دروازه بان پرسپولیس مانع ۴ تایی شدن استقلال(عکس)

0
68



کد خبر : ۱۸۷۲۱۷۲ |
۰۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۳ |
۳٫۷K بازدید |

۰
دیدگاه

برگی ازتاریخ؛


پاس تهران قبل از انتقال به همدان یکی از بزرگان فوتبال ایران بود ، تیمی که تا اواخر دهه ۷۰پرافتخارترین تیم ایران محسوب می شد.

دروازه بان پرسپولیس مانع 4 تایی شدن استقلال(عکس)

به گزارش ” ورزش سه “، شاید باورش سخت باشد، ولی پاس تهران تا سال ۷۸ پرافتخارترین باشگاه ایرانی در بردن جام قهرمانی باشگاه های کشور بود، آنها که در جام تخت جمشید و دردو سال آخر برگزاری آن رقابتها دو بار قهرمان لیگ ایران در سالهای ۵۵ و ۵۶ شده بودند، در سالهای ۷۰ و ۷۱ هم دو بار دیگر این جام را به خانه بردند تا پرسپولیس که دوبار قهرمان جام تخت جمشید شده بود، بالاخره با قهرمانی در لیگ سال ۷۸-۷۷ با سومین قهرمانی در لیگ آزادگان به سلطه پاس بر فوتبال ایران پایان دهد. 

اساس پاس قهرمان ایران در سالهای ۷۰و ۷۱ با هدایت فیروز کریمی از سال ۶۸ پی ریزی شد، آنها در جام باشگاه های تهران جای شاهین را که دوران خوبی داشت گرفتند و تنه به تنه استقلال و پرسپولیس در آن سالها می زدندو دو قطبی تهران را بسان گذشته تحت تاثیر حضور خود قرار دادند.

یکی از بازی های مهم آن سالها در ۴ اسفند سال ۶۸ و ۳۱ سال قبل بین استقلال و پاس برگزار شد، استقلال که بعد از تثبیت نایب قهرمانی و در روز آخر باید به مصاف پاس احیا شده آن سالها می رفت در روز درخشش اصغر مدیر روستا با نتیجه سه بر یک مغلوب پاس شد تا پاس مقام سومی را با شکست یکی از دو قطب پایتخت در روز آخر رقابتها به دست بیاورد. 

1805303

از نکات جالب توجه این بازی در دقایق پایانی بازی، جلوگیری سعید عزیزیان از هت تریک مدیرروستا و زدن گل چهارم بازی در دقیقه ۸۶ بود، عزیزیان در این دقیقه پنالتی مدیر روستا را که به سمت چپش و زمینی زده شده بود گرفت . او که  فوتبالش را با پرسپولیس شروع کرده بود، از تهرانجوان به استقلال آمد و بعد از دو سال حضور در استقلال دوباره به پرسپولیس برگشت و چند سالی تا حضور عابدزاده در این تیم ، دروازه بان پرسپولیس بود.

آبی ها که شب سختی را درآن روز سپری می کردند در دقیقه ۸۸ با ضربه از راه دور مرحوم احدی یکی از گلهای پاس را پاسخ دادند تا نتیجه پایانی آن روز در تابلوی ورزشگاه سه بر یک به نفع پاس باشد.

1805304



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید