وزیر راه: مبلغ اقساط طرح نهضت ملی مسکن کاهش می‌یابد

0
71


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: وزیر راه و شهرسازی گفت: مبلغ اقساط طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور، کاهش خواهد یافت.

مهرداد بذرپاش امروز در افتتاح ۱۸۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن اردبیل، اظهار کرد: تمهیدات لازم در حوزه نظام بانکی در بخش کاهش اقساط طرح نهضت ملی مسکن پیش‌بینی شده و با نظر مساعد رئیس جمهور و معاون اول ریاست جمهوری مواجه شد که در اولین جلسه شورای پول و اعتبار ، موضوع فوق بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

وی افزود: زمین‌های مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور تعیین شده است و‌ با توجه به تصمیمات اتخاذی در حوزه زمین و‌ پرداخت اقساط، طرح‌ نهضت ملی مسکن سال ۱۴۰۲ پیشرفت بسیار چشمگیری به نسبت سال جاری خواهد داشت و با کلیه انبوه‌سازان سراسر کشور جلسه مهم برگزار شد و درخواست همکاری گسترده داشتیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: طرح نهضت ملی مسکن در دو بخش، تامین زمین و اعطای وام به متقاضیان و ساخت آپارتمان و تحویل به متقاضیان است و باتوجه به افزایش قیمت‌ها در بخش‌های مختلف ساختمانی، در تلاش هستیم متقاضیان با حداقل‌ترین قیمت، صاحب خانه شوند.

بذرپاش گفت: در شهرهای جدید در تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در بخش‌های زیرساختی، زیربنایی و روبنایی مشکلاتی وجود دارد و برای تسریع روند پروژه جهش ملی مسکن در شهرهای جدید و رفع مشکلات تامین زمین به بافت‌های فرسوده توجه ویژه داریم که ناپایداری مسکن‌های شهری کاهش یافته و روند صاحب خانه شدن مردم تسریع خواهد شد.

وی ادامه داد: به کلیه استان‌ها دستور تسریع حداکثری در ساخت و ساز بناهای فرسوده صادر شده است و در سال ۱۴۰۲ یک جهش بسیار قابل توجهی در صدور پروانه نوسازی بافت‌های فرسوده در کشور رخ خواهد داد.

وزیر راه و شهرسازی تشریح کرد: ۱۸۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن شهر اردبیل که پیمانکاری پروژه توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) بود به بهره‌برداری رسیده و تحویل متقاضیان شد.

بذرپاش گفت: بخش دیگری از پروژه طرح نهضت ملی مسکن شهر اردبیل با ۴۶۰ واحد در اندیشه ۳ پیشرفت ۵۰ درصدی دارد و زمین یک هزار هکتاری که برای طرح نهضت ملی شهر اردبیل پیش‌بینی شده است و تصمیمات لازم جهت الحاق زمین فوق به شهر اردبیل اتخاذ خواهد شد.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید