روس‌ها کیفیت جام باشگاه‌های جودو را بالا می‌برند

0
61



کد خبر : ۱۸۷۱۱۳۰ |
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۸ |
۱۰۲ بازدید |

۰
دیدگاه

میراسماعیلی: برای بانوان مسابقات نوروزگاه را داریم


رئیس فدراسیون جودو، گفت: مسابقات جودو بین باشگاهی را با حضور ۱۴ تیم داخلی و خارجی برگزار خواهیم کرد و حضور روس ها در این مسابقات کیفیت رقابت ها را بالا خواهد برد.

روس‌ها کیفیت جام باشگاه‌های جودو را بالا می‌برند

به گزارش “ورزش سه” آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو کشورمان در گفت‌وگو با فارس،‌ در پاسخ به این سوال که مسابقات جودو بین باشگاهی (جام خلیج‌فارس) از چه تاریخی قرار است در تهران برگزار شود، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم قرار است طی روزهای ۵ و ۶ اسفند ماه مسابقات جودو بین‌ باشگاهی جام خلیج‌فارس را به میزبانی تهران و در سالن شهید افراسیابی برگزار کنیم. تیم‌های رعد پدافند، نیروی زمینی ارتش، نفت مسجدسلیمان،‌ شاهین تهران،‌ خشگوار مشهد، مس کرمان و خانه‌جودو ملک به عنوان تیم‌های ایرانی حاضر در این مسابقات باشند. طبق رایزنی‌هایی که انجام شده قرار است ۱۴ تیم باشگاهی داخلی و خارجی در این مسابقات حضور داشته باشند، این مسابقات با حضور ۵ داور خارجی و ۱۲ داور ایرانی برگزار خواهد شد. این برای اولین بار است که مسابقات به صورت تیم به تیم برگزار می شود و تیم خوب و قوی لوکوموتیو مسکو هم در این مسابقات حضور خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به تعلیق جودو ایران ما تصمیم گرفتیم به صورت باشگاهی تیم‌های خارجی و داخلی را در یک جام کنار هم داشته باشیم و یک مسابقه جذاب و دیدنی را در تهران برگزار کنیم؛ به همین دلیل از کشورهای همسایه دعوت کردیم تا در این مسابقات حضور پیدا کنند. تیم روسیه با ۱۵ جودوکار قرار است در این مسابقات شرکت کند که حضور روس‌ها در این مسابقات باعث بالا رفتن سطح فنی مسابقات می‌شود. این رویداد طی دو روز برگزار می‌شود و طبیعتاً حضور ۷ تیم خوب خارجی باعث می‌شود ما یک مسابقات بین‌المللی را در تهران میزبان باشیم.

رئیس فدراسیون جودو در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: حضور تیم‌های خارجی و جودوکاران ایرانی قطعا باعث با تجربه‌‌تر شدن جودوکاران کشورمان می‌شود، بچه‌های ما می‌توانند در این مسابقات با حریفان خارجی مبارزه کنند و از لحاظ فنی مخصوصا مقابل روس‌ها می‌توانند تجربیات خوبی را به دست بیاورند. ضمن اینکه قضاوت داوران خارجی در کنار داوران خوب ایرانی کیفیت مسابقات را بالاتر می‌برد. ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا این رقابت‌ها طی سال‌های آینده نیز برگزار شود.امیدوارم تیم های خوب ایرانی در این رقابت ها نتایج خوبی را کسب کنند.قطعا این مسابقات در شرایط تعلیق بسیار برای ما ارزشمند است.

میراسماعیلی در پاسخ به این سوال که گویا قرار است در بخش بانوان هم مسابقه‌ای در تهران برگزار کنید و آیا تیم خارجی هم به این مسابقات دعوت خواهد شد؟گفت: طبق برنامه‌ریزی وزارت ورزش و جوانان قرار است یک بازی‌هایی به نام نوروزگاه در چندین رشته در تهران برگزار شود. با توجه به اینکه خیلی دیرهنگام موافقت اولیه برای برگزاری این مسابقات در رشته جودو به ما داده شد، اما ما بلافاصله رایزنی ها را آغاز کردیم تا جودو بانوان هم در بازی های نوروزگاه مشارکت داشته باشد. این مسابقات اواسط اسفند ماه در تهران با حضور تیم‌های خارجی برگزار خواهد شد و بانوان کشورمان نیز این فرصت را دارند تا در این رقابت ها حضور داشته باشند.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید