کاهش بی‌سابقه موالید در سال جاری نسبت به سال‌های قبل

0
68


|


۱۴۰۱/۱۲/۰۱ ۲۲:۲۵:۰۰

|

|


روزنامه جمهوری اسلامی هشدار داد:



روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: در شرایط کنونی حتی اگر خانواده‌هائی تمایل به داشتن فرزند پیدا کنند، مشکلات شدید اقتصادی و هزینه‌های کمرشکن اجازه نمی‌دهد به سوی فرزنددار شدن بروند. مشوق‌های مادی در نظر گرفته شده در برابر کوه مشکلات اقتصادی موجود اصولاً به حساب نمی‌آیند.




 کاهش بی‌سابقه موالید در سال جاری نسبت به سال‌های قبل


|


۱۴۰۱/۱۲/۰۱ ۲۲:۲۵:۰۰

روزنامه جمهوری با استناد به آمار نسبت به عدم تمایل خانواده‌ها برای فرزندآوری هشدار داده و در همین حال با اشاره به تورم و گرانی به مسئولان متذکر شده حتی اگر کسی تمایل به فرزندآوری هم داشته باشد هزینه‌های کمرشکن منصرفش می‌کند.

به گزارش جمهوری اسلامی، اینکه اینهمه تلاش برای تشویق شدن مردم به فرزندآوری نتیجه‌ای نداشته و علیرغم تامین تسهیلات ویژه، آمارها از حتی از ۱۳۹۰ تاکنون خبر می‌دهند، نشان از واقعیتی دارد که توجه کردن مسئولان به آن بسیار ضروری است. 

این روزنامه با بیان این مقدمه نوشته است: صرف در اختیار گذاشتن خودرو، وام و تسهیلات مسکن نمی‌تواند مردم را به فرزندآوری تشویق کند. برای شکستن این بن‌بست، حداقل دو اقدام اساسی لازم است. اولین اقدام، خارج ساختن کشور از بحران اقتصادی است و اقدام دوم، تغییر فرهنگ زندگی بدون فرزند یا تک‌فرزندی به فرهنگ فرزندخواهی. در شرایط کنونی حتی اگر خانواده‌هائی تمایل به داشتن فرزند یا فرزندانی پیدا کنند، مشکلات شدید اقتصادی و هزینه‌های کمرشکن نگهداری و پرورش فرزند اجازه نمی‌دهد به سوی فرزنددار شدن بروند. مشوق‌های مادی در نظر گرفته شده در برابر کوه مشکلات اقتصادی موجود اصولاً به حساب نمی‌آیند. با تبلیغ و توصیه نیز نمی‌توان کاری از پیش برد. با برطرف ساختن بحران اقتصادی راه برای تغییر فرهنگ نیز هموار خواهد شد و فقط در آن صورت است که می‌توان به افزایشی شدن فرزندآوری امیدوار بود.

 




منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید