آمادگی بانک ملی ایران برای اجرای تصمیم بانک مرکزی درباره ارائه ارز خدماتی

0
70


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با اعلان رسمی بانک مرکزی و آغاز رسمی فعالیت مرکز مبادله ارز و طلای ایران از دوم اسفندماه جاری،بانک ملی ایران آمادگی دارد تا نسبت به ایفای وظایف محوله به عنوان بانک عامل در این باره اقدام کند.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران،بر اساس اطلاعیه ای که بانک مرکزی در این باره منتشر کرده است، مرکز مبادله ارز و طلای ایران، دارای چندین تالار معاملاتی و عرضه ارز و طلا خواهد بود که در مرحله نخست تالار ارز خدماتی و تالار حواله مرکز مبادله ایران در آن گشایش شده و شروع به فعالیت خواهد کرد.

در این اطلاعیه آمده است: متقاضیان ارز خدماتی با مراجعه به مرکز مبادله ارز و طلای ایران به شرح زیر اقدام به دریافت نیاز واقعی ارزی خود در قالب اسکناس یا حواله ارز می کنند.

بر این اساس متقاضی باید به تارنمای مربوطه مراجعه و نیاز واقعی ارزی خود را ثبت و همچنین اسناد و مدارک مرتبط با هر سرفصل را در سامانه طراحی‌شده جهت بررسی دستگاه اجرایی ذیربط بارگذاری کند.

اسناد و مدارک مربوطه توسط دستگاه اجرایی ذیربط ملاحظه و بررسی و متقاضی به بانک ملی ایران ارجاع داده می‌شود؛ متقاضیان پس از تایید پرداخت، جهت دریافت حجم ارزی اسکناس یا حواله تاییدشده به شعب منتخب بانک ملی ایران مراجعه می کنند و مراتب به طریق مقتضی به ایشان اطلاع‌رسانی‌ می‌شود.

گفتنی است بانک ملی ایران آمادگی دارد تا بر اساس تصمیم بانک مرکزی در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) به مسافران واجد شرایط، ارز مسافرتی مورد نیاز را پرداخت کند.

بانک ملی ایران در فرودگاه بین المللی امام (ره)دارای یک شعبه و چندین باجه بانکی مجهز به دستگاه های خودپرداز ارزی است و مسافران گرامی واجد شرایط، پس از طی مراحل یاد شده در اطلاعیه بانک مرکزی، می توانند با سهولت نسبت به تامین ارز مورد نیاز خود،اقدام کنند.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید