آخرین اخبار از سقوط دلخراش بالگرد حامل وزیر ورزش

0
65



کد خبر : ۱۸۷۲۰۶۹ |
۰۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۰ |
۲۲۴٫۱K بازدید |

۳۳
دیدگاه

سانحه‌ای که یک کشته داد


طبق ادعای خبرگزاری نزدیک به دولت، بالگرد حامل وزیر ورزش دچار سانحه هوایی شده است.

آخرین اخبار از سقوط دلخراش بالگرد حامل وزیر ورزش

به گزارش “ورزش سه” حدود ساعت ۱۶ روز پنجشنبه، چهارم اسفندماه سال ۱۴۰۱، خبری شوکه‌کننده فضای جامعه ورزش ایران را تحت تاثیر خود قرار داد. سقوط بالگرد وزیر ورزش و جوانان در شهرستان بافت استان کرمان.

حمید سجادی که برای افتتاح چندین پروژه ورزشی به استان کرمان سفر کرده بود، بعد از ظهر امروز طبق برنامه با معاونین خود و البته چندین مدیر محلی تصمیم گرفت به وسیله بالگرد سازمان هلال احمر به ۱۶۰ کیلومتری شهر کرمان، یعنی شهرستان بافت برود.

این بالگرد درحالی‌که به مقصد رسیده و در حال فرود روی زمین چمن استادیوم بافت بود، تعادلش را از دست داد و دچار حادثه‌ شد. حادثه‌ای که نشان می‌دهد قسمت عقب این بالگرد به طور کامل از بدنه جدا شده است. با این حال در همان ابتدا اعلام شد که حال تمامی سرنشینان این پرواز مساعد بوده و برای درمان به مراکز پزشکی منتقل شده‌اند. خبری که تنها چند دقیقه صحت داشت و بعد از آن نام اولین قربانی توسط رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بافت اعلام شد.

متاسفانه اسماعیل احمدی، مشاور وزیر ورزش و مدیرکل حوزه وزارتی وزارتخانه، اولین فوت شده این حادثه تلخ نام گرفت.

1804997

“ورزش سه” به محض دریافت اخبار تکمیلی، جزییات بیشتری از این حادثه را در اختیار مخاطبین خود قرار می‌دهد:

۲۰:۳۰- لحظه سقوط بالگرد وزیر ورزش در بافت کرمان


۲۰:۲۳- طبق اطلاعات به دست آمده، پالیزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان حال وخیم‌تری نسبت به باقی نفرات این حادثه دارد و تحت مداوا قرار گرفته است.


۲۰:۲۰- فداکار، استاندار کرمان و زاهدی و پورابراهیمی، نمایندگان کرمان در مجلس شورای اسلامی با حضور در بیمارستان شهید باهنر کرمان وضعیت را از نزدیک تحت کنترل دارند.


۱۹:۵۸- صابری، رئیس مرکز اورژانس کرمان در پاسخ به این پرسش که اگر امکانات درمانی بیمارستان بافت کامل بود، احتمال داشت که اسماعیل احمدی زنده بماند، گفت: آقای احمدی در همان لحظات اولیه انتقال به بیمارستان فوت کرد و هیچ خدمات خارج از اورژانس هم دریافت نکرد و حالش وخیم بود.


۱۹:۵۵- لاشه هواپیمای سقوط کرده حامل وزیر ورزش و همراهان


۱۹:۵۲- لحظه سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش


۱۹:۵۲- دکتر صابری رئیس اورژانس بیمارستان باهنر کرمان دقایقی پیش در گفتگویی با خبرنگار “ورزش‌سه” که در محوطه بیمارستان مستقر است، درباره آخرین شرایط سلامتی حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان اینطور توضیح داده است: خوشبختانه اولین سی تی اسکن مشکلی نداشته است و سی‌تی‌اسکن دوم برای اطمینان بیشتر از وضعیت سلامتی ایشان در حال انجام است.


۱۹:۴۵- رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: حال ستوده نژاد مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی، علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران و پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان خوب نیست و به همراه وزیر جهت تکمیل اقدامات درمانی در حال انتقال به بیمارستان شهید باهنر کرمان هستند.


۱۹:۴۰- وزیر ورزش دقایقی پیش به بیمارستان باهنر کرمان منتقل شد و بلافاصله پژشکان او را به اتاق عمل بردند.


۱۹:۳۵- با دستور رئیس جمعیت هلال‌احمر، تیم کارشناسان فنی و متخصص هلال‌احمر با هدف بررسی علت و یا علل سانحه سقوط بالگرد این جمعیت به کرمان اعزام شد. پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر در پی وقوع این حادثه، از اعزام تیم کارشناسان فنی هلال‌احمر به منطقه بافت کرمان به منظور بررسی علت و یا علل سقوط بالگرد جمعیت خبر داد.


۱۹:۳۰- احمد راستینه، رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پی وقوع حادثه برای بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان گفت: پیگیر وضعیت سلامتی وزیر هستیم. از لحظه وقوع این حادثه پیگیر اخبار مربوطه و وضعیت سلامتی وزیر هستم. همچنین امیدوارم مشکل خاصی برای ایشان پیش نیاید و در راستای خدمت به جامعه ورزشی کشور بتوانند با حفظ سلامتی در این عرصه حضور داشته باشند.


۱۹:۲۰- محسن معتمدکیا، مدیر کل اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و مدیر رسانه تیم ملی ایران که یکی از همراهان وزیر در سفر به بافت بوده است، از سلامتی خودش خبر‌ داد.
او گفت: حالم خوب است، آرزوی سلامتی برای بقیه می‌کنم. شما خبرهای خوب مخابره کنید.
بر اساس اطلاعات به دست آمده کتف محسن معتمدکیا شکسته است.


۱۹:۱۳- خونریزی شدید وزیر ورزش بعد از سقوط بالگرد


۱۹:۱۰- اسامی مصدومان سانحه امروز بالگرد در کرمان

1805036

۱۹:۰۵- غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی، در گفت‌وگویی کوتاه با ورزش سه اعلام کرد که وضعیت حمید سجادی اصلا خوب نیست و جمجمه او به شدت آسیب دیده است. نوروزی اعلام کرد که وزیر ورزش به زودی به بیمارستان کرمان منتقل خواهد شد تا احتمالاً طی ساعات آینده تحت عمل جراحی قرار بگیرد.

1804999

۱۸:۵۰- صابری رئیس اورژانس کشور: سه تن از سرنشینان بالگرد شامل وزیر و آقای ستوده و مدیر کل وزرش و جوانان استان تهران در حال انتقال به بیمارستان کرمان هستند. وضعیت عمومی سجادی پایدار است و باید به کرمان برسند و بعد از دریافت خدمات درمان اظهار نظر کرد. ۱۴ نفر دیگر وضعیت خوبی دارند.
وی در رابطه با خونریزی مغزی وزیر ورزش گفت: بله وزیر خونریزی کرده است و علائم حیاتی و نبض و فشار خون ایشان پایدار است و اگر نیاز به عمل جراحی داشته باشد انجام می شود. آقای ستوده دچار ضربه مغزی شده است و مدیر کل ورزش جوانان ضربه به کمر دارد و آسیب‌های نخاعی دیده است. وزیر تا لحظاتی دیگر وارد کرمان می‌شود و تیم جراح در کرمان آماده است.

1804998

۱۷:۴۵- مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمان: سجادی به بیمارستان شهید باهنر کرمان منتقل می‌شود. در سی تی اسکن اولیه تشخیص خونریزی مغزی داده شده است، اما وزیر تا زمان سوار شدن به آمبولانس وضعیت ثابتی داشته و در حال مکالمه با اطرافیان بوده است.


۱۷:۳۵- رئیس اورژانس کرمان لحظاتی پیش خبر داد که حال چهار نفر از مصدومین حادثه سقوط بالگرد مساعد نیست و در حال انتقال به کرمان هستند و یکی از این چهار نفر حمید سجادی است.
او گفت که سایر مصدومان مشکل خاصی ندارند و به‌صورت سرپایی یا در تخت‌های اورژانس، در حال مداوا هستند.
رئیس اورژانس کرمان با ابراز تاسف از حال وزیر ورزش و جوانان گفت: “متاسفانه وزیر ورزش خونریزی مغزی کرده و در حال انتقال به بیمارستان کرمان است.”


۱۷:۳۱- رئیس اورژانس کرمان اعلام کرد که سیدحمید سجادی، وزیر ورزش، در نتیجه سانحه بالگرد در شهرستان بافت دچار خونریزی مغزی شده و کار انتقال وی از بافت به مراکز درمانی در حال انجام است.


۱۷:۰۸- اما در ادامه رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بافت، هویت مدیر فوت‌شده را اعلام کرد و گفت: متاسفانه در حادثه بالگرد اسماعیل احمدی، مشاور وزیر ورزش و جوانان، جان باخت.


۱۷:۰۳- طبق گفته معاون سیاسی ا‌ستاندار کرمان، متاسفانه پس از‌ بررسی نهایی، یکی از مدیران حاضر در این بالگرد بر اثر سانحه‌ای که پیش آمد جان باخته است. اسم این شخص هنوز مشخص نیست، به محض مشخص شدن اسم این مدیر، اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.


۱۶:۵۸- هم‌چنین هلال احمر استان کرمان هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: بالگرد جمعیت هلال‌احمر که حامل وزیر ورزش بود، عصر امروز هنگام فرود در مجموعه ورزشی شهرستان بافت درحالی‌که نزدیک به نشستن بود سقوط کرد.
بر اثر سقوط بالگرد هلال‌احمر که نزدیک چند متری زمین کنترل خود را از دست داده بود، ١٦ نفر از سرنشینان زخمی شدند که به مراکز درمانی بافت انتقال یافتند.


۱۶:۵۵- روابط عمومی استانداری کرمان هم در این خصوص اعلام کرد: وزیر و همراهانش در سلامت هستند.
در این باره محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان، گفت: بالگرد حامل وزیر ورزش ۱۲ سرنشین داشته که در نتیجه سانحه هنگام نشستن در ورزشگاه بافت صدمه دیدند اما حال آنان مساعد است.
به گفته فداکار، بالگرد یک بار می‌نشیند بعد بلند می‌شود که در نوبت دوم نشستن دچار سانحه شده است.
استاندار کرمان با بیان اینکه علت در دست بررسی است گفت: حال مصدومان مساعد است و در بیمارستان بافت تحت درمان قرار دارند.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید