قیمت بازیکنان خارجی کمتر از فوتبالیست‌های ایرانی است!

0
80


|


۱۴۰۱/۱۲/۰۵ ۱۵:۰۱:۴۳

|

|


وضعیت عجیب مالی در لیگ ایران!



مالک باشگاه تراکتور تبریز گفت: با وجود اینکه دلار گران شده است، هنوز هم دستمزد بازیکنان خارجی از داخلی‌ها کمتر است.




قیمت بازیکنان خارجی کمتر از فوتبالیست‌های ایرانی است!


|


۱۴۰۱/۱۲/۰۵ ۱۵:۰۱:۴۳

محمدرضا زنوزی در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه «ورزش و مردم» درباره رقابت بخش خصوصی با بخش دولتی، اظهار داشت: بخش خصوصی نه تنها در بخش فوتبال و ورزش، بلکه در هیچ صنعتی در دنیا نمی‌تواند با بخش دولتی رقابت کند. تیم‌های دولتی از دولت به لحاظ مالی شارژ می‌شوند. بنده به عنوان بخش خصوصی دو، سه سالی حضور خواهم داشت و می‌خواهم کاری کنم حرف و حدیثی به لحاظ هزینه پشت سر من نباشد. این در حالی است به راحتی بخش خصوصی را دور می‌زنند.

به گزارش تسنیم، وی در مورد حضور بازیکنان خارجی در فوتبال ایران تصریح کرد: در این زمینه نامه‌ای به فدراسیون فوتبال با امضای مدیرعامل باشگاه ارسال و مشکلات را اعلام کردیم. هر کجا عرضه زیاد باشد، قیمت پایین است و اگر تقاضا زیاد باشد، قیمت بالا می‌رود. ما مجاز هستیم ۲۰ بازیکن بزرگسال داشته باشیم. ما ۱۶ تیم داریم که با این تعداد بازیکن ۳۲۰ نفر می‌شوند. اگر هر تیمی ۴ بازیکن خارجی داشته باشد تعداد بازیکنان خارجی در لیگ ۶۴ نفر می‌شود. اگر تعداد بازیکنان بیشتر شود، کیفیت بالاتر می‌رود.

مدیرعامل باشگاه تراکتور تبریز خاطرنشان کرد: در بخش خصوصی بازیکن بی‌کیفیت کمتر جذب می‌شود چون این بخش دنبال منافع خودش است. البته من اشتباه کرده‌ام. بازیکن بی‌کیفیت نیاوردم ولی یکی دو بازیکن بودند که نتوانستند بمانند یا با ما به مشکل خوردند. اگر بخواهیم قیمت‌ها را متعادل کنیم باید عرضه را زیاد کنیم. بهترین بازیکن لیگ در اختیار تراکتور است. ما سه بازیکن خارجی داریم که از نظر کیفیت بالا هستند. یک بازیکن دیگر هم گرفته‌ایم که باید ببینیم چطور از آب در می‌آید. سه بازیکن خارجی ما را با دیگر بازیکنان خارجی لیگ مقایسه کنید و ببینید آنها چقدر دستمزد می‌گیرند. تفاوت خیلی زیاد است. با این دلار گران که پول بازیکنان خارجی را پرداخت می‌کنیم، باز هم دستمزدشان به بازیکنان ایرانی نمی‌رسد. این مسئله نشانگر این است که در لیگ درآمدی نداریم. درآمد لیگ کفاف پنج درصد هزینه‌های‌مان را نمی‌دهند. از تلویزیون، تبلیغات محیطی و راه‌های دیگر درآمدی نداریم اما حداقل قوانینی بگذاریم که بتوانیم هزینه‌ها را پایین بیاوریم تا هر سال دو، سه برابر نشود.

 




منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید