رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: موافق دعوت از رئیسی برای جلسه ۶ اسفند هستم/ نگرانیم صحبت‌هایی که در حوزه ارز به رئیسی منتقل می‌شود، جامع و کامل نباشد

0
59


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ما در این جلسه حرف برای گفتن داریم و پیشنهادهایی برای ارائه آماده‌ کرده‌ایم، در واقع ما فقط منتقد سیاست‌های ارزی دولت نیستیم بلکه برنامه پیشنهادی هم برای دولت داریم و چارچوب آن هم مشخص است و براساس تجربیات سنوات گذشته هم است.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با نامه جمعی از نمایندگان به رئیس مجلس با موضوع درخواست دعوت از رئیس جمهور برای حضور در جلسه روز شنبه به منظور بررسی نوسانات اخیر ارزی و اهمیت حضور رئیس جمهور در این جلسه، گفت: طبیعتا اگر آقای رئیس‌جمهور هم بیاید که خیلی بهتر است، به هر حال رئیس‌جمهور در رأس تصمیم‌گیری‌ها حضور دارد و حتما حضور آقای رئیسی کار را بهتر خواهد کرد. من صد در صد با دعوت ایشان موافق هستم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: آقای رئیس‌جمهور می‌تواند با حضور در این جلسه شنونده صحبت‌ها و نظرات نمایندگان باشد. این مساله از این جهت حائز است که در حال حاضر یکی از دغدغه‌هایی که ما داریم این است که صحبت‌هایی که درخصوص سیاست‌های ارزی به آقای رئیس‌جمهور منتقل می‌شود به نوعی باشد که کامل و جامع الاطراف نباشد و شاید دیدگاه‌های متنوع و متفاوت را به اطلاع آقای رئیس جمهور نرسانند.

وی افزود: این کمک می‌کند که زوایای دید مرتبط با حوزه سیاست‌های ارزی بیشتر شود و آقای رئیس‌جمهور هم شنونده دیدگاه‌های مختلف باشد و در کنار آن پیشنهادات مجلس و کمیسیون اقتصادی هم به ایشان و اعضای دولت ارائه شود.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: ما در این جلسه حرف برای گفتن داریم و پیشنهادهایی برای ارائه آماده‌ کرده‌ایم، در واقع ما فقط منتقد سیاست‌های ارزی دولت نیستیم بلکه برنامه پیشنهادی هم برای دولت داریم و چارچوب آن هم مشخص است و براساس تجربیات سنوات گذشته هم است.

وی ابراز داشت: حضور معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی این مجموعه را کامل‌تر می‌کند از جهت اینکه اجرای کار هم برعهده مدیران ارشد اقتصادی دولت است.

پیش از این، جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس روز گذشته در خصوص لغو جلسه امروز میان مجلس و دولت درباره نوسانات ارز به ایلنا گفت: همانطور که روز گذشته از سوی رییس مجلس اعلام شد، قرار بود امروز در مجلس جلسه‌ای با حضور آقایان مخبر معاون اول رئیس‌جمهور، خاندوزی وزیر اقتصاد و فرزین رییس کل بانک مرکزی برگزار شود.

وی ادامه داد: اما از آنجا که صبح امروز جلسه هیات دولت برقرار بود، عملاً آقای مخبر قادر به حضور در این جلسه نبود، همچنین مادر همسر آقای فرزین رئیس بانک مرکزی فوت کرده و ایشان هم امکان حضور در جلسه را نداشت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: برگزاری این جلسه به صبح روز شنبه ۶ اسفند که موعد آغاز بررسی بودجه است، موکول شد، بدین صورت که ابتدا این جلسه برگزار می‌شود و سپس بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در صحن علنی مجلس آغاز خواهد شد.

کوچکی‌نژاد همچنین از نامه بیش از ۵۰ نماینده به رئیس مجلس مبنی بر دعوت از رئیس‌جمهور برای حضور در جلسه صبح شنبه در خصوص نوسانات ارزی اخیر و اثراتی که بر زندگی مردم دارد و نگرانی‌هایی که ایجاد کرده است، خبر داد.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید