رئیس کمیسیون تلفیق: پیشنهاد اختصاص سهمیه ۱۵ لیتری بنزین به خانوارهای فاقد خودرو رای نیاورد

0
83


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شمس الدین حسینی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گفت که در گزارش تلفیق موضوعی مبنی بر اختصاص سهمیه ۱۵ لیتری بنزین به خانوارهای فاقد خودرو نیامده است.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در پاسخ به پرسشی درباره جزییات اختصاص سهمیه ۱۵ لیتری به خانوارهای فاقد خودرو گفت: در انتشار این خبر ناهماهنگی به وجود آمد؛ در زمان رای‌گیری اعلام شد که این پیشنهاد احتیاج به دو سوم رای اعضای تلفیق دارد که نتوانست این میزان رای را کسب کند؛ دوستان گفتند که اگر اصلاحاتی روی پیشنهاد انجام شود دیگر نیاز به دو سوم رای ندارد و لذا خبر را منتشر کردند؛ من گفتم که بررسی می‌کنم تا این موضوع مشخص شود؛ بعد از بررسی معلوم شد که آنچه رای آورده عین پیشنهاد بوده و اصلاحاتی در آن اعمال نشده بود، لذا پیشنهاد الحاقی اختصاص سهمیه ۱۵ لیتری بنزین به خانوارهای فاقد خودرو در گزارش تلفیق نیامده است؛ چون نتوانسته رای دو سوم اعضای تلفیق را کسب کند.

حسینی درباره این‌که آیا نرخ بنزین در لایحه بودجه تغییری کرده است، اظهار کرد: هیچ مصوبه‌ای در تلفیق برای تغییر هیچ فرآورده‌ای وجود ندارد؛ در صدر تبصره ۴ لایحه بودجه، دولت پیش‌بینی کرده بود که نرخ خوراک پتروشیمی فعلی به میزان ۵۰۰۰ تومان در هر مترمکعب تا سقف ۷۰۰۰ تومان افزایش پیدا کند. ما در بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که این موضوع نیاز به مصوبه تلفیق ندارد و از اختیارات دولت است. در نهایت ما تعیین نرخ خوراک پتروشیمی را برعهده دولت گذاشتیم؛ البته بند الحاقی هم آمده که اگر دولت نیاز به تعدیل قیمت حامل‌ها دارد چنین اجازه‌ای به او داده می‌شود.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید