اینترمیلان- پورتو، پرچم ایران در لیگ قهرمانان

0
73



کد خبر : ۱۸۷۱۷۸۳ |
۰۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۵:۱۰ |
۱۱۲ بازدید |

۰
دیدگاه


اینترمیلان در بازی رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در سن سیرو میزبان پورتو خواهد بود. اینتر در گروه C پس از بایرن‌مونیخ دوم شد و پورتو به‌عنوان صدرنشین گروه B به دور بعد صعود کرد.

اینترمیلان- پورتو، پرچم ایران در لیگ قهرمانان

به گزارش وزش سه، نراتزوری در ۵ بازی آخر خود شکست نخورده است و بعد از برد خانگی ۳-۱ مقابل اودینزه به این بازی رسیده است. از سوی دیگر پورتو سال ۲۰۲۳ را با موفقیت آغاز کرده و در تمام مسابقات بجز یک بازی پیروز شده است. آنها در آخر هفته، به لطف گل دقیقه ۴۴ تونی مارتینز،  ریو آوه را ۱-صفر در خانه شکست دادند و حالا آماده تقابل با شاگردان اینزاگی هستند.
در سمت مقابل اینتزاگی ۲فصل پیاپی اینتر را به دور حذفی لیگ قهرمانان می‌برد؛ اتفاقی که مدتی حتی با کونته هم شدنی نبود. فصل پیش لیورپول فینالیست را در بازی برگشت در انگلیس بردند اما موفق به صعود به یک‌چهارم نشدند. حالا مقابل پورتو می‌توانند پس از مدت‌ها این طلسم را بشکنند، مقابل کونسیسائو که زمانی در همین اینتر بازی می‌کرد.

1804484

*مهدی طارمی ستاره ایرانی پورتو چهره ویژه این مسابقه بای ماست. او  در ۵بازی این فصل لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته و یکی را به‌دلیل محرومیت از دست داده. در این ۵بازی میانگین یک گل زده در هر بازی را ثبت کرده و ۲پاس‌گل هم داده. در ۸۲درصد دقایق ممکن بازی کرده و روی ۵۸درصد گل‌های تیمش در اروپا تأثیر مستقیم گذاشته. در مجموع ۳۴بازی این فصل در همه رقابت‌ها ۲۰گل و ۱۱پاس‌گل ثبت کرده؛ هر ۱۳۰دقیقه یک تأثیرگذاری روی گل. اینها باز هم برای پرتغالی‌ها کم است!
* بروزوویچ از چشم اینتزاگی و هواداران افتاده و کمتر از گذشته بازی می‌کند. شاید او به‌زودی باشگاه را ترک کند و فرانک کسیه که در بارسلونا اوضاع خوبی ندارد به سری‌آ برگردد و برای این دشمن باشگاه سابقش بازی کند.

1804483

*این دهمین باری است که اینتر میزبان یک تیم پرتغالی است. آنها در ۹بار میزبانی قبلی شکستی نداشتند و تنها یک مساوی به حریفان پرتغالی دادند. تنها تیمی که در جوزپه مه‌آتزا شکست نخورد، بواویشتا در جام یوفا(۱۹۹۱)بود.
*پورتو مقابل ایتالیایی‌ها عملکرد خوبی دارد. در ۷رویارویی قبلی تنها یک‌بار مقابل آنها شکست خورده که یوونتوس فصل ۲۱-۲۰۲۰با رونالدو بوده و در بقیه موارد ۴برد و ۲تساوی به‌دست آورده.
*طارمی تاکنون با به ثمر رساندن ۵گل و ساختن ۲پاس گل در صدر بهترین بازیکنان آسیایی در لیگ قهرمانان این فصل قرار دارد. دایچی کامادا، ستاره تیم ملی ژاپن و عضو باشگاه فرانکفورت با ۳گل بعد از طارمی قرار دارد. سون هیونگ مین تنها ۲گل در لیگ قهرمانان به ثمر رسانده است.

1804482

* ترکیب‌های احتمالی
اینترمیلان ترکیب (۲-۵-۳):
اونانا؛ اشکرینیار، باستونی، آچربی; دامفریز، بارلا، چالهان اوغلو، بروزوویچ، دیمارکو؛ لوکاکو، لائوتارو مارتینز
ترکیب پورتو (۲-۴-۴):
کاستا؛ ماریو، په‌په، کارمو، سانوسی؛ فرانکو، اوستاکیو، گروییچ، په‌په؛ طارمی، مارتینز



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید