آیا سعید رحمانی به سرآوا باز می‌گردد؟

0
94


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیا سعید رحمانی به سرآوا باز می‌گردد؟

همزمان با برگزاری مجمع عمومی شرکت سرآوا، اعضای جدید هیئت مدیره این شرکت انتخاب شده‌اند. شنیده‌های تریبون‌نیوز حاکی از آن است که بعد از سال‌ها دوری سعید رحمانی بار دیگر به ترکیب اعضای هیئت مدیره این شرکت قدیمی فعال در حوزه سرمایه‌گذاری اکوسیستم استارتاپی کشور باز می‌گردد. البته طبق این شنیده‌ها هنوز فرایند حقوقی و تشریفات قانونی این انتخابات نهایی نشده است.

تا شهریور ماه سال ۱۳۹۸ سعید رحمانی، مدیرعامل سرآوا بود که در نهایت با خروج از کشور از مدیریت این شرکت به صورت غیرمستقیم خارج شد. در نهایت این جدایی، علی سمساریلر به عنوان مدیرعامل بر این صندلی تکیه زد. اما تنها ۵ ماه از شروع فعالیت او در این سمت نگذشته بود که به دنبال فشارها مجدد او نیز از مدیرعاملی سرآوا کنار گذاشته شد.

در گام بعدی نیز بعد از فرازونشیب‌های بسیار در یک پوست‌اندازی جدی علی فیاض‌بخش در بهمن ۱۳۹۸ بر صندلی پرحاشیه مدیریت سرآوا نشست. در آن زمان با اضافه شدن اعضای جدیدتر به هیئت مدیره سرآوا این شرکت سعی کرد جای پای سعید رحمانی را از این شرکت کمرنگ‌تر کند تا شرکت‌هایی که سرآوا روی آنها سرمایه‌گذاری کرده بود برای فعالیت خود و همچنین ورود به بازار بورس دچار مشکل نشوند.

برای نمونه دیجی‌کالا، کافه‌بازار و علی‌بابا از جمله شرکت‌هایی هستند که بخشی از سرمایه‌گذاری آن توسط سرآوا انجام شده است. مدیران این شرکت‌ها در گفت‌وگوهای مختلف به صورت رسمی و غیررسمی اعلام کرده‌اند که یکی از دلایلی که باعث شده تا کنون این شرکت موفق به ورود بازار سرمایه نشود، مدیریت در سرآوا بوده است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که از دیگر افرادی که به هیئت مدیره سرآوا اضافه شده‌اند هیبت‌الله سمیع است که معاون مدیرعامل بانک تجارت است. مصطفی طهماسبی دیگر عضو اضافه شده به هئیت مدیره سرآوا است که مرداد ماه سال جاری به عنوان مدیرعامل شرکت سکوی بانکداری باز سنباد انتخاب شد.

از دیگر اعضای جالب انتخاب شده برای ساختار جدید سرآوا فرهاد مرتضوی‌نژاد است که مدیرعامل شرکت توزیع و پخش نوشابه ساتراپ دینا است. شرکت دینا یکی از سهامداران اصلی شرکت دیجی‌کالا نیز محسوب می‌شود.

علی صالحی فروز، بازرس اصلی شرکت بهین داده‌کاوان آرین زیر مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری خطر‌پذیر رهنما از دیگر اعضای جدید شرکت سرمایه‌گذاری سرآواست. همچنین شنیده می‌شود فرزین فردیس، رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری اتاق بازرگانی نیز به عنوان عضو علی‌البدل هیئت مدیره انتخاب شده است.

هم اکنون اکبر هاشمی، سعید باجلان، علی فیاض‌بخش، علیرضا توکلی و وحیدرضا نصابی هیئت رئیسه سرآوا را تشکیل می‌دهند.

با نهایی شدن عضویت این افراد توسط صاحبان سهام سرآوا به نظر می‌رسد ترکیب هیئت مدیره جدید سرآوا دستخوش تغییرات جدی شود، از همین رو انتخاب مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره از بین این افراد برای آینده هلدینگ سرآوا بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

 



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید