اجرای اعدام شارمهد واکنش شدیدی به‌دنبال خواهد داشت

0
84


|


۱۴۰۱/۱۲/۰۲ ۲۲:۱۵:۳۲

|

|





وزارت خارجه آلمان ادعا کرده که مجازات اعدام نه تنها «ظالمانه، غیرانسانی و تحقیرآمیز» است و مدعی شده بلکه جمشید شارمهد هرگز حتی کوچکترین امکانی برای یک محاکمه عادلانه نداشته است




آلمان: اجرای اعدام شارمهد واکنش شدیدی به‌دنبال خواهد داشت


|


۱۴۰۱/۱۲/۰۲ ۲۲:۱۵:۳۲

وزارت خارجه آلمان با انتشار بیانیه‌ای صدور حکم اعدام برای جمشید شارمهد، زندانی دوتابعیتی ایرانی-آلمانی را غیرقابل قبول خواند و مدعی شد اجرای این حکم «واکنش شدیدی» در پی خواهد داشت.

به‌گزارش اعتمادآنلاین و به نقل‌از خبرگزاری فرانسه بر اساس این بیانیه وزارت خارجه آلمان ادعا کرده که مجازات اعدام نه تنها «ظالمانه، غیرانسانی و تحقیرآمیز» است و مدعی شده بلکه جمشید شارمهد هرگز حتی کوچکترین امکانی برای یک محاکمه عادلانه نداشته است.

این بیانیه از قول آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان، می‌افزاید به رغم تلاش‌های فشرده و در سطح بالای دولت آلمان، شارمهد را از دسترسی کنسولی و حق انتخاب وکیل محروم کرده و دولت آلمان را در جریان روند دادرسی و تاریخ دادگاه‌ها قرار داده نشده.».

وزارت خارجه آلمان تصریح کرده است: «ما از ایران می‌خواهیم که این کاستی‌ها را در فرآیند دادگاه تجدیدنظر جبران کند، حکم را بر اساس آن اصلاح و از مجازات اعدام خودداری کند».

جمشید شارمهد متولد سال ۱۳۳۴ تبعه ایران و دارای تابعیت مضاعف آلمان است. او که متهم است با ریاست متهم است یک رشته فعالیت تروریستی، از جمله بمب‌گذاری در حسینیه شهدای شیراز، را هدایت کرده، مرداد سال ۱۳۹۹ در جریان سفری به امارات متحده عربی، در دوبی بازداشت و به ایران منتقل شد.او به متهم است به افساد فی‌الارض و امروز اعلام شد که به اعدام محکوم شده است.

 




منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید