احتمال رأی شورای امنیت سازمان ملل علیه شهرک‌سازی‌ها؛ اختلافات آمریکا و اسرائیل افزایش می‌یابد؟

0
68


|


۱۴۰۱/۱۱/۲۷ ۱۸:۱۰:۳۳

|

|





دولت آمریکا در حال آماده‌سازی گام‌های بعدی برای پاسخ به تصمیم تل‌آویو برای ساخت هزاران واحد شهرک‌سازی در کرانه باختری اشغالی و ارائه مجوز به ۹ شهرک غیر قانونی است.


احتمال رأی شورای امنیت سازمان ملل علیه شهرک‌سازی‌ها؛ اختلافات آمریکا و اسرائیل افزایش می‌یابد؟


|


۱۴۰۱/۱۱/۲۷ ۱۸:۱۰:۳۳

شورای امنیت سازمان ملل دوشنبه هفته آینده به پیشنهاد امارات (به عنوان نماینده کشورهای عربی در شورا) قطنامه ضد اسرائیلی در خصوص شهرک‌سازی‌ها را مورد بحث قرار دهد.

به گزارش شفقنا به نقل از الجزیره، طبق متن پیشنهادی امارات که با هماهنگی فلسطینی‌ها تدوین شده است، از اسرائیل خواسته می‌شود تا فورا همه فعالیت‌های شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی را متوقف کند و شهرک‌ها از جمله آن‌هایی که در قدس شرقی بنا شده‌اند، غیر قانونی و نقض صریح قوانین بین‌المللی و مانعی بزرگ در برابر تحقق دو دولتی است.

این متن همچنین خواستار عدم تغییر وضع موجود در اماکن مقدس اسلامی در فلسطین خواهد شد.

خبرنگار الجزیره در نیویورک به نقل از دیپلمات‌ها می‌گوید که انتظار می‌رود شورای امنیت به طرح پیش‌نویس امارات رأی مثبت بدهد.

در این راستا، وب‌سایت اسرائیلی «واللا» اعلام کرد که دولت آمریکا در حال آماده‌سازی گام‌های بعدی برای پاسخ به تصمیم تل‌آویو برای ساخت هزاران واحد شهرک‌سازی در کرانه باختری اشغالی و ارائه مجوز به ۹ شهرک غیر قانونی است.

به نوشته این وبسایت عبری زبان، بحث و گفت و‌گو مقامات کاخ سفید با «ران درمر» نماینده اسرائیل و وزیر امور استراتژیک انجام داده، همراه با تنش کلامی بوده است و درمر به دولت آمریکا گفته است که جناح راست تندرو در کابینه اسرائیل نه ده هزار واخد بلکه قصد تصویب ساخت ۱۴۰۰۰ واحد مسکونی را دارد».

همچنین کابینه اسرائیل قصد دارد مجوز ۲۰ شهرک پراکنده که بدون مجوز تل آویو ساخته شده‌اند را صادر کند، اما «بنیامین نتانیاهو» از اعضای کابینه خواسته است تا با تعداد کمتری موافقت کنند.

روز یکشنبه گذشته، دولت نتانیاهو مجوز ۹ شهرک غیر قانونی در کرانه باختری و ساخت تعداد زیادی واحد مسکونی برای صهیونیست‌ها را صادر کرد و «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا نیز در این باره گفت که او «عمیقا آشفته شده است».

آخرین نشست شورای امنیت در خصوص توقف شهرک‌سازی‌ها به دسامبر ۲۰۱۶ باز می‌گردد که با وتوی دولت باراک اوباما هیچ قطعنامه‌ای علیه اسرائیل صادر نشد.

 



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید