نماینده مجلس: مجموعه‌های اجرایی درباره تفاوت واردات بین سامسونگ و آیفون توضیح دهند

0
71


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت که باید مجموعه‌های اجرایی به این موضوع پاسخ دهند که چه تفاوتی بین واردات تلفن همراه سامسونگ وجود دارد که جلوی واردات گوشی مدل آیفون ۱۴ به بعد را گرفته‌اند.

حجت الله فیروزی در واکنش به بخشنامه گمرک مبنی بر ممنوعیت واردات گوشی آیفون ۱۴ به بعد گفت: مباحث مربوط به حوزه رجیستری از جمله مسائلی است که در اختیار گمرک است پس اینکه بگوییم قانون خاصی درباره فلان کالا وجود دارد، چنین چیزی نیست.

وی افزود: دولت برای تنظیم گری بازار کالا و ارز تصمیماتی می‌گیرد؛ اینکه چه تفاوتی بین واردات تلفن همراه مدل سامسونگ و مدل آیفون وجود دارد به سیاست‌های وارداتی بر می‌گردد اما اساسا به جهت نیاز استفاده تفاوت خاصی وجود ندارد.

این نماینده مجلس در مورد اینکه چرا مجوز واردات به تلفن همراه مدل سامسونگ داده می‌شود اما جلوی واردات آیفون مدل ۱۴ به بعد را می‌گیرند، گفت: اینها به سیاست‌های اجرایی دولت بر می‌گردد چون تفاوتی بین کالا وجود ندارد و هر دو مصرفی است. اگر قرار به محدودیت واردات باشد از آن لحاظ بوده که ارزبری نداشته باشد پس اگر قرار باشد که ارزی داده شده تا کالایی وارد شود دیگر فرقی نمی‌کند برند آن کالا چه باشد.

فیروزی در عین حال گفت: البته بعضی وقت‌ها به جهت آنکه بخواهیم کالای کشور متخاصم را تحریم کرده و خریداری نکنیم، جلوی واردات گرفته می‌شود؛ اینها سیاست‌هایی است که دولت اتخاذ می‌کند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: بر این اساس امکان دارد که این سیاست به دلیل مدیریت فضای ارزی و یا بحث تحریم کشور متخاصم باشد و به این دلیل ممنوعیت واردات گذاشته باشند.

دولت تکلیف رجیستری شدن گوشی‌های آیفون ۱۴ موجود در کشور را مشخص کند

فیروزی درباره تکلیف رجیستری شدن گوشی‌های موجود در کشور با مدل آیفون ۱۴ گفت: در حال حاضر تعدادی گوشی همراه آیفون ۱۴ توسط مسافر به کشور وارد شده و یا وارد کنندگانی هستند که اقدام به خریداری این کالا کرده و می‌خواهند به کشور وارد کنند؛ باید دولت در این باره تصمیم گیری کند چون نمی‌توان این وضعیت را در بلاتکلیفی گذاشت. چه گوشی‌هایی که همراه مسافر آمده و چه گوشی‌هایی که سفارش داده شده و خریداری کرده‌اند. نباید آنها بلاتکلیف بمانند؛ در نهایت باید مجموعه اجرایی پاسخ دهد که چه تفاوتی بین سامسونگ و آیفون وجود دارد.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید