کمیته انضباطی: ساپینتو، کمیته اخلاق: یحیی!

0
68



کد خبر : ۱۸۷۱۳۷۶ |
۰۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۷ |
۲K بازدید |

۰
دیدگاه

تفاوتی که متوجه نشدیم


رکن های قضایی فدراسیون فوتبال به نظر می رسد، برخورد جالبی را با تخلفات مربیان دو تیم استقلال و پرسپولیس در کنفرانس های خبری در پیش گرفته اند.

کمیته انضباطی: ساپینتو، کمیته اخلاق: یحیی!

به گزارش “ورزش سه”، یکی از اعتراضات باشگاه استقلال به رای محرومیت ۴ جلسه ای ریکاردو ساپینتو و هم چنین جریمه نقدی ۱۰ درصدی این مربی این بود که رسیدگی به تخلفات مربی در کنفرانس خبری بر عهده کمیته اخلاق است نه کمیته انضباطی. از ابتدا هم مقرر شده بود، کمیته انضباطی تنها به تخلفاتی رسیدگی کند که داخل زمین رخ می دهد و رسیدگی به تخلفات خارج از مستطیل سبز برعهده کمیته اخلاق باشد. حتی رسیدگی به درخواست های مالی بازیکنان، مربیان و حتی باشگاه ها هم از کمیته انضباطی سلب و به کمیته وضعیت محول شده است تا کمیته انضباطی با تمرکز بیشتری به تخلفات روی داده در زمین فوتبال رسیدگی کند.

به نظر می رسد، اعتراض باشگاه استقلال به این موضوع درست است چرا که روز گذشته یحیی گل محمدی به خاطر ارتکاب تخلف شبیه به ریکاردو ساپینتو از سوی کمیته اخلاق احضار شده است. البته در مورد شدت و حدت خطاها این رکن  های قضایی فدراسیون فوتبال هستند، تصمیم می گیرند اما یحیی گل محمدی به همین بهانه ای به کمیته اخلاق احضار شد که ریکاردو ساپینتو از سوی کمیته انضباطی با محرومیت ۴ جلسه ای و جریمه نقدی ۱۰ درصدی مواجه شد. یعنی ایراد صحبت های غیر متعارف در کنفرانس های خبری. بماند که زمان احضار یحیی گل محمدی به کمیته اخلاق روز بازی با سپاهان است و گویی تقویم مسابقات لیگ برتر از نظر اعضای این کمیته زمانی که دست به احضار ارکان تیم ها می زنند، مهم نیست!

دوگانگی در برخورد با تخلفات بدون شک موضوع جالب توجهی نیست. اگر رسیدگی به تخلفات مربی در کنفرانس خبری بر عهده کمیته انضباطی است یحیی گل محمدی هم باید توسط کمیته انضباطی دعوت شود یا اگر در رسیدگی به تخلفات ریکاردو ساپینتو اشتباهی صورت گرفته و این پرونده باید از سوی کمیته اخلاق مورد بررسی قرار گیرد، این رویه باید اصلاح شود و کمیته انضباطی می تواند با صدور موقت رسیدگی به این تخلف را به کمیته اخلاق محول کند. دوگانگی در برخورد حتی اگر آرایی که صادر می شود، کاملا درست و منطبق بر قانون باشد، اعتراض باشگاه ها را به همراه خواهد داشت و این موضوعی است که باید به طور جدی مورد توجه فدراسیون فوتبال قرار گیرد.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید