اسفند داغ پرسپولیس مقابل سپاهان

0
61



کد خبر : ۱۸۷۱۲۷۲ |
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۶ |
۳٫۲K بازدید |

۱
دیدگاه

آمار تقابل سرخ‌پوشان برابر طلایی‌های مدعی


سرخ‌ها در تاریخ رقابت خود در اسفندماه برابر سپاهان برتری محسوسی نسبت به حریف شکل داده‌اند.

اسفند داغ پرسپولیس مقابل سپاهان

به گزارش “ورزش سه”، پرسپولیس خود را مهیای یکی از هیجان‌انگیزترین تقابل‌ها برابر سپاهان در مرحله یک هشتم جام حذفی می‌کند. دیداری که به واسطه شرایط رقابتی دو تیم از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار شده است.

پرسپولیس و سپاهان این هفته برای هفتاد و نهمین بار در چارچوب مسابقات رسمی و دهمین بار در چارچوب بازی‌های جام حذفی، برابر یکدیگر به میدان خواهند رفت. در ۷۸ پیکار قبلی، ۳۳ مسابقه در جریان وقت‌های قانونی و اضافه با تساوی به پایان رسیده است و پرسپولیس ۲۶ پیروزی و ۱۹ شکست در کارنامه دارد.

مصاف دو تیم قدمتی بیش از ۵۱ سال دارد و اولین رویارویی آنها در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۰ در چارچوب دیدارهای جام منطقه‌ای رقم خورد که با گل‌های محمود خوردبین و حسینعلی کلانی به سود سرخپوشان پایان یافت. در آن دیدار زنده‌یاد جعفر کاشانی کاپیتان پرسپولیس بود.

بیشترین پیروزی متوالی در همان دوران و در پنج مسابقه از سال ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۴ رقم خورد. سپاهان اولین امتیاز خود برابر پرسپولیس را با تساوی بدون گل در آبان ۱۳۵۴ به دست آورد و برای کسب اولین پیروزی خود نیز ۲۲ سال و تا بهمن ۱۳۷۲ صبر کرد که با تک گل حمید مطهری برای آنها رقم خورد.

بهترین نتیجه برای دو تیم هم به پرسپولیس تعلق دارد که در دومین مصاف و در ۲۹ اسفند سال ۱۳۵۹ رقم خورد و سپاهان با گل‌های ادیبی (۳)، بهزادی (۱۱ و ۵۵)، پروین (۵۷)، خوردبین(۶۴) و وطنخواه(۸۳)، شش‌تایی شد.

دو تیم همچنین ۹ بار در چارچوب دیدارهای حذفی به میدان رفته‌اند. پرسپولیس در این ۹ مسابقه، سه بار در جریان بازی و یک بار در ضربات پنالتی به برتری دست پیدا کرد و سپاهان یک بار در جریان وقت‌های قانونی و دو بار در ضربات پنالتی به پیروزی رسیده است.

به طور کلی با تساوی لحاظ کردن بازی‌هایی که در جریان آن با ضربات پنالتی تیم برتر مشخص شده است؛ سه پیروزی برای پرسپولیس، یک پیروزی برای سپاهان و ۵ تساوی حاصل رقابت‌های دو تیم در چارچوب دیدارهای جام حذفی بوده است.
پرسپولیس و سپاهان تا کنون ۸ بار در ماه اسفند برابر هم در بازی‌های رسمی به میدان رفته‌اند که حاصل آن برای پرسپولیس پنج پیروزی، دو تساوی و یک شکست بوده است.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید