۲۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری برای مقابله با خودکشی سربازان

0
69


|


۱۴۰۱/۱۱/۲۷ ۲۳:۱۵:۰۰

|

|





مقامات وزارت کهنه سربازان در پاییز گذشته اعلام کردند که تعداد حالات خودکشی در سال ۲۰۲۰ (طبق آخرین آمار) روزانه ۱۷ مورد بود.


20 میلیون دلار سرمایه‌گذاری برای مقابله با خودکشی سربازان


|


۱۴۰۱/۱۱/۲۷ ۲۳:۱۵:۰۰

روزنامه آرمی تایمز آمریکا  در گزارشی از بودجه ۲۰ میلیون دلاری وزارت امور کهنه سربازان آمریکا برای برنامه‌های مقابله با خودکشی در میان اعضای خود خبر داد.

به گزارش  شفقنا، به نقل از پایگاه خبری المعلومه، در این گزارش به نقل از «مایانک مشرک»، یکی از بنیانگذاران پروژه «تلویدا» آمده است: «پیشگیری از خودکشی در میان جانبازانی که در تهاجمات عراق و افغانستان شرکت داشتند، دشوار است، اما تلاش می‌کنیم آن‌ها را به سمت دسترسی به اینترنت سوق دهیم».

او افزود: «توانایی دسترسی به مراقبت‌های جسمانی پزشکی به اندازه خود مراقبتی از سلامت روان مهم است».

به نوشته آرمی تایمز، علی‌رغم سال‌ها تمرکز بر این موضوع، کاهش خودکشی در میان کهنه‌سربازان هدفی دست نیافتنی برای برنامه‌ریزان سیاست بوده است.

مقامات وزارت کهنه سربازان در پاییز گذشته اعلام کردند که تعداد حالات خودکشی در سال ۲۰۲۰ (طبق آخرین آمار) روزانه ۱۷ مورد بود. البته این آمار کمترین میزان از سال ۲۰۰۶ بود. سالی که تعداد موارد خودکشی در میان سربازانی که از عراق و افغانستان باز می‌گشتند، به شدت افزایش یافت.

طبق گزارش آرمی تایمز وزارت کهنه سربازان کمک‌های بلاعوض به ارزش بیش از ۲۰ میلیون دلار به ۴۰ شرکت در ماه های اخیر ارائه کرده است، از جمله پرداخت های یک میلیون دلاری یا بیشتر برای پنج پروژه ویژه که در این هفته به تصویب رسیده‌اند

دکتر «متیو میلر»، مدیر اجرایی پیشگیری از خودکشی در ویرجینیا، گفت: «پیشگیری از خودکشی کهنه سربازان نیازمند یک رویکرد بهداشت عمومی است و همه باید نقشی ایفا کنند.»

به گفته او گروه غیرانتفاعی Stop Soldier Suicide پروژه‌ای به نام «جعبه سیاه» به راه انداخته است که داده‌های دستگاه‌های دیجیتال جانبازانی را که در اثر خودکشی جان باخته‌اند، تجزیه و تحلیل می‌کند تا «مدل‌های را توسعه دهد که می تواند الگوهای خطر ناشناخته قبلی را شناسایی کند.» این موضوع شامل مواردی مانند مشاهده تغییرات در الگوهای خواب، استفاده از زبان تهاجمی‌تر در پیامک‌ها و سایر اختلالات در عادات عادی است.

به گفته «متیو میلر» هدف از این برنامه، یافتن نشانه‌‌هایی است که افراد پیش از خودکشی با آن مواجه می‌شوند و موجب می‌شود آن‌ها را به سمت خودکشی سوق دهد.

در این راستا «جو بایدن» هفته گذشته در نطق سالیانه خود در نشست مشترک اعضای سنا و مجلس نمایندگان در ساختمان کنگره آمریکا گفت: «باید برای اشتغالزایی برای نظامیان سابق (کهنه سربازان) اقدام کنیم. هیچکس نباید در آمریکا بی خانمان باشد این مسئله بویژه درباره نظامیان سابق مصداق دارد که برای کشور خدمت کرده اند. هر روز بیست و پنج نظامی سابق را به علت خودکشی از دست می‌دادیم. حالا هر روز هفده نظامی سابق را به علت خودکشی از دست می‌دهیم».

 



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید