ویزای کاری کانادا: مجوزی که برای سرمایه گذاری در کانادا و استارتاپ کانادا نیاز دارید

0
81


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ویزای کاری کانادا: مجوزی که برای سرمایه گذاری در کانادا و استارتاپ کانادا نیاز دارید

اگر یک کارآفرین هستید، سرمایه گذاری در کانادا بهترین گزینه برای مهاجرت به این کشور است و اگر یک کارآفرین خلاق هستید، استارتاپ کانادا بهترین گزینه برای سرمایه گذاری می‌باشد. اما تحت هر روشی که بخواهید برای سرمایه گذاری اقدام کنید، در قدم اول باید بتوانید ویزای کاری کانادا را دریافت کنید. اخذ ویزای کار ممکن است برای بعضی‌ها کمی پیچیده باشد اما برای افرادی که با اطلاعات درست اقدام می‌کنند اینطور نیست. چنانچه به دنبال سرمایه گذاری در کانادا، استارتاپ و یا ویزای کاری هستید، این محتوا را تا انتها بخوانید.

ویزای کاری کانادا اولین مرحله برای شروع کسب و کار

با هر روشی که بخواهید در کانادا سرمایه گذاری کنید، در قدم اول باید بتوانید ویزای کار این کشور را دریافت کنید. الزامات ویزای کار از برنامه‌ای به برنامه دیگر فرق دارد. اما در کل برای شرکت در اکثر برنامه‌ها به اثبات تمکن مالی، عدم سو پیشینه، مدرک زبان و سابقه کار مرتبط نیاز خواهید داشت.

ویزای کاری کانادا در دو نوع ویزای کار آزاد و ویزای کار خاص کارفرما صادر می‌شود. در صورت داشتن ویزای کار آزاد می‌توانید در هر مکان و برای هر کارفرمایی که بخواهید، کار کنید. اما، همانطور که از نام آن مشخص است،  در صورت داشتن ویزای کار خاص کارفرما، تنها می‌توانید برای کارفرمایی که از او پیشنهاد شغلی گرفته‌اید کار کنید.  

ویزای کاری کانادا: مجوزی که برای سرمایه گذاری در کانادا و استارتاپ کانادا نیاز دارید

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که درباره اخذ ویزای کار کانادا مطرح می‌شود، اثبات تمکن مالی است. برخی از افراد فکر می‌کنند که اگر از یک کارفرمای کانادایی پیشنهاد شغلی دریافت کنند، نیاز به اثبات تمکن مالی ندارند چرا که مشخص می‌شود قرار است در کانادا درآمد داشته باشند. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که قرار نیست از همان روز اول از کارفرما حقوق بگیرید. بنابراین باید بتوانید آفیسر را قانع کنید که حداقل تا زمان دریافت حقوق امکان تامین هزینه‌های خود را خواهید داشت. یادتان باشد که عدم اثبات تمکن مالی یکی از دلایل شایع برای ریجکتی ویزای کار می‌باشد.

سرمایه گذاری در کانادا یک معامله برد-برد است!

در سال‌های گذشته کانادا یکی از محبوب‌ترین کشورها برای سرمایه گذاران خارجی بوده است. دلایل بسیاری برای این انتخاب وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از:

  • محیط کسب و کار جذاب
  • دسترسی باور نکردنی به بازارهای جهانی
  • نیروی کار با تحصیلات عالی
  • محیط تحقیق و توسعه رقابتی
  • نرخ‌های مالیاتی پایین (پایین‌ترین نرخ مالیات در بین کشورهای جی هفت)
  • ثبات اقتصادی

ویزای کاری کانادا: مجوزی که برای سرمایه گذاری در کانادا و استارتاپ کانادا نیاز دارید

یکی دیگر از مهم‌ترین دلائل محبوبیت کانادا برای سرمایه گذاران خارجی استقبال این کشور از اعطای اقامت دائم به این افراد است. جمعیت کانادا رو به پیری می‌رود و این کشور قصد ندارد اقتصاد پویای خود را به دلیل عدم نیروی کاری جوان به خطر بیندازد. به همین دلیل قبل از وقوع حادثه فکر همه چیز را کرده و سیاست مهاجرتی خود را به گونه‌ای پیش می‌برد که به اندازه کافی نیروی کار جذب کند. این یک معامله برد-برد برای هر دو طرف است. سرمایه گذاران خارجی در یک کشور باثبات اقتصادی به سود می‌رسند و همچنین می‌توانند با اخذ اقامت آن، لذت زندگی را در یکی از ۵ کشور با کیفیت جهان تجربه کنند. در عوض کانادا نیز در این معامله به نیروی کار دسترسی پیدا کرده و شکاف‌های جمعیتی و کاری خود را پر می‌کند.

روش‌های سرمایه گذاری در کانادا

اصطلاح ویزای سرمایه گذاری کانادا که رواج زیادی در ادبیات مهاجرت به کانادا رواج پیدا کرده است، درست نیست. چراکه چنین ویزایی وجود ندارد و سرمایه گذاری در کانادا تحت روش‌ها و برنامه‌های مختلف انجام می‌شود. مهم‌ترین این روش‌ها شامل استارتاپ، برنامه‌های کارآفرینی استانی و برنامه imp می‌باشد. اینکه کدام برنامه مناسب است کاملا بستگی  به شرایط متقاضی دارد. در برنامه‌های کارآفرینی استانی و استارتاپ از همان ابتدا می‌توانید برای اقامت دائم درخواست دهید اما در برنامه imp حداقل باید ۱۸ ماه از شروع بیزینس در کانادا گذشته باشد تا بتوانید برای اقامت دائم درخواست دهید. برنامه imp زیر مجموعه‌های زیادی دارد که مهم‌ترین و پرطرفدارترین آنها برنامه C11 می‌باشد. ویزای کار در برنامه imp بسته به نوع برنامه می‌تواند آزاد یا کار خاص کارفرما باشد.

استارتاپ کانادا برنامه‌ای برای کارآفرینان خلاق

همانطور که اشاره شد، استارتاپ کانادا یکی از مهم‌ترین روش‌های سرمایه گذاری در این کشور است. کلیدی‌ترین شروط شرکت در این برنامه ارائه یک طرح کسب و کار نوآورانه و اخذ نامه پشتیبانی از یکی از سازمان‌های حامی استارتاپ در کانادا می‌باشد. در واقع مراحل اصلی شرکت در برنامه استارتاپ ارسال طرح کسب و کار به سازمان ‌(یا سازمان‌های) حامی، اخذ نامه پشتیبانی و درخواست ویزای کار می‌باشد.

ویزای کاری کانادا: مجوزی که برای سرمایه گذاری در کانادا و استارتاپ کانادا نیاز دارید

سازمان‌های حامی استارتاپ در کانادا عبارتند از:

  • سازمان‌های ونچر کاپیتال (venture Capital)
  • سازمان‌های انجیل اینوستور (Angel Investor )
  • سازمان‌های انکوباتور (Incubator)

حداقل حمایت سازمان‌های ونچر کاپیتال باید ۲۰۰ هزار دلار باشد تا بتوانند به متقاضی نامه پشتیبانی بدهند. البته اگر مقدار حمایت کمتر از این باشد، شما می‌توانید از یک سازمان دیگر هم حمایت دریافت کنید و چنانچه مجموع حمایت‌ها ۲۰۰ هزار دلار باشد، نامه پشتیبانی بگیرید. این سازمان‌ها معمولا به دنبال کسب و کارهای مبتنی بر فناوری هستند.

میزان حمایت سازمان‌های انجل اینوستور معمولا بین ۷۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰۰ دلار است. این سازمان‌ها توسط افرادی اداره می‌شوند که مدیران ثروتمند و بازنشسته شرکت‌ها هستند و علاوه بر تجربه، دانش فنی و مدیریتی خود را نیز با کارآفرینان به اشتراک می‌گذارند. انکوباتورها معمولا از کارآفرینان حمایت مالی نمی‌کنند اما در مراحل مختلف  و با روش‌های گوناگون مانند فراهم کردن محیط، تجهیزات و … از کسب و کار پشتیبانی می‌کنند.

کلام آخر: در کانادا سرمایه گذاری کنید اما آگاهانه!

با توجه به آنچه که اشاره شد روش‌های مختلفی برای سرمایه گذاری وجود دارد که استارتاپ بهترین گزینه برای کارآفرینان خلاق با ایده‌های نوآورانه می‌باشد. گزینه‌های برنامه‌های استانی و imp نیز طرفداران زیادی دارند و در کل آنچه که بهترین انتخاب است کاملا با توجه به شرایط متقاضی تعیین می‌شود. در هر حال، صرف نظر از  روشی که انتخاب می‌کنید باید برای هر گونه سرمایه گذاری، ویزای کاری کانادا را دریافت کنید. هر برنامه و ویزای ویزای کار آن پیچیدگی‌ها، الزامات و شرایط خاص خود را دارد. اما شما در هیچ نقطه‌ای از پروسه سرمایه گذاری در کانادا و اخذ ویزای کار تنها نیستید. متخصصان e-Visa با بیش از ۱۰۰۰۰ پرونده موفق در زمینه مهاجرت به کانادا، از مرحله مشاوره برای انتخاب برنامه تا اخذ ویزای کار و حتی تبدیل آن به اقامت دائم در کنار شما هستند. اگر خشت اول را درست بردارید، سرمایه گذاری در کانادا یک انتخاب عالی خواهد بود اما یک روش غلط می‌تواند کل سرمایه و زمان شما را نابود کند.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید