جزئیات شرایط ثبت نام برای متقاضیان خودرو‌های وارداتی / موجودی ۵۰۰ میلیون تومانی در حساب وکالتی، داشتن گواهینامه و عدم امکان انتقال سند به مدت یکسال

0
76


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: مدیر طرح واردات خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، با بیان اینکه حداقل ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی وارداتی طی شش ماه عرضه خواهد شد، گفت: شرایط لازم برای ثبت‌نام شامل موجودی ۵۰۰ میلیون تومانی در حساب وکالتی متقاضی، نداشتن پلاک انتظامی فعال، داشتن گواهینامه، عدم امکان انتقال سند به مدت یکسال و… است.

مهدی ضیغمی- مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت- در گفت‌وگوی خبری، در رابطه با تعداد خودروهایی که قرار است در نوبت اول پیش‌فروش خودروهای وارداتی عرضه شود، اظهار کرد:در این طرح با توجه به تعداد ثبت‌نام برای تعداد خودروهای عرضه ‌ای تصمیم‌گیری خواهد شد، اما حداقل فروش ۱۰۰ هزار خودرو در یک بازه شش ماهه دیده شده است.

وی اعلام کرد: متقاضیان بایستی مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را در حساب وکالتی خود مسدود کنند تا زمانی که حق تقدم مشخص شود و طبق نوبتی که مشخص شده است، بر اساس خودروهایی که عرضه و ثبت‌نام می‌شود، مبلغ اولیه را تکمیل وجه و واریز می‌کنند.

این مقام مسئول در رابطه با مدت زمانی که بایستی این ۵۰۰ میلیون تومان در حساب شخص مسدود بماند، توضیح داد: افراد می‌توانند هر زمان که بخواهند پول خود را خارج کنند، اما در صورت برداشت، از نوبت هم خارج خواهند شد. تا زمانی که عرضه‌ها مشخص شود، بایستی مبلغ مسدود باشد و در زمان ثبت‌نام شرکت‌ها و خودروهایی که حاضر هستند، اعلام می‌شود.

ضیغمی تصریح کرد: شرایط عمومی که برای تمام برنامه‌های عرضه خودرو در حال حاضر اجرا می‌شود، برای این طرح های فروش نیز اعمال خواهد شد. شرایطی همچون داشتن گواهینامه، نداشتن پلاک انتظامی فعال و عدم خرید خودرو طی ۴۸ ماه گذشته؛ ضمن اینکه طی یک سال امکان انتقال سند را نیز نخواهند داشت.

اظهارات سخنگوی وزارت صمت و چند ابهام؟!

گفتنی است که امید قالیباف- سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت- نیز با اعلام خبر اجرای طرح بزرگ فروش خودرو در هفته پیش‌رو، اظهار کرد: همراستا با راهبرد حذف قرعه‌کشی تا پایان امسال، بزرگترین طرح فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام خواهد شد و چند صد هزار دستگاه خودرو عرضه خواهد شد. مهلت ثبت‌نام یک هفته است و زمان آن (ابتدا یا انتهای هفته) تاثیری در اولویت‌بندی متقاضیان نخواهد داشت.

به گفته وی، در صورتی که تعداد تقاضا بیش از تعداد عرضه باشد، متقاضیان خرید خودرو در فهرست انتظار قرار می‌گیرند و سپس تاریخی برای تحویل خودرو به متقاضی اعلام می‌شود.

با توجه به اینکه این مقام مسئول اعلام کرده است که خودروسازان داخلی نیز تعداد قابل توجهی خودرو را در طول هفته از طریق سامانه یکپارچه عرضه خواهند کرد، مشخص نیست که اظهارات فوق مربوط به عرضه خودروهای داخلی است یا وارداتی‌ها؟

ضمن اینکه بالغ بر شش ماه است که فروش محصولات خودروسازان داخلی از طریق سامانه یکپارچه حذف و به خود خودروسازان محول شده است؛ بنابر اظهار سخنگوی وزارت صمت، قرار است مجدد فروش خودروهای داخلی از طریق سامانه یکپارچه باشد یا منظور همان خودروهای وارداتی است؟

همچنین قالیباف اعلام کرده است که”با توجه به افزایش تولید صورت گرفته که جمع تولیدی خودروسازان را تا پایان سال به یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خواهد رساند، “در اسفند ماه دیگر قرعه کشی خودرو انجام نخواهد شد”؛ بر این اساس این ابهام مطرح است که ایران خودرو در اسفند ماه طرح فروش نخواهد داشت یا برای تعیین متقاضیان نهایی خود، قرعه‌کشی نمی‌کند و بساط قرعه‌کشی جمع می‌شود؟.

این ابهامات و سوالات از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کسب پاسخ در دست پیگیری است و به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید